• Ik las net een topic over Duitsland, over wat diegene daarvan vond etc. (was positief). Maar er waren ook wat reacties over Duitsland met betrekking tot de 2e wereldoorlog. En daarom vond ik dat ik deze topic moest openen, ik ben namelijk een denker, en heb uitgebreid nagedacht hoe ik vind dat deze situatie in mekaar zit. Dus als je het lef hebt, lees dit maar eens.

    We beginnen eerst eens met de 1e wereldoorlog, waarvan er ook voornamelijk naar Duitsland gewezen wordt. Maar wat gebeurde er nou eigenlijk precies? Ik ben even wat namen kwijt hoor, en ben te lui om op te zoeken, maar de lijnen heb ik wel in mijn hoofd. Maar Duitsland was bondgenoten met de Pruisen (tsjechen ofzoiets? weet ik eventjes niet). En in Frankrijk werd een prins gedood, en daarna werd er naar de pruisen gewezen. En begon er een oorlog mee, ook al waren ze onschuldig. Frankrijk had een bondgenootschap met Engeland (Nederland was neutraal), en even later ook met Rusland, en zodoende sloten ze Duitsland en zijn bondgenoot helemaal in. Vind je het dan gek dat er een oorlog begint? omringd door 3 vijandige landen om je heen? Maar nadat Duitsland dus verloren had, vonden de omringende landen dus dat ze kregen van Duitsland voor de opgelopen schade waardoor Duitsland gigantisch in de schuld raakte.

    De algemene burgerklasse had het dus slecht, weinig eten, weinig geld. EN TOEN, kwam er ineens een verlosser, oftewel Hitler. Hij beloofde werk, en kwam dat ook na. Vind je het dan gek dat je op een gegeven moment hem als een held gaat zien? En daarbij, door de handelingen van de andere landen eerder was er sowieso meer wrok. En doordat Hitler uiteindelijk de bevolking zo in zijn macht had, was het dus ook makkelijker om de rassenhaat in werking zetten. Het had in elk land kunnen gebeuren.

    En naja ik kan nog veel verder er op in gaan, maar denk dat het al een hele prestatie is als jullie dit alles hebben gelezen. Maar als je dat nog niet gedaan heb; stop dan met zeiken over: DE DUITSERS HEBBEN DE WERELDOORLOG VEROORZAAKT! HUN ZIJN SLECHTERIKKEN EN HOMO'S, wat er genoeg mensen zijn die zo doen (niet alleen op q bedoel ik dus).

    En daarbij, iedereen heeft schuld in feite...

    En elk land heeft van die verledens, OOK Nederland!


    Ligt and Darkness are both very different..

    Tuurlijk is Duitsland niet de oorzaak van WOII, als Hitler een Belg of een Nederlander was geweest, was er hoogstwaarschijnlijk juist hetzelfde gebeurd. Er heeft ooit eens een leraar een experiment gedaan waarbij hij op juist dezelfde manier met zijn leerlingen omging als Hitler met de Duitsers en na een paar maanden had hij ze helemaal in zijn macht (er is een film over gemaakt).


    I am not going to be a star, I am going to be a legend - Freddie Mercury

    Illuminati schreef:
    (...)
    Ik zeg alleen dat ik nog nóoit in mijn leven heb gehoord van de dingen die jij zegt. En ik heb er 2 jaar les over gehad.
    Ik weet alleen de grote lijnen. Frankrijk en Duitsland kregen ruzie, Frankrijk won en wilde dat Duitsland erg leed. Toen was er crisis in Amerika en kwam Hitler op toneel. Die kerel greep de macht en wilde een wereldrijk. That's what I know


    Ik heb er 3 jaar les over gehad ofzo? En meerdere discussies er over met mijn leraren :P En nog veel meer? :P En zoals jij het beschrijft klinkt het zo leuk koek en ei ^^, was het maar zo ;)


    Ligt and Darkness are both very different..

    Hier heb ik ook een keer aan gedacht.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Bohemian schreef:
    Tuurlijk is Duitsland niet de oorzaak van WOII, als Hitler een Belg of een Nederlander was geweest, was er hoogstwaarschijnlijk juist hetzelfde gebeurd. Er heeft ooit eens een leraar een experiment gedaan waarbij hij op juist dezelfde manier met zijn leerlingen omging als Hitler met de Duitsers en na een paar maanden had hij ze helemaal in zijn macht (er is een film over gemaakt).


    woow o.0 Ik herinner me zoiets vaags ja xD Weet je toevallig nog heo die film heet? :P


    Ligt and Darkness are both very different..

    Sorenos schreef:
    (...)

    Ik heb er 3 jaar les over gehad ofzo? En meerdere discussies er over met mijn leraren :P En nog veel meer? :P En zoals jij het beschrijft klinkt het zo leuk koek en ei ^^, was het maar zo ;)

    Ik bepaal niet wat die leraren allemaal doorgeven aan de klas he.
    En het boeit me ook niet, die details. Ik weet dat er oorlogen waren in Europa en dat is goed genoeg voor mij x'D
    En ja, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Bohemian schreef:
    Tuurlijk is Duitsland niet de oorzaak van WOII, als Hitler een Belg of een Nederlander was geweest, was er hoogstwaarschijnlijk juist hetzelfde gebeurd. Er heeft ooit eens een leraar een experiment gedaan waarbij hij op juist dezelfde manier met zijn leerlingen omging als Hitler met de Duitsers en na een paar maanden had hij ze helemaal in zijn macht (er is een film over gemaakt).

    Damn ja, hoe heette die film toch?


    ars moriendi

    Ik leg de link Duitsland en WO2 niet eens (cat)


    -

    Tortuga schreef:
    (...)
    Damn ja, hoe heette die film toch?

    Die Welle (krul)


    -

    De film heet Die Welle @iedereen die het vroeg


    Today will be Girl's Day party with you~

    Illuminati schreef:
    (...)
    Ik bepaal niet wat die leraren allemaal doorgeven aan de klas he.
    En het boeit me ook niet, die details. Ik weet dat er oorlogen waren in Europa en dat is goed genoeg voor mij x'D
    En ja, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?


    Omdat er zo makkelijk wordt gewezen. En dat is fout eigenlijk, er is altijd een zondebok nodig, zodat hun zelfs nooit iets fouts gedaan hebben. (bij wijze van spreken.)

    Want kijk bijv. met die terrorist van onlangs in Oslo en op dat eiland, wordt nu weer gewezen naar de politie dat zij heel veel schuld hebben, terwijl de schuldenaar al bekend is. Ja het is zo dat ze eventueel beter hadden kunnen ingrijpen. Maar anderzijds is het wel zo: het is vakantie, veel politie werknemers zijn weg, dus minder man, en als eerst was de bom bekend. Dus werd daar alles naar toe gestuurd, dan is die schietpartij moeilijker om snel te helpen ;)


    Ligt and Darkness are both very different..

    Tja, dat is vrij logisch. Één land kan nooit een wereldoorlog veroorzaken, daarvoor heb je er tenminste twee nodig. :'D
    Het was vooral zo dat Duitsland werd aangevoerd door de verkeerde mensen, en dat het daarom als de slechterik werd gezien. Maar in feite was het maar een heel kleine groep die echt overtuigd was van Hitlers idealen, de rest volgde hem alleen. Ik vind het altijd zo vreemd om 'Duitsland' de schuldige te noemen, terwijl er miljoenen heel fatsoenlijke Duitse mensen waren, die misleid werden door de propaganda en helaas geen inspraak hadden in het bestuur van het land.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Genius schreef:
    Ik leg de link Duitsland en WO2 niet eens (cat)


    Doe je goed :3 HAHAHA xD


    Ligt and Darkness are both very different..

    Boeiend! Zeer boeiend, geschiedenis!

    Ja klopt.

    Duitsland heeft geen schuld, Hitler en zijn pionnen hebben schuld. Ik snap heel goed waarom het volk massaal op hem stemde. En veel Duitsers waren later ook tegen Hitler alleen verzet was heel moeilijk toen der tijd. Iedereen kon iedereen verraadde en dus deden de mensen niets.

    [ bericht aangepast op 27 juli 2011 - 19:33 ]


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.