• Ik las net een topic over Duitsland, over wat diegene daarvan vond etc. (was positief). Maar er waren ook wat reacties over Duitsland met betrekking tot de 2e wereldoorlog. En daarom vond ik dat ik deze topic moest openen, ik ben namelijk een denker, en heb uitgebreid nagedacht hoe ik vind dat deze situatie in mekaar zit. Dus als je het lef hebt, lees dit maar eens.

    We beginnen eerst eens met de 1e wereldoorlog, waarvan er ook voornamelijk naar Duitsland gewezen wordt. Maar wat gebeurde er nou eigenlijk precies? Ik ben even wat namen kwijt hoor, en ben te lui om op te zoeken, maar de lijnen heb ik wel in mijn hoofd. Maar Duitsland was bondgenoten met de Pruisen (tsjechen ofzoiets? weet ik eventjes niet). En in Frankrijk werd een prins gedood, en daarna werd er naar de pruisen gewezen. En begon er een oorlog mee, ook al waren ze onschuldig. Frankrijk had een bondgenootschap met Engeland (Nederland was neutraal), en even later ook met Rusland, en zodoende sloten ze Duitsland en zijn bondgenoot helemaal in. Vind je het dan gek dat er een oorlog begint? omringd door 3 vijandige landen om je heen? Maar nadat Duitsland dus verloren had, vonden de omringende landen dus dat ze kregen van Duitsland voor de opgelopen schade waardoor Duitsland gigantisch in de schuld raakte.

    De algemene burgerklasse had het dus slecht, weinig eten, weinig geld. EN TOEN, kwam er ineens een verlosser, oftewel Hitler. Hij beloofde werk, en kwam dat ook na. Vind je het dan gek dat je op een gegeven moment hem als een held gaat zien? En daarbij, door de handelingen van de andere landen eerder was er sowieso meer wrok. En doordat Hitler uiteindelijk de bevolking zo in zijn macht had, was het dus ook makkelijker om de rassenhaat in werking zetten. Het had in elk land kunnen gebeuren.

    En naja ik kan nog veel verder er op in gaan, maar denk dat het al een hele prestatie is als jullie dit alles hebben gelezen. Maar als je dat nog niet gedaan heb; stop dan met zeiken over: DE DUITSERS HEBBEN DE WERELDOORLOG VEROORZAAKT! HUN ZIJN SLECHTERIKKEN EN HOMO'S, wat er genoeg mensen zijn die zo doen (niet alleen op q bedoel ik dus).

    En daarbij, iedereen heeft schuld in feite...

    En elk land heeft van die verledens, OOK Nederland!


    Ligt and Darkness are both very different..

    Genius schreef:
    (...)
    Die Welle (krul)

    Thanks, you're such a genius. _O_ (die grap moet je vaak gehoord hebben ondertussen..--')


    ars moriendi

    Tortuga schreef:
    (...)
    Thanks, you're such a genius. _O_ (die grap moet je vaak gehoord hebben ondertussen..--')

    Ontzettend vaak hahaha


    -

    En Rusland (de president toen der tijd dan) door dat verdrag over dat ze Polen gingen verdelen. Daardoor verklaarden Frankrijk en Engeland Duitsland de oorlog. Omdat ze dat aan Polen beloofd hadden of het stond in die verdragen.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Antichrist schreef:
    Boeiend! Zeer boeiend, geschiedenis!


    graag gedaan (nerd)


    Ligt and Darkness are both very different..

    Chaperon schreef:
    En Rusland (de president toen der tijd dan) door dat verdrag over dat ze Polen gingen verdelen. Daardoor verklaarden Frankrijk en Engeland Duitsland de oorlog. Omdat ze dat aan Polen beloofd hadden of het stond in die verdragen.


    uhm.. heb je over 2e wereld oorlog? of 1e?


    Ligt and Darkness are both very different..

    Sorenos schreef:
    (...)

    graag gedaan (nerd)


    Duitsers, daarintegen. :9~

    Sorenos schreef:
    (...)

    Doe je goed :3 HAHAHA xD

    Ik heb nooit opgelet bij geschiedenis denk ik (nerd)


    -

    Sorenos schreef:
    (...)

    uhm.. heb je over 2e wereld oorlog? of 1e?


    2de (:


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Bij die 'ook nederland' moet ook Belgie staan ;)


    All I wanna do is lose control

    Bij mij is de hele mensheid slecht en stom.
    OOK Nederland. OOK de onschuldigen zijn schuldig. (cat)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Tortuga schreef:
    Duitsland zelf was niet slecht, het viel gewoon te vaak in handen van de verkeerde mensen. Daarbij wisten heel veel Duitsers tijdens/aan het begin van de 2e Wereldoorlog nieteens dat er uberhaubt concentratiekampen waren. Ik verwijt het volk niets- die stonden net zo onder druk als de rest. Ik verwijt die dictators.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    PrincesSnape schreef:
    Bij mij is de hele mensheid slecht en stom.
    OOK Nederland. OOK de onschuldigen zijn schuldig. (cat)

    Dus dan vind je mij ook slecht? =|


    ars moriendi

    Tortuga schreef:
    (...)
    Dus dan vind je mij ook slecht? =|


    en stom!

    DreamHead schreef:
    Bij die 'ook nederland' moet ook Belgie staan ;)


    ja ok xD, maar woon zelf in Nederland (A) Dus perongeluk vergeten (A)


    Ligt and Darkness are both very different..

    PrincesSnape schreef:
    Bij mij is de hele mensheid slecht en stom.
    OOK Nederland. OOK de onschuldigen zijn schuldig. (cat)


    ook jij :Y)

    achja... er zijn zoveel visies :)


    Ligt and Darkness are both very different..