• De stelling van vandaag luidt:
    De mens laat zich leiden door angsten.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    I am an idiot, I move.

    de meesten wel ja.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Like up here. ^^

    De meeste wel.

    Oneens.


    Olive

    yap


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    mee eens


    When your path is clear, follow it all the way and go for it.

    Oneens.
    Hangt van de situatie af. Mensen die bang zijn voor drukte, gaan drukke plaatsen vermijden.
    Maar soms laat iemand zich ook gewoon leiden door zijn trotsheid of leugens al dan niet van zichzelf of een ander. Zo zijn er nog een tal van voorbeelden.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ja, nogal, niet iedereen is een waaghals. (krul)


    Where there is a sea there are pirates...

    Eens, hoe dacht je dan dat we die 5000 jaar hebben overleeft?
    Ongemerkt laten we ons leiden door angs. Denk bv maar aan vuur, als we te dicht bij vuur komen of als het te heet word vluchte we weg omdat we bang zijn. Dat is nou het instinct.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    MrsLovett schreef:
    Eens, hoe dacht je dan dat we die 5000 jaar hebben overleeft?
    Ongemerkt laten we ons leiden door angs. Denk bv maar aan vuur, als we te dicht bij vuur komen of als het te heet word vluchte we weg omdat we bang zijn. Dat is nou het instinct.

    Dat is niet echt angst hé, dat is gewoon leren door ervaring.
    Als we schrik hadden van vuur dan denk ik niet dat we veel zouden hebben bereikt.


    Where there is a sea there are pirates...

    Captain schreef:
    (...)
    Dat is niet echt angst hé, dat is gewoon leren door ervaring.
    Als we schrik hadden van vuur dan denk ik niet dat we veel zouden hebben bereikt.

    Tuurlijk wel, door ervaring weten we wat we niet moeten doen,omdat we door ervaring er angst voor hebben gekregen.
    Vuur was maar een voorbeeld, maar geef toe, je komt niet te dich bij vuur omdat je bang bent(ongemerkt) om je te verbranden.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Astarte schreef:
    de meesten wel ja.


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    MrsLovett schreef:
    (...)
    Tuurlijk wel, door ervaring weten we wat we niet moeten doen,omdat we door ervaring er angst voor hebben gekregen.
    Vuur was maar een voorbeeld, maar geef toe, je komt niet te dich bij vuur omdat je bang bent(ongemerkt) om je te verbranden.

    Ik ben niet echt bang van vuur hoor. Dat is alleen maar een gewone gedeelte van mijn dagelijkse leven, dus ja.
    Maar bv hoogtevrees kan ik wel begrijpen, maar toch zijn er vele mensen die die angsten kunnen overwinnen.
    Ik heb bv geen fobieën of angsten, waardoor ik veel durf, maar veel mensen blijven hun angsten gewoon mijden.


    Where there is a sea there are pirates...

    Ik met momenten wel :)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    het verschilt per persoon en situatie.
    Bij vuur bijvoorbeeld,is het ervaring van duizende jaren geleden.Maar sommige mensen flippen echt als ze al een vonkje zien.En als er een revolver op je wordt gehouden tijdens een overval doe je automatisch wat diegene vraagt omdat je wit blijven leven.Dat is instinct maar ook angst om te sterven.Dus het hangt van veel dingen af

    Ehm mee eens, waarschijnlijk omdat ik dat zelf heel veel doe...


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.