• Beste Quizlettertjes,
    Er moet me nu toch wel echt even iets van mijn hart. Quizlet is een site waar snel hypes en rages ontstaan.. Maar graag wil ik een zekere rage een stap voor zijn. De afgelopen weken zie ik steeds meer Pro-ana profielen/teksten/foto’s opduiken. Niet alleen ik, maar ook de andere moderators en het reglement van Quizlet zijn hier streng tegen. Het is niet normaal als je andere aanspoort tot ziek worden, of er zelfs de spot mee drijft omdat het gewoon maar voor de lol doet om reactie uit te lokken! Ik ben is wat op die profielen rondgekeken en het is eerder reactie uitlokken dan wat anders.
    Bij deze zijn jullie gewaarschuwd. Ik wil geen kreng uithangen of what ever. En ik ben niet de maker en eigenaar van de site. Maar ik zal er alles maar dan ook écht alles aan doen om die rotzooi van de site af te houden. En alsjeblieft.. Geef ze geen aandacht.. Ook niet gaan zeggen ‘dus jij bent daar trots op?:8’ in gastenboeken/fotoboeken/pb’s. De meeste doen het om aandacht te trekken.
    Natuurlijk is quizlet een site waar iedereen elkaar hoort te respecteren.. En waar vrijheid van meningsuiting natuurlijk ook mag. Maar iemand aansporen tot ziek worden? Dat is in deze maatschappij sowieso strafbaar! Dus wees alsjeblieft verstandig en hou er gewoon mee op! Diegene over wie het gaat, weten dat uiteraard zelf wel.
    Ik hoop dat de rest van jullie hier een beetje verstandig mee omgaat en een pro-ana profiel meld bij een moderator als hij/zij er een tegen komt.
    Alvast bedankt voor jullie medewerking.

    Groetjes KirstenSnaps

    ===
    Wat is pro-ana?
    Op pro-ana sites wordt anorexia gezien als levenswijze en wordt deze ziekte verheerlijkt. Meisje van al 11 jaar geven elkaar daar tips over hoe te laxeren, hoe over te geven en doen afvalwedstrijden tot de dood hen scheidt.


    (We hebben Kirstens tekst uit het vorige topic even geleend)

    Zaynatic schreef:
    Klik hier als je anorexia wil. *O*

    Niets geks, alleen een verhaal over het drama van anorexia.

    [ bericht aangepast op 9 dec 2011 - 16:17 ]


    I am an idiot, I move.

    Escritura schreef:
    (...)

    Oh please... ik heb mijn research gedaan, ik heb die belachelijke sites gezien. Het is een ziekte. Het is belachelijk om elkaar daarvoor aan te sporen.
    Dat is Mijn mening er over.
    Ga alsjeblief iemand anders aanvallen.


    Als het een ziekte is, waarom vind je het dan zo belachelijk?
    Anorexia =/= Pro-ana :3


    Has no one told you she's not breathing?

    Anorexia Nervosa is 'gewoon' een dodelijke, psychische aandoening. Punt.


    I am an idiot, I move.

    Malice schreef:
    (...)

    Ja en de boodschap kwam over.
    Misschien iets te sterk, want mijn profiel mocht al niet, terwijl dat helemaal niet 'Pro-Ana' was,
    maar inderdaad, veel jonge meisjes die niet weten wat Pro-ana is, raken door zo'n topic geinteresseerd.
    Het is altijd leuker om iets te doen wat mensen zeggen dat je niet moet doen.

    Escritura schreef:
    (...)

    Oh please... ik heb mijn research gedaan, ik heb die belachelijke sites gezien. Het is een ziekte. Het is belachelijk om elkaar daarvoor aan te sporen.
    Dat is Mijn mening er over.
    Ga alsjeblief iemand anders aanvallen.


    NIEMAND SPOORT ELKAAR AAN GVD.
    Als er iemand is die zich niet lekker voelt is het commentaar niet
    'Spuug het eruit'
    het commentaar is dan eerder 'Het komt goed' of 'Je bent mooi'
    Als iemand zegt de site niet meer te willen zien en proberen zonder te doen dan spoort iedereen dat aan! Mensen weten wat ze doen en dat het niet goed is?!
    Het is alleen beter om de support en steun van andere mensen te krijgen dan er alleen voor te staan met die gedachtes.
    Als je er niks van weet, geef er dan je fuckin' oordeel niet over.

    Malice schreef:
    (...)

    NIEMAND SPOORT ELKAAR AAN GVD.
    Als er iemand is die zich niet lekker voelt is het commentaar niet
    'Spuug het eruit'
    het commentaar is dan eerder 'Het komt goed' of 'Je bent mooi'
    Als iemand zegt de site niet meer te willen zien en proberen zonder te doen dan spoort iedereen dat aan! Mensen weten wat ze doen en dat het niet goed is?!
    Het is alleen beter om de support en steun van andere mensen te krijgen dan er alleen voor te staan met die gedachtes.
    Als je er niks van weet, geef er dan je fuckin' oordeel niet over.


    Er zijn site's waar ze elkaar wel aansporen hoor. (:


    To infinity and beyond •

    ZAYNISMINE schreef:
    (...)

    Er zijn site's waar ze elkaar wel aansporen hoor. (:


    Oke, er zijn vast sites, maar over het algemeen niet hoor.

    Malice schreef:
    (...)

    Oke, er zijn vast sites, maar over het algemeen niet hoor.


    Nee oké. Bij die officiele site, staat er dat ze niemand aansporen om laxeermiddelen te gebruiken of over te geven. Maar je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen. (:


    To infinity and beyond •

    ZAYNISMINE schreef:
    (...)

    Nee oké. Bij die officiele site, staat er dat ze niemand aansporen om laxeermiddelen te gebruiken of over te geven. Maar je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen. (:


    De officiele site?
    Ik heb niet gezocht, maar
    ik ken twee nederlandsen, een belgische en een internationale.
    dus ik weet niet welke je 'de officiele' vind :')
    Op elk van die sites sporen ze nooit iemand aan, btw.

    [ bericht aangepast op 19 aug 2011 - 21:07 ]

    Malice schreef:
    (...)

    De officiele site?
    Ik heb niet gezocht, maar
    ik ken twee nederlandsen, een belgische en een internationale.
    dus ik weet niet welke je 'de officiele' vind :')
    Op elk van die sites sporen ze nooit iemand aan, btw.


    Ik denk dat ik de internationale had. Nee oké deze niet, maar ik heb op site's gezetenwaar het gewoon onwijs aangemoedigd werd.


    To infinity and beyond •

    ZAYNISMINE schreef:
    (...)

    Ik denk dat ik de internationale had. Nee oké deze niet, maar ik heb op site's gezetenwaar het gewoon onwijs aangemoedigd werd.


    Als jij op die sites gezeten hebt,
    ze hebben ook bijna allemaal een beveiligd gedeelte,
    dan vraag ik me af hoe je daar kwam,
    want je komt sowieso pas op het gedeelte waar het omgaat als je een eetstoornis hebt en door de vragenronde heen bent.
    Als je dat hebt of had zou je er niet zo over praten, want daar zitten al die meisjes die zo graag mensen willen helpen, ook al kunnen ze zichzelf niet veranderen. Iedereen wil dat de ander beter word, want dat gunnen ze elkaar.. & Ik zie genoeg topics met mensen die elkaar een beter leven toewensen en mensen die elkaar helpen gezonder te zijn.
    Ook over andere dingen zoals AM, kun je daar echt steun krijgen.
    Btw de internationale die ik ken is PrettyThin,
    & die site zit ook vol met lieve mensen.
    Ik kan me niet geloven dat er sites zijn waar ze teleurgesteld in je zijn als je gezond doet. Het is niet 'tips en tricks' uitwisselen.

    Ik moet heel eerlijk zeggen dat Dear Ana af en toe wel goede tips heeft... Niet offensive ofzo, maar het werkt wel. Ik sla niet door ofzo.
    Kan wel triggeren, heb ik gemerkt met vriendinnen.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    ZAYNISMINE schreef:
    (...)

    Ik denk dat ik de internationale had. Nee oké deze niet, maar ik heb op site's gezetenwaar het gewoon onwijs aangemoedigd werd.

    Je moet je aanmelden op die sites, waarom zou je zoveel moeite doen als je de mensen die er aan doen idioten vind?


    Forever.

    Ik vind het niet zo heel erg idioot, die mensen zijn gewoon ziek. Zieke mensen doen vreemde dingen.
    Again: not offensive.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Roswell schreef:
    (...)
    Je moet je aanmelden op die sites, waarom zou je zoveel moeite doen als je de mensen die er aan doen idioten vind?


    Ik hoefde me niet aan te melden. En de reden dat ik deze sites bezocht, vanwege een story. En ik was juist niet degene die zei dat het idioten waren hoor, lees maar eens even goed.


    To infinity and beyond •

    Ik ga even heel eerlijk zijn en vertellen dat ik totaal geen idee had van iets dat Pro Ana heette en er achter gekomen ben door het vorige topic. Je kan me jong noemen, maar het was gewoon doordat het me niets kon schelen wat die meisjes hun zelf aandeden. Erg bot, maar de waarheid. ^^


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.