• Ik zat net Harry Potter 5 te kijken en vroeg me opeens af waarom dat het eerste jaar was dat hij Terzielers kan zien.
    Toen hij 1 was en Voldemort zijn ouders heeft vermoord heeft hij dat toch ook gezien! Lily stond voor zijn bed toen ze werd vermoord dus eigenlijk moest hij zijn hele leven die beesten al kunnen zien, of niet?


    Be yourself, life is too short, to be somebody else...

    Dat vraag ik me dus ook al jaren af.


    I am an idiot, I move.

    Hij kon ze waarschijnlijk ook gewoon zien maar was er gewoon nog geen tegen gekomen I guess.

    Misschien had hij zijn ogen dicht?(krul)


    ...

    Oke, waarschijnlijk niet.
    Maar misschien was hij toen nog te jong om te beseffen dat hij iemand had zien vermoordt worden?
    I have no idea. :x


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Celestial schreef:
    Hij kon ze waarschijnlijk ook gewoon zien maar was er gewoon nog geen tegen gekomen I guess.

    Maar dat zal best wel raar zijn, want ze gaan al vanaf het tweede jaar met die koetsen naar Zweinstein toe.


    Be yourself, life is too short, to be somebody else...

    geen idee. In het boek staat omdat hij zijn vriend heeft zien doodgaan in het 4de deel
    Mischien was hij toen hij klein was te klein omdat te besefen
    of het is gewoon een fout

    Jiles schreef:
    (...)
    Maar dat zal best wel raar zijn, want ze gaan al vanaf het tweede jaar met die koetsen naar Zweinstein toe.

    Ik kan het me zo even iet meer herinneren, maar kon hij ze toen nog niet zien dan?

    Het gaat over bewuste ervaringen die je je kunt herinneren. Dat is de reden waardoor mensen terzielers kunnen zien. Het gaat er om dat je dood hebt gezien en het concept dood volledig hebt geaccepteerd. Gezien kinderen dit niet doen, kon Harry ze dus niet al vanaf zijn eerste jaar zien.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Renervatio schreef:
    Misschien had hij zijn ogen dicht?(krul)


    ...

    Oke, waarschijnlijk niet.
    Maar misschien was hij toen nog te jong om te beseffen dat hij iemand had zien vermoordt worden?
    I have no idea. :x

    Hahah dat zou wel toevallig zijn! :'D
    Ja dat zou trouwens wel kunnen ja, dat hij nog niet beseft dat hij de dood gezien heeft.


    Be yourself, life is too short, to be somebody else...

    Thestrals are, undeservedly, known as omens of misfortune and aggression by many wizards because they are visible only to those who have witnessed death (and fully accepted the concept) or due to their somewhat grim, gaunt and ghostly appearance.
    Harry was te jong om zich de dood van z'n moeder te herrinneren en hij kon het daarom ook niet verwerken. Hierdoor kon hij ze niet zien.
    My Theory (krul)


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    Celestial schreef:
    (...)
    Ik kan het me zo even iet meer herinneren, maar kon hij ze toen nog niet zien dan?

    Nee pas vanaf zijn vijfde jaar, nadat hij had gezien hoe Carlo Kannewasser wordt vermoord.


    Be yourself, life is too short, to be somebody else...

    Jiles schreef:
    (...)
    Hahah dat zou wel toevallig zijn! :'D
    Ja dat zou trouwens wel kunnen ja, dat hij nog niet beseft dat hij de dood gezien heeft.


    Ja hea ;D

    Ja, Ecanus bevestigde die laatste theorie van me idd nu net (Y)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ecanus schreef:
    Het gaat over bewuste ervaringen die je je kunt herinneren. Dat is de reden waardoor mensen terzielers kunnen zien. Het gaat er om dat je dood hebt gezien en het concept dood volledig hebt geaccepteerd. Gezien kinderen dit niet doen, kon Harry ze dus niet al vanaf zijn eerste jaar zien.

    Ow okee vandaar! :'D


    Be yourself, life is too short, to be somebody else...

    -zoekt ff wat die dingen zijn-

    Oh die dingen ;D
    Had wel iets met de dood te maken..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you