• Pottermore is een project van J.K. Rowling dat gebaseerd is rond de boeken van Harry Potter, hier zal ik updates en 'geruchten' rond de site blijven posten.

    Ook Lize bedankt voor het helpen met zoeken naar informatie over de site ^^

    Ik heb voor het gemak een story gemaakt, ander wordt deze post zo lang dat je er niet goed van wordt xD

    Het begin
    De presentatie van Pottermore
    F.A.Q.
    Uitleg pottermore na presentatie, geschreven door Jess Adrienne
    F.A.Q over de Magic Quill
    De eerste Clue
    De tweede clue
    De derde clue
    De vierde clue
    De vijfde clue
    De zesde clue
    De zevende en laatste clue
    Registratie
    De Mail
    Gefeliciteerd


    OKAY, MENSEN LEES DIT EERST!

    F.A.Q van Q users:
    1: Ik heb mijn e-mail adres in juni al achter gelaten, heb ik nu een account?
    -Nee, zoals je had gelezen kon je je email adres achterlaten om een notificatie te krijgen wanneer de site open ging, die mail krijg je waarschijnlijk in September.
    2: Ik heb het antwoord op de clue, hoe moet ik deze invullen?
    -http://quill.pottermore.com/jouwantwoord is de link die je moet gebruiken.
    3: Moet ik elke dag de clue raden om één van de miljoen te worden?
    -Nee, één keer registreren is genoeg.
    4: Ik heb me geregistreerd maar als ik in mijn mailbox kijk heb ik de activatiemail nog niet, hoe kan dit?
    -Het kan 5 minuten tot 3,4 uur duren voor je die mail krijgt, even geduld dus.
    5: Hoe lang heb ik de tijd om mijn account te activeren?
    - 48 uur, doe je dit niet binnen die tijd, dan worden je gegevens verwijderd en moet je je weer opnieuw registeren, met de gevolgen dat je er pas vanaf Oktober in kan.
    6: wanneer krijg ik de welkomsmail?
    -Deze krijg je hoogstwaarschijnlijk pas na de wedstrijd. Op de site staat dat je de mail van 31 juli tot 30 september kan verwachten, er is dus met geen mogelijkheid te zeggen wanneer je deze krijgt, gewoon afwachten.
    7: Ik heb het volgende bericht: Congratulations!
    You’ve successfully validated your early access Pottermore account. You will be one of the lucky few to shape the experience before the site opens to all in October.
    Betekend dit dat ik één van de miljoen mensen ben die er vroeger op mag?
    - Dat is niet zeker. Het ziet ernaar uit dat iedereen dat bericht ziet. Het is pas zeker dat je een van de miljoen mensen bent op moment dat je ook daadwerkelijk de welkomsmail hebt ontvangen, eerder dan dat kun je er nog niet van uit gaan dat je erbij zit.
    8: Mijn vraag staat hier niet tussen, wat nu?
    -kijk eerst in de F.A.Q's die hierboven in de story staan, lees ook eerst de rest van de story door, want de meeste vragen worden dan al beantwoord. Staat je vraag er niet tussen, stel hem dan gerust.


    Let op:
    -Als je vragen hebt, kijk eerst even in de F.A.Q.'s die er gemaakt zijn, staat de vraag er niet tussen, dan kun je hem rustig stellen.
    -gelieve geen 10 berichtjes te posten over het feit dat je de welkomsmail wil hebben, die willen we tenslotte allemaal.

    -De antwoorden van de clues mogen NIET in het topic geplaatst worden, deze komt vrijwel meteen in de story te staan zodat mensen daar kunnen kijken als ze zelf willen.
    -Als je de mail hebt gehad en in Pottermore kan, post dan geen screenshots of links, op die manier kan iedereen voor zichzelf uitvinden wat ze moeten doen en blijft het voor iedereen leuk/nieuw.

    De wedstrijd is Officieel afgelopen, de laatste clue was rond 2 uur vannacht aanwezig!

    [ bericht aangepast op 6 aug 2011 - 6:29 ]

    Oppugno schreef:
    (...)
    Maar, maakt het ook iets uit als je een andere achternaam hebt ingevuld (ik had Malfoy, mijn echte achternaam mag ik niet op internet zetten) maar dat je echte achternaam wel in je emailadres staat, als je me nog kunt volgen?


    als je pech hebt wordt je er dan later pas toegelaten of helemaal niet. J.K. wilde het zo vriendelijk en veilig mogelijk maken voor iedereen, vandaar dat we onze usernames ook niet konden kiezen. In dit geval heb jij dus gelogen, waar ze sowieso wel achterkomen omdat je een van haar bedachte achternamen hebt. Ik zal dat regelement nog eens opzoeken, nu op internet via mobiel dus gaat wat lastiger.

    3.6 You must ensure that all the information you provide when you create an Experience Account is true, accurate, current and complete in all respects.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ecanus schreef:
    3.6 You must ensure that all the information you provide when you create an Experience Account is true, accurate, current and complete in all respects.

    Damn... Maar mijn echte voor en achternaam staan toch in mijn email, dus die weten ze heus wel. Hoop ik.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Defensive schreef:
    Haha, ik heb gewoon mijn eigen naam en leeftijd ingevuld gelukkig :') Op zo'n site als Pottermore vertrouw ik het wel.


    All was well.

    Ik heb wel een verzonnen account samen met mijn zus, maar dat maakt me niet echt als die eraf gesmeten wordt. Mijn gegevens zijn allemaal correct ingevuld tot op al de boeken en films die ik gelezen/gezien heb toe. ook al zijn ze dat gewoon allemaal. :Y)


    All was well.

    Defensive schreef:
    Haha, ik heb gewoon mijn eigen naam en leeftijd ingevuld gelukkig :') Op zo'n site als Pottermore vertrouw ik het wel.


    You better put a condom on, if you're gonna act like a dick you need to dress like one.

    Is het trouwens normaal dat er geen 'log in' knop meer staat ?


    You better put a condom on, if you're gonna act like a dick you need to dress like one.

    Phenomena schreef:
    Is het trouwens normaal dat er geen 'log in' knop meer staat ?


    Ik kan wel op de knop klikken, maar ik krijg dan een foutmelding D:


    Every word written is a victory against death | Michel Butor

    Betekent hoogstwaarschijnlijk dat de eerste welkomstmails de deur uit zijn en ze zo willen voorkomen dat iedereen alsnog per ongeluk tegelijk binnne raakt.

    [ bericht aangepast op 8 aug 2011 - 12:05 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Dat wou ik net ook zeggen! Volgens mij betekend dit dat ze de mails gaan verzenden? Want ik was eerst aangemeld, maar toen kwam ik vanzelf op de homepage uit en nu is die knop weg. D:


    All was well.

    Ecanus schreef:
    Betekent hoogstwaarschijnlijk dat de eerste welkomstmails de deur uit zijn en ze zo willen voorkomen dat iedereen alsnog per ongeluk tegelijk binnne raakt.

    Kijk, dat dacht ik nou ook...


    All was well.

    Gringotts schreef:
    (...)
    Kijk, dat dacht ik nou ook...

    omygod, spannend :9~


    You better put a condom on, if you're gonna act like a dick you need to dress like one.

    Nu zal iedereen vast zijn mail continu in het oog houden. I know I do ;D


    Forlife.

    Onevoice schreef:
    Nu zal iedereen vast zijn mail continu in het oog houden. I know I do ;D

    Nee hoor. Ik heb alleen nog maar 20 keer gekeken. (krul)


    All was well.

    Onevoice schreef:
    Nu zal iedereen vast zijn mail continu in het oog houden. I know I do ;D


    Ik ben neit mail elke 2 seconden aan het refreshen. Echt niet 8D


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.