• Soms heb ik de indruk dat mensen niet eerlijk tegen mij zijn over bepaalde onderwerpen.

    "Ben ik dik?"
    - "Nee."
    "Vind je het een goed idee?"
    - "Ja."
    "Is het de moeite eigenlijk wel?"
    - "Ja absoluut."

    Oké, ik snap dat je mensen niet wilt kwetsen door ze de waarheid te vertellen, maar ik vind dat het persoonlijk veel meer pijn doet als ze tegen je liegen, ook al doen ze dat alleen maar om je te beschermen. Als ze je telkens zeggen wat je wilt horen, dan besef je toch nooit dat je het anders moet aanpakken of dat je slecht bezig bent.
    Zeker als je er zelf over twijfelt en voelt dat het niet goed is, moeten ze je niet laten geloven dat het wél goed is, alleen maar omdat het is wat jij wil horen.
    Ik zou eigenlijk gewoon willen dat mensen rechtuit tegen me zijn, zonder rond te pot te draaien of te liegen. Want ik ben al die leugens toch zo moe.

    [ bericht aangepast op 15 aug 2011 - 22:57 ]

    ik ben het helemaal met je eens.
    ikzelf zeg ook gewoon echt wat ik denk
    en wat ik vind. vind het beter als dat ik lieg.

    [ bericht aangepast op 15 aug 2011 - 22:58 ]

    Ja, ik weet wat je bedoelt.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Waarschijnlijk hangt het er vanaf wie het vraagt.
    Als mijn beste vriendin me zou vragen of ze dik was - en het was zo - zou ik zeggen dat het haar misschien wel goed zou doen als ze er eens wat op ging letten.
    Maar ik snap je punt volkomen. Ik vraag dat soort dingen daarom ook gewoon niet ^^


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Daarom zeg ik zulke dingen ook nooit :'D
    Misschien verbloemen, maar niet liegen :'D


    Has no one told you she's not breathing?

    Secretive schreef:
    Daarom zeg ik zulke dingen ook nooit :'D
    Misschien verbloemen, maar niet liegen :'D

    Dan komt dat op hetzelfde neer.

    Cassiopeiae schreef:
    (...)
    Dan komt dat op hetzelfde neer.

    Da's absoluut niet waar.
    Als ik mijn vriendins nieuwe kleedje niet mooi vind, zal ik zeggen dat het niets voor mij is. En dat is helemaal waar. Je hoeft niet te zeggen dat je het spuuglelijk vindt, als je het op een aardige manier zegt hebben ze het ook door :')


    Has no one told you she's not breathing?

    Cassiopeiae schreef:
    (...)
    Dan komt dat op hetzelfde neer.


    idd.

    Hahahaha oké die met. ''Ben ik dik'' is zo waar. Een van mijn oude vriendinnen is gewoon echt dik, we moesten voor een film zegmaar dikke mensen spelen allemaal kussens in onze kleding en bij haar kon je alsnog haar echte vet zien. En al die vriendinnen van haar zeggen dat ze echt niet dik is! Verschrikkelijk, want nu draagt ze dus hele korte rokjes en panty's waarin je al die putten enzo in haar benen kan zien. Echt vies. Maar ze weet van zichzelf dat ze dik is, dus ik weet niet of eerijk zijn helpt...


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    je zou eigenlijk moeten de waarheid zeggen, maar dan kwets je iemand dus lieg je maar omdat je denkt dat het beter is maar dat is het niet

    bootjuuhxx schreef:
    je zou eigenlijk moeten de waarheid zeggen, maar dan kwets je iemand dus lieg je maar omdat je denkt dat het beter is maar dat is het niet

    Je hoeft niet te liegen, je kan gewoon subtiel duidelijk maken dat je iets niet mooi vindt ofzo.
    En anders zwijg je gewoon. :')


    Has no one told you she's not breathing?

    Secretive schreef:
    (...)
    Je hoeft niet te liegen, je kan gewoon subtiel duidelijk maken dat je iets niet mooi vindt ofzo.
    En anders zwijg je gewoon. :')


    true.
    het hoeft natuurlijk ook niet gemeen gezegt te worden.

    Smeyalata schreef:
    (...)

    true.
    het hoeft natuurlijk ook niet gemeen gezegt te worden.


    Bovendien vraagt die iemand het niet zomaar, dus hecht hij of zij aandacht aan je mening.

    Tenzij het van die aandachtsloze opfokkers zijn en expres gaan vragen of ze mooi zijn en als je dan eerlijk bent, worden ze boos...
    Tja, wat wil je dan?


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik snap wat je bedoeld. Daarom lieg ik daar nooit over. Als ik weet dat die persoon het kan hebben, ben ik eerlijk. En zo niet, dan zeg ik gewoon niks.

    ja dan vraag je
    Ben ik lelijk?
    Neejoh die is pas lelijk !

    xd

    Ja, maar als je dus 'liegt' dan is het niet goed, maar als je de waarheid spreekt ook niet want dan kwets je ze weer :x


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen