• De stelling van vandaag luidt:
    Kinderen behoren vrij van religie te zijn. Als ze oud genoeg zijn om het te begrijpen kunnen ze zelf kiezen waar ze in geloven of niet.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Ik vind van wel ja, maar in de praktijk komt daar toch nooit wat van terecht. Wat een kind meekrijgt in zijn/haar jeugd zal zij altijd als waarheid aannemen, vaak denkt hij/zij daar niet meer over na als hij/zij ouder is.


    Life is hard and then we die

    Ik vind van wel. Je ouders 'dringen' je anders gewoon iets op, wat later misschien wel helemaal niet bij je past. Al kan ik het van de andere kant wel begrijpen, omdat je wilt dat je kind het 'goede' nastreeft. En dat is datgene wat zijzelf in hun religie zien.
    Toch ben ik het er mee eens ^^


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Rick is van de religie stellingen hoor (cat)

    En ik ben het eens, maar zo werkt het in het echt natuurlijk niet.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    eens! ik ga mijn kind met metal-isme opvoeden, dat is tenminste geen echte religie _O_


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Ik ben het niet helemaal eens met deze stelling... Oke, kleine kinderen zijn niet wijs genoeg om zelf beslissingen te nemen en ik ben het er ook mee eens dat kinderen uiteindelijk hun eigen beslissingen moeten nemen en niet moeten doen wat hun ouders zeggen. Tenslotte is het jouw eigen geloof, dus wat jij gelooft. Maar ik vind dat ouders de kinderen ook iets moeten meegeven wanneer ze klein zijn. Ik bedoel; als je ouders bidden vind ik het juist goed dat de ouders het kind even voor doen hoe het moet en dat ze het kind beinvloeden enzo.. Als ze dit doen dan zal het kind waarschijnlijk later met zijn/haar eigen wil dat bepaalde geloof aannemen...


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    Ik ben het hier half mee eens en half niet.
    Ik ben een soort van katholiek opgevoed.
    Ik ben gedoopt en heb mijn communies gedaan...maar wat ben ik er mee?
    Ik ben de grootste Atheïst van het gezin :')
    Maar langst de andere kant, als je gedoopt bent en je communies hebt gedaan, kan je trouwen voor de kerk als je dat wilt.
    Als je wilt trouwen voor de kerk, maar je hebt die dingen niet gedaan, moet je dat nog vóór je huwelijk in orde brengen en dat vind ik gewoon stom.
    Ok, ik ben gedoopt en heb mijn communies gedaan...ik vind dat ik er niets mee ben, maar het zou in de toekomst nog handig zijn misschien.

    Dus met deze lange uitleg, wil ik duidelijk maken dat ik twijfel voor deze stelling :')


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Vind ik wel. Je kan kinderen wel vanaf hun geboorte aanleren dat ze in een God moeten geloven, en in wat voor God, volgens welke religie regels ze moeten leven.. Maar als ze echt in een God geloven, komt dat wel later. Dan is hun band met God er, anders niet. Jammer dan. Het is niet dat de wereld vergaat als je kind niet geloofd, toch? Niemand kan bewijzen dat Hij wel of niet bestaat.


    Things look different when you're young

    Eens, dat is wat mijn ouders doen en daar ben ik blij mee. Als ik iets geloof heeft het waarde omdat de andere opties mij onbevooroordeeld zijn voorgespiegeld.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Eens, je gaat toch een kind niet opdringen om iets te geloven? Als je ouder bent dan weet je wat je tenminste wilt, gelooft, en doet. Ik als super licht gelovige was eerst streng gelovig.


    Haat me? Bovenin is een kruisje:P

    Eens, maar dan moet je het kind wel genoeg informeren over alle geloven, iets wat dus niet gaat gebeuren.


    Your make-up is terrible

    Nee, want het is heel moeilijk om nog in een God te gaan geloven als je daar niet mee opgevoed bent. Veel religies zullen dan snel verloren gaan.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Stonem schreef:
    Rick is van de religie stellingen hoor (cat)

    En ik ben het eens, maar zo werkt het in het echt natuurlijk niet.


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Geloof is iets wat kinderen meekrijgen met hun opvoeding. Het is onmogelijk om dat niet te doen, maar als een kind zich daar later van afkeerd moeten de ouders dat accepteren.


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    PUKKELxDING schreef:
    Ik vind van wel ja, maar in de praktijk komt daar toch nooit wat van terecht. Wat een kind meekrijgt in zijn/haar jeugd zal zij altijd als waarheid aannemen, vaak denkt hij/zij daar niet meer over na als hij/zij ouder is.


    They fell in love, didn't they?

    LetMeBe schreef:
    Nee, want het is heel moeilijk om nog in een God te gaan geloven als je daar niet mee opgevoed bent. Veel religies zullen dan snel verloren gaan.


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'