• ~Annoo Domini LXXX~



    Linkje naar het verhaal :') http://www.quizlet.nl/stories/53720/ave-caesar-morituri-te-salutant


    Het was de tijd dat de ijzeren Romeinse hand heerste over een gebied dat zich uitstrekte van Spanje tot in het verre Egypte, van het natte Schotland tot op het zonnig Kreta. Zo kreunde ook de streek van Catalunya onder het juk van Aeneis' nageslacht. Het was een voordurende strijd op leven en dood, een strijd van gekruiste wapens. Een eeuwigdurend conflict verscheurde miljoenen families door honger en dood. Kleine kinderen werden koelbloedig afgeslacht, vrouwen werden verkracht en mannen werden op gruwelijke wijze van hun geslachtsdelen ontdaan. Om het plebs in de illusie van het perfecte modelsamenleving te laten geloven, besloot keizer Titus Vespasianus het volk te geven waar ze begerig naar verlangde: Het Colosseum... .

    # Starring: FC Barcelona (alleen de namen, zij worden ipv voetballers gladiatoren)
    # 10 mannen
    # 4 vrouwen
    # 1 arena


    Ik zoek rolletjes voor mijn verhaal, zijn jullie zo lief om ze hieronder de posten? :')

    Wat zoek ik?

    - De vrouw van de keizer Made by Pemberley
    - De zoon van de keizer (tiener) Made by Sid
    - De moeder van de keizer Made by Chanesse
    - Enkele senatoren (er mogen gerust enkele smeerlapjes tussenzitten)
    - Enkele volkstribunen (vergelijkbaar met senatoren, maar ze zetelden voor het volk)
    - Enkele slaven
    - slavinnen Made by Miss Pique, Clea & Zolanski
    - Vooraanstaande families

    Wat wil ik?
    - Voornaam & naam (Moet een Latijnse zijn, of iets dat erop lijkt)
    - Fotoo'tje
    - Karakter
    - Beroep
    - Gelooft in de goden of niet?

    Mensjes, laat jezelf maar eens goed gaan! Als je iets niet weet om dat hele Romeinse gedoe, raad ik je ofwel wiki aan ofwel stuur je maar een pb'tje (flower)

    Succes!

    Note: alle keizers werden naar Julius Caesar genoemd.
    Note 2: De titel betekent "Heil Caesar, zij die gaan sterven groeten u" Dit werd door de gladiatoren gezegd tegen de keizer voordat ze aan hun kampen begonnen.

    [ bericht aangepast op 13 juni 2011 - 21:48 ]


    Don't you understand?! I have to do this! ~ Dare to be different ~ Lionel Messi <3 FC Barca <3

    Ik heb niet zoveel rol-inspiratie de laatste tijd (ik kan het misschien proberen), maar zou ik in ieder geval een berichtje mogen als je begint?


    Felix

    CrazyChicken schreef:
    Ik heb niet zoveel rol-inspiratie de laatste tijd (ik kan het misschien proberen), maar zou ik in ieder geval een berichtje mogen als je begint?


    Ik begin vanaf 21 juni (: als ik rollen genoeg heb tenminste (flower)


    Don't you understand?! I have to do this! ~ Dare to be different ~ Lionel Messi <3 FC Barca <3

    Ik ga geen rol invoegen, amar de titel, betekend dat: Gegroet Caeser, zij die gaan sterven?


    Olive

    Ophelia schreef:
    Ik ga geen rol invoegen, amar de titel, betekend dat: Gegroet Caeser, zij die gaan sterven?


    Zoiets, eigenlijk "Heil Caesar, zij die gaan sterven groeten u" De Romeinen hadden de neiging alles kort en bondig te zeggen :')


    Don't you understand?! I have to do this! ~ Dare to be different ~ Lionel Messi <3 FC Barca <3

    Barcalonista schreef:
    (...)

    Zoiets, eigenlijk "Heil Caesar, zij die gaan sterven groeten u" De Romeinen hadden de neiging alles kort en bondig te zeggen :')


    Aaahhh, wat heb ik mijn latijn slecht gestudeerd dan :'D Al dacht ik wel dat het die zin was, al kon ik hem niet ontleden :')


    Olive

    Ik vind het jammer dat het met FC Barcelona is, anders had ik het ingevuld. Sorry. (:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Barcalonista schreef:
    (...)

    Zoiets, eigenlijk "Heil Caesar, zij die gaan sterven groeten u" De Romeinen hadden de neiging alles kort en bondig te zeggen :')

    'Heil' doet me altijd zo aan Hitler denken. Het is meer zoiets als 'Gegroet!', volgens mij.

    En stiekem waren de Romeinen daar ook veel beter in dan wij, met hun grammatica (:


    Felix

    de vrouw van de keizer
    Cerella Neomagus (Komt van een Latijnse site, pas hem maar aan als hij niet Latijns genoeg is :'D)


    karakter: Ze heeft vaak nogal een uitgesproken mening, maar aangezien ze die als vrouw beter voor zich kan houden, houdt ze zich stil waardoor ze er als een schuwe en verlegen dame uitziet. Ze is redelijk jong en nogal impulsief. Sinds haar zoon is ze wel wat meer 'down to earth' Voor de rest is ze een arrogant iemand die ervan houdt toe te kijken hoe andere mensen afgeslacht worden in de arena.
    beroep: vrouw van de keizer, volgens haar heeft ze helemaal geen beroep. 'ze is te goed om te werken'
    goden? Ze gelooft heilig in de goden, ookal komt ze niet heel erg 'vroom' over, diep vanbinnen vraagt ze altijd eerst raad aan de goden voordat ze een zware beslissing neemt.

    [ bericht aangepast op 11 juni 2011 - 22:48 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    CrazyChicken schreef:
    (...)
    'Heil' doet me altijd zo aan Hitler denken. Het is meer zoiets als 'Gegroet!', volgens mij.

    En stiekem waren de Romeinen daar ook veel beter in dan wij, met hun grammatica (:


    Je kan het eigenlijk beide zeggen, maar euh Hitler heeft de Romeinen best wel heel veel gekopieerd dus jaa :')

    Ja idd, hun grammatica was veel beter, minder ingewikkeld en geen spelling dat om de 5 jaar verandert :')


    Don't you understand?! I have to do this! ~ Dare to be different ~ Lionel Messi <3 FC Barca <3

    Pemberley schreef:
    de vrouw van de keizer
    Cerella Neomagus (Komt van een Latijnse site, pas hem maar aan als hij niet Latijns genoeg is :'D)


    karakter: Ze heeft vaak nogal een uitgesproken mening, maar aangezien ze die als vrouw beter voor zich kan houden, houdt ze zich stil waardoor ze er als een schuwe en verlegen dame uitziet. Ze is redelijk jong en nogal impulsief. Sinds haar zoon is ze wel wat meer 'down to earth' Voor de rest is ze een arrogant iemand die ervan houdt toe te kijken hoe andere mensen afgeslacht worden in de arena.
    beroep: vrouw van de keizer, volgens haar heeft ze helemaal geen beroep. 'ze is te goed om te werken'
    goden? Ze gelooft heilig in de goden, ookal komt ze niet heel erg 'vroom' over, diep vanbinnen vraagt ze altijd eerst raad aan de goden voordat ze een zware beslissing neemt.


    edit: die **** foto wil het even niet doen


    Geef niet hoor :') By the way, heel goeie post :)


    Don't you understand?! I have to do this! ~ Dare to be different ~ Lionel Messi <3 FC Barca <3

    Barcalonista schreef:
    (...)

    Geef niet hoor :') By the way, heel goeie post :)


    hij doet het :'D
    en dankje


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Hmmm... leuk beacht! Met die romeinen and stuff

    Caesar betekent eigenlijk gewoon keizer right? Ik vind het een heel cool idee (ook origineel ^^) maar jammer van het FC Barcelona gedoe ):


    dude, i can move my toes

    Relegate schreef:
    Caesar betekent eigenlijk gewoon keizer right? Ik vind het een heel cool idee (ook origineel ^^) maar jammer van het FC Barcelona gedoe ):


    Voor alle duidelijkheid ze gaan vooral vechten, dus eigenlijk gebruik ik gewoon de namen en jeps Caesar betekent keizer :) dat was een eer omdat de keizer afstamde van Jujul :')


    Don't you understand?! I have to do this! ~ Dare to be different ~ Lionel Messi <3 FC Barca <3

    Naam: Gloria Augustus

    Foto: Hier u muis te plaatsen ^^ (als ie niet goed is graag laten weten ^^)

    Karakter: Gloria is een rustig, gehoorzaam meisje. Ze is een tikje sadistisch waardoor ze precies bij Caesar's familie past, ook gaat ze daarom regelmatig met de familie mee naar gladiator gevechten.

    Beroep: Slavin van de keizerlijke familie, maar behoort eigenlijk tot de zoon van Caesar om hem zo tevreden mogelijk te houden (op alle mogelijk manieren :3).

    Gelooft wel/niet: Gelooft trouw in de romeinse goden. Ze werd echter gevangen genomen doordat haar moeder er niet in geloofde en daarom weet ze niet veel verhalen over hen. Ze schenkt de godin Diana de meeste offers, maar schenkt tevens offers aan Venus, omdat ze gelooft dat Venus haar de eer heeft gegeven om door haar schoonheid voor de keizerlijke familie te mogen werken.

    Succes nog verder! :Y)

    [ bericht aangepast op 11 juni 2011 - 23:01 ]


    We were blessed with this curse.