• De stelling van vandaag luidt:
    Er moeten meer referenda gehouden worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    I am an idiot, I move.

    Jep.
    Zoals over de olympische spelen, dat gaat de mensen 2 miljard kosten, maar het kan de regering geen fuck schelen.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Eens, i think.


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Nee, ik denk het niet. Dat zou er alleen maar voor zorgen dat er uiteindelijk steeds minder mensen naar verkiezingen en dat soort dingen toe gaan, omdat het ze te veel moeite kost om overal voor te stemmen. Mensen zijn lui. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Fellatio schreef:
    Referawie?


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    Infinitum schreef:
    Referanda: meervrouw van reverendum. Volksstemming. Dus dat er niet gestemd wordt door de politici, maar dat je op een bepaald onderwerp helemaal zelf stemt.
    En daar ben ik het niet mee eens. Een politici heeft veel meer kennis daarover dan wijzelf. Dat zou eigenlijk hetzelfde zijn als iemand die geen geneeskunde heeft gestudeerd, te laten beslissen of iemand ziek is.
    Het zou wel meer democratie zijn, maar ik ben van mening dat daar gewoon niet genoeg kennis over is. Wat denk je waarom er zoveel debatten zijn in de tweede kamer? Om ervoor te zorgen dat alle informatie vertelt wordt en zodat iedereen zijn mening kwijt kan, zodat het idee eventueel aangepast kan worden. Zie je ons al met 16 miljoen mensen een debat houden?


    If we had not a soul, music would have created it.

    Refewatte?


    If people are trying to bring you down, it means you're above them.

    Atmosphere schreef:
    Die speel ik door aan iemand die het woord referenda kent. (krul)


    En begrijpt (krul)


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Atmosphere schreef:
    Die speel ik door aan iemand die het woord referenda kent. (krul)


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Referenda:
    ook wel: Referendum
    Letterlijk 'volksstemming'. Bij een referendum vraagt de gemeente aan u om te stemmen over een bepaald raadsvoorstel, bijvoorbeeld over de sluitingstijden van de cafés. Meestal maakt een gemeenteraad van te voren een afspraak in hoeverre ze zich aan de uitslag zal houden. Als een referendum bindend is (waarbij meestal een voorwaarde is dat de opkomst minstens 30% is van de mensen die kunnen stemmen, de stemgerechtigden) dan betekent dat, dat de uitslag beslissend is voor wat de gemeente verder zal doen (bijvoorbeeld café's langer open laten gaan, of juist niet)

    xD graaggedaan :P


    Mijn leven is wel te doen denk ik zo

    Infinitum schreef:
    Referanda: meervrouw van reverendum. Volksstemming. Dus dat er niet gestemd wordt door de politici, maar dat je op een bepaald onderwerp helemaal zelf stemt.
    En daar ben ik het niet mee eens. Een politici heeft veel meer kennis daarover dan wijzelf. Dat zou eigenlijk hetzelfde zijn als iemand die geen geneeskunde heeft gestudeerd, te laten beslissen of iemand ziek is.
    Het zou wel meer democratie zijn, maar ik ben van mening dat daar gewoon niet genoeg kennis over is. Wat denk je waarom er zoveel debatten zijn in de tweede kamer? Om ervoor te zorgen dat alle informatie vertelt wordt en zodat iedereen zijn mening kwijt kan, zodat het idee eventueel aangepast kan worden. Zie je ons al met 16 miljoen mensen een debat houden?

    Amen!


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Atmosphere schreef:
    Die speel ik door aan iemand die het woord referenda kent. (krul)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Atmosphere schreef:
    Die speel ik door aan iemand die het woord referenda kent. (krul)


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ik weet niet. Het is wel democratischer, maar ik denk dat het niet uitvoerbaar is. Je kan moeilijk iedereen voor alles laten stemmen. En als je dan niet voor alles wilt laten stemmen, wat is dan belangrijk genoeg om wel voor te stemmen? Eigenlijk zou het niet nodig moeten zijn aangezien mensen in de politiek ons zouden moeten vertegenwoordigen, maar helaas is dat eigenlijk ook alleen maar schijn.

    Maar de meeste stemmen gelden is soms ook een beetje lullig, wanneer het op de een zijn leven veel meer invloed heeft dan op die van de ander. Dus zou het wel per regio bepaald moeten worden en het zou op een makkelijke (goedkope) manier moeten kunnen. Dan zeg ik ja.


    I believe they can take anything from me, but they can't succeed in taking my inner peace from me.

    Assassin schreef:
    Over sommige dingen wel ja, maar niet over alles.


    I´m nothing special.

    Hier reageer ik pas op, als ik weet wat referenda betekent..


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.