• De stelling van vandaag luidt:
    Europa moet alleen nog subsidie geven aan boeren als ze milieu- en diervriendelijk werken.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Op zich ben ik voor, maar ik denk niet dat alle boeren budget hebben om zo ineens over te schakelen, aangezien het toch wel een totaal andere manier van werken is.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Asleep schreef:
    Op zich ben ik voor, maar ik denk niet dat alle boeren budget hebben om zo ineens over te schakelen, aangezien het toch wel een totaal andere manier van werken is.

    Precies.
    + de producten zouden ook wel erg duur worden, en niet iedereen kan dat zich veroorloven.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Pffff... Hier weer iets wat met mileu te maken heeft ;P OP school een pw over 'Draagkracht van de aarde' gehad en daarna een NL pw met tekst over Mileuvriendelijkheid ;P
    Nja, ik moet nu wel een goed antwoord kunnen geven, haha. Ik zeg EENS. Want zij gaan echt niet zomaar een stukje welvaart in leveren (consuminderen).


    If people are trying to bring you down, it means you're above them.

    Oneens, als Europa het doet heeft geen zin. Amerika, China zijn de grootste vervuilers. Als zij niet meedoen heeft het geen enkele nut.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Tegen; want veel boeren kunnen dat niet overleven, gezien hun (soms te primitieve) middelen.
    Er zijn andere manieren om geld uit te sparen in plaats van hardwerkende mensen hun subsidie af te nemen.

    Eens. Natuurlijk moet de lat niet meteen heel hoog worden gelegd.

    @Bartra: We kunnen toch al het goede voorbeeld geven? Je bereikt niets met de houding 'als ik het als enige doe maakt het toch niet uit', want dan doet niemand iets.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Nee want dat kan gewoon niet lmao.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Het zou wel goed zijn.. maar veel boeren zullen het dan niet redden, en dat is ook niet wat we willen bereiken. Want om inéens mileuvriendelijk te gaan werken, dat kan niet zomaar.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Oneens, geef ze sws maar subsidie, weetje hoeveel boerenbedrijven er mee stoppen? -.-


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Als Europa nou gewoon heel Griekenland's lening TERUG EIST dan kunnen we alle boeren subsidie gevenxDxD

    Het is wel een idee,
    maar ik denk om het echt te doen dat het niet zo super idee is;)


    Uiteindelijk word je toch wie je zelf bent(A)

    Mijn ouders hebben een fruitbedrijf en alle regels die er liggen op het kweken van voedsel zijn zeer hoog. Voor gezondheidsredenen zou men beter seizoensgebonden beginnen eten, op die manier verminderd de import. Eet aardbeien en kersen in de zomer en niet in hartje winter. Steun boeren uit je eigen land door fruit en groenten (en vlees, andere producten) te eten afkomstig uit je eigen land en voer alleen in wat hier niet gekweekt kan worden. Gisteren in de winkel; appels uit Zuid-Afrika. Je hoeft het ook niet te doen om het land te steunen (krijgen ze wel een eerlijke prijs?) en de appels hebben voor meer milieuvervuiling gezorgd dan appels uit België of Nederland. Zijn we dan werkelijk zo hebzuchtig dat we niet kunnen wachten tot eind-augustus om dan het hele najaar te kunnen genieten van verse appels? Invoer van rijst enzo vind ik helemaal oké, maar eet eerst op wat we hier hebben want dit wordt gewoon hypocriet.


    Destruction is always loyal to chaos.

    Ik ben het er wel mee eens, maar dan zou er niet meer genoeg voeding meer zijn op de aarde dus ik ben het er mee oneens.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Hilfiger schreef:
    Hmm, lastig. Opzich is het natuurlijk goed als boeren milieuvriendelijk gaan werken, maar dan zal de productie van vlees veel duurder worden, waardoor wij weer meer moeten betalen.


    Nothing matters anymore, that's the secret to New York.