• SPOILER OVER HET EINDE VAN HP







    In het laatste boek dan wordt Harry dus zo vermoord door Voldie, maar hij is dan niet echt dood en gaat dan naar zo'n vage wereld met een koepel of zo.
    En daar heb ik een aantal vragen over.

    1. Waar is hij dan? (waar denken jullie dat hij is)
    2. Wat/Wie is dat krijsende kind dat onder de wonden zit.

    En buiten dat had ik nog een vraag:
    3. Harry zei zo tegen voldemort dat als hij geen berouw toonde hij wist wat er dan van hem zou worden.
    Had dat soms iets met dat krijsende gewonde kind te maken?

    Dit is echt wel heel vaag beschreven voor mijn gevoel xd


    =

    1. De scène speelt zich af in zijn hoofd, dus ik denk in een soort tussenwereld? Not sure.
    2. Het krijsende kind is het stukje ziel van Voldemort dat in Harry zat.
    3. Ja.

    Dit is allemaal wat ik DENK, ik weet niks 100% zeker.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    1. Waar is hij dan? (waar denken jullie dat hij is)
    Dat weet ik ook niet zeker, maar aan het einde zegt Dumbledore (ongeveer); Natuurlijk speelt dit zich af in je hoofd, maar waarom zou het dan niet echt zijn? Dus ik denk een soort tussenwereld ofzo? Tussen de wereld van de doden en de levenden.
    2. Wat/Wie is dat krijsende kind dat onder de wonden zit.
    Dat is Voldemort. In de film zie je dat heel duidelijk. Ik vermoed dat dat het stukje ziel van Voldemort moet voorstellen dat in Harry zat.
    3. Harry zei zo tegen voldemort dat als hij geen berouw toonde hij wist wat er dan van hem zou worden.
    Had dat soms iets met dat krijsende gewonde kind te maken?
    Ik denk het niet. Als Voldemort berouw zou tonen, zou Harry hem niet hoeven te doden. Harry wist dat de Elderwand eigenlijk van hem was en dat Voldemort hem dus niet kon verslaan als hij geen berouw toonde en Harry hem wel zou moeten doden.

    Sweeney schreef:
    1. De scène speelt zich af in zijn hoofd, dus ik denk in een soort tussenwereld? Not sure.
    2. Het krijsende kind is het stukje ziel van Voldemort dat in Harry zat.
    3. Ja.

    Dit is allemaal wat ik DENK, ik weet niks 100% zeker.

    Ik ben het hier helemaal mee eens. (A)


    Be yourself, life is too short, to be somebody else...

    1. Volgens mij speelt zich dat ook af in zijn hoofd. Maar volgens mij is de koepel het station in Londen. Volgens mij wordt dat wel ergens gezegd. In zijn hoofd zit hij op station.. Oke ik ben ook een beetje vaag niet..
    2. Ik denk ook dat dat het stukje voldemort is dat in harry zat..
    3. Dat weet ik niet


    Je moet worden wie je bent.

    In het boek wordt gezegd dat ze in King's Cross Station zijn, waar het allemaal is begonnen. Alleen is het daar schoon en wit en lijkt het zelfs op een paleis.
    Het krijsende kind is de ziel van Voldemort.
    En het speelt zich allemaal af in Harry's hoofd, maar Dumbledore zegt dat het daarom nog niet onecht hoeft te zijn.
    En je laatste vraag snap ik niet.


    Where there is a sea there are pirates...

    Captain schreef:
    In het boek wordt gezegd dat ze in King's Cross Station zijn, waar het allemaal is begonnen. Alleen is het daar schoon en wit en lijkt het zelfs op een paleis.
    Het krijsende kind is de ziel van Voldemort.
    En het speelt zich allemaal af in Harry's hoofd, maar Dumbledore zegt dat het daarom nog niet onecht hoeft te zijn.
    En je laatste vraag snap ik niet.


    Er wordt niet gezegd dat het King's Cross Station ís, maar Harry zegt dat hij het er daarop vindt lijken.

    1: Wereld tussen dood en leven.
    2: Het stukje ziel van Voldemort.
    3: Good one, don't know.


    No growth of the heart is ever a waste

    Apophis schreef:
    (...)

    Er wordt niet gezegd dat het King's Cross Station ís, maar Harry zegt dat hij het er daarop vindt lijken.

    Het hoofdstuk heet zelf "King's Cross". Dus zelfs al zegt hij dat hij het erop vindt lijken, is het omdat het een stuk schoner is en omdat er geen treinen zijn. Maar het is nogal logisch dat het het station moet zijn, omdat het zowat het midden houdt tussen de magische wereld en de gewone wereld, en voor Harry dus tussen het leven en het hiernamaals.


    Where there is a sea there are pirates...

    1. Ik denk dat het inderdaad King's Cross Station is, alleen dan als een tussenwereld tussen leven en dood. De trein zou hem dan naar de wereld van de doden kunnen brengen om te rusten of hij kan, zoals hij ook doet, kiezen om terug te gaan naar de wereld en af te maken waaraan hij is begonnen en zo iedereen daar helpen.
    2. Dat krijsende kind is dat stukje ziel van Voldemort dat in Harry zat. Zijn ziel is vreselijk verminkt en vandaar dat kind dat dat uitbeeldt. Ik denk dat het een kind is omdat kinderen de meest zuivere personen op de wereld zijn, vooral een baby zoals het daar is, maar dat zijn ziel zo erg kapot gemaakt is, dat hij voor eeuwig zijn onschuld en goedheid is verloren.
    3. Harry wist dat zijn ziel verminkt was en dat hij Voldemort wel moest doden omdat hij geen berouw zou tonen. Dat zou hem misschien nog gered kunnen hebben, omdat dat nog het laatste beetje goedheid in hem zou zijn. Maar zoals ik al zij is hij zodanig verminkt dat hij alle onschuld en goedheid verloren is. Bovendien wist hij dat hij de Zegevlier in zijn macht had doordat hij Draco had ontwapend en dat Voldemort hem dus niet kon vermoorden.

    Zo denk ik het (: Ik ga vanavond naar de film! ^^


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    1. Waar is hij dan? (waar denken jullie dat hij is)
    - Het speelde zich af in zijn hoofd, Harry herkende het al het King's Cross Station. Waar het werkelijk is weet zelfs hij niet.

    2. Wat/Wie is dat krijsende kind dat onder de wonden zit.
    - Het krijsende kind is de pijn die Voldemort draagt. Het is een stukje ziel van Voldemort.

    En buiten dat had ik nog een vraag:
    3. Harry zei zo tegen Voldemort dat als hij geen berouw toonde hij wist wat er dan van hem zou worden.
    Had dat soms iets met dat krijsende gewonde kind te maken?

    - Ja.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2011 - 15:51 ]


    I can't do everything, but I'll do anything for you.

    Oke nu is het wel wat duidelijker.
    Maar de meeste dingen vermoedde ik zelf al alleen wist het niet zeker xd

    Ik ga dinsdag pas naar de film(krul)


    =

    Sweeney schreef:
    1. De scène speelt zich af in zijn hoofd, dus ik denk in een soort tussenwereld? Not sure.
    2. Het krijsende kind is het stukje ziel van Voldemort dat in Harry zat.
    3. Ja.

    Dit is allemaal wat ik DENK, ik weet niks 100% zeker.


    Hier ben ik het wel mee eens. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    1. In zijn hoofd, zoals Perkie zei.
    2. De resten van Voldie. (Zei Perkie dat niet?)
    3. Dat weet ik niet meer, maar het zou best kunnen.


    Felix