• Ik had daar net best wel een heftige disscusie over met een paar vrienden van me. Waarvan 1 zwaar Christelijk en de andere twee Moslim.

    De ene die Christelijk is zie:Het is de schuld van de joden dat jezus dood is en nu hebben ze hun straf. De andere twee zijn moslim dus het was vanzelfsprkend dat hun voor de moslims zijn.

    En nu vind ik het dus best wel moeilijk om hier uitwoord op te geven.

    en jij?

    C18 schreef:
    Geen idee, ik was er niet bij. Daar zouden al die religieuzen die zo zeker zijn van hun zaak misschien ook eens aan moeten denken..

    GeerGeweer schreef:
    uhhm, jezus was zegmaar zelf een jood?


    lol, idd, best triest wat ze allemaal zeggen.
    "Jullie kutjoden, joden dit/dat" etc. en dat zeggen zogenaamde Christen die geloven in Jezus die gewoon een vette jood is.
    Ik wil niet lullig doen ofso, maar in elke geloof heb je een christ/jood.

    Alleen weet ik het niet zeker van de Islam, want ik heb moslims nooit horen praten over een joodse profeet. Maarja, die moet dan wel van een geloof afkomstig zijn want vóór de islam geloofde mensen ook nog, dus ze zijn ergens van bekeerd ^^

    heel gedoe allemaal. Maar goed.

    [ bericht aangepast op 13 juni 2011 - 20:07 ]

    Daarbij zijn het jodendom en dus ook het christendom broertjes van de islam, dus eigenlijk zijn wij allemaal zo'n beetje dezelfde godsdienst :'D.

    Nu zeg ik niet dat als je Christen bent je ook Jood bent ofzo maar het gaat er gewoon over dat we ergens allemaal in een klein beetje hetzelfde geloven. Andere waarden enzo zijn er zeker daar niet van =)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Misschien heeft hij nooit bestaan...


    If we had not a soul, music would have created it.

    Naar mijn mening is het niemands schuld. Jezus kon toch wonderen verrichten? Als hij echt niet dood had willen gaan, had ie toch wel iets kunnen doen?

    Cloudburst schreef:
    Misschien heeft hij nooit bestaan...


    Het is bewezen dat hij wel echt heeft bestaan. Hij was ook een prediker/profeet (of hoe je dat ook noemt, iemand die de boodschap van God overbrengt), maar of hij ook echt de zoon van God was en wonderen kon verrichten, dat is de vraag.

    Wat maakt het eigenlijk uit? Het is iets van 2011 jaar geleden.

    [ bericht aangepast op 13 juni 2011 - 20:24 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Incubus schreef:
    (...)

    Het is bewezen dat hij wel echt heeft bestaan. Hij was ook een prediker/profeet (of hoe je dat ook noemt, iemand die de boodschap van God overbrengt), maar of hij ook echt de zoon van God was en wonderen kon verrichten, dat is de vraag.


    Dat bedoel ik. (: Ik geloof best dat er één of andere man bestond die Jezus noemde en een goed hart had en de armen hielp en dit en dat. (Maar waarschijnlijk hebben ze wanneer ze De Bijbel schreven nog serieus overdreven) Maar volgens mij had die zoveel pretentie dat hij zichzelf de zoon van God noemde. Dus volgens mij was hij maar een doodgewone man. En wat maakt het dan uit door wie hij dood is.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Miracle08 schreef:
    Voor zover ik begrepen heb is hij toch gestorven voor ons en niet door iemand? ( ben halverwege godsdienst in slaap gevallen geloof ik.....)


    ghehe :Y)
    ik slaap doorheen de hele les godsdienst -no offence-


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Pemberley schreef:
    (...)

    ghehe :Y)
    ik slaap doorheen de hele les godsdienst -no offence-


    Shame on you! (N):P

    Het scheelt voor mij is het inmiddels alweer 5 jaar geleden dat ik naar school ging ;)


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'