• Uitvaartbedrijf wil lijken oplossen
    Een uitvaartorganisatie wil lichamen bij de uitvaart ook kunnen oplossen met een bijtende vloeistof of ontbinden door ze te bevriezen. De organisatie onderzoekt of de nieuwe technieken in Nederland kunnen worden ingevoerd. Daarvoor is wel een wetswijziging nodig. Nu is het alleen toegestaan om mensen te begraven of te cremeren. De nieuwe mogelijkheid om een stoffelijk overschot op te lossen met een bijtende vloeistof, ook bekend als resomeren, wordt nu alleen nog toegepast in Canada en de Verenigde Staten. Het ontbinden van een lichaam door bevriezing, cryomeren, gebeurt nergens. Bij beide methoden blijft na de toepassing alleen wat poeder over. Dat poeder is volgens de organisatie 'min of meer' vergelijkbaar met de asresten na een crematie. De uitvaart kan dan ook precies hetzelfde verlopen als bij een crematie. De nieuwe methoden bieden volgens de organisatie, Yarden, een alternatief voor mensen die niet begraven of verbrand willen worden. Ook onderzoekt Yarden of het waar is dat de nieuwe methoden ruimte besparen en duurzamer en milieuvriendelijker zijn.



    Met milieuvriendelijker bedoelen ze dat het "water" wat wordt gebruikt om het op te lossen, gewoon in het riool kan worden gedumpt. Wat weer wil zeggen dat we het uiteindelijk weer opdrinken..(cat)

    [ bericht aangepast op 9 aug 2011 - 22:07 ]


    everything, in time

    Authors schreef:
    Laten we gewoon blijven bij cremeren.


    Ex astris, sciencia

    Als ik dood ben, wil ik graag niet zo weggedaan worden.

    Fawkes schreef:
    Goed.... ff een paar dingen... waar uit die tekst halen jullie in godsnaam de informatie dat die bijtende stoffen in het riool terecht komen? Ik ben vast niet de enige die daarover heen leest 0.o
    Daarnaast, op moment dat ze bijtende stoffen in het water zouden gooien is de smaak wel het laatste waar je je zorgen over moet maken als je ingewanden gaten gaan krijgen xD
    en.... je wil nu ook niet echt weten wat je drinkt voor rotzooi, dus dat kan er ook nog wel bij


    Visse plas,Dat zei mijn moeder een keer XD.


    You are free. Free to dream, to love, to laugh and find peace. Free to be you and happy.

    Als je het zo gaat stellen, drinken we ook pis. Wat ik persoonlijk erger vind als stoffelijk overschot... Of ben ik gewoon raar?


    All was well.

    Hmm....ik krijg ineens zo'n zin in cup a soup.

    Authors schreef:
    Laten we gewoon blijven bij cremeren.


    Beauty begins the moment you decide to be yourself. - Coco Chanel

    Leuk bedacht allemaal, maar ik zet toch liever gewoon de fik erin..


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Boom boom boom, even higher than the moon moon moon. Ik weet niet dude, het klinkt wel cool. (cat)


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Escritura schreef:
    Lets go drink people!

    fucking idiots o.o

    Raveleijn schreef:
    Lekker man, mensen drinken.


    Ooh ja, heerlijk! Vooral bloed (6)

    NIET DUS. Ik vind het goor.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!