• Jaja!

    Voor Belgen wordt alles écht minder: per generatie zijn ze gemiddeld steeds depressiever. Dat schrijft de Vlaamse krant De Standaard vanmorgen.

    Een Belg die nu 49 is, heeft tweemaal zoveel kans op depressieve klachten als een 49-jarige in 1971. Dat concluderen de onderzoekers Piet Bracke (socioloog in Gent), Bart Meuleman (Leuvens) Marie-Christine Brault (Canada). De Standaard opent er vandaag de krant mee:

    De drie wetenschappers voerden een nieuwe, complexe analyse uit op dezelfde gegevens van zevenduizend mannen en vrouwen tussen 25 en 74 jaar, die gevolgd werden in een periode van elf jaar, tussen 1992 en 2002. Het gaat om de generaties die geboren zijn kort na de Eerste Wereldoorlog tot de zogenaamde babyboomers.

    Ik denk; ik vertel het jullie even.


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    & ik zit net in een dip,


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Hingucker schreef:
    (...)

    Bedoel je de crisis? ^^


    nee hoor, de crisis is zowat over, het ergste moet nog komen, nee ik heb het op dat plan dat als de lonen stijgen ook de prijzen stijgen ofzo, in ieder geval bedoel ik gewoon dat door de hoge prijzen mensen depressief worden (:


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Pemberley schreef:
    (...)

    nee hoor, de crisis is zowat over, het ergste moet nog komen, nee ik heb het op dat plan dat als de lonen stijgen ook de prijzen stijgen ofzo, in ieder geval bedoel ik gewoon dat door de hoge prijzen mensen depressief worden (:


    Het begrotingsplan dan, denk ik. (':
    Nja, whatever ik snap je wel. :p


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Stonem schreef:
    Volgens mij geldt dat überhaupt niet eens alleen voor Belgen, maar voor elk mens op deze wereld.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Stonem schreef:
    Volgens mij geldt dat überhaupt niet eens alleen voor Belgen, maar voor elk mens op deze wereld.

    Hingucker schreef:
    Wat wil je dan ook?
    In 1971 was het allemaal 'vrijheid blijheid' en nu wordt er zoveel van ons verwacht dat we depressief worden.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.