• Beste Quizlettertjes,
    Er moet me nu toch wel echt even iets van mijn hart. Quizlet is een site waar snel hypes en rages ontstaan.. Maar graag wil ik een zekere rage een stap voor zijn. De afgelopen weken zie ik steeds meer Pro-ana profielen/teksten/foto’s opduiken. Niet alleen ik, maar ook de andere moderators en het reglement van Quizlet zijn hier streng tegen. Het is niet normaal als je andere aanspoort tot ziek worden, of er zelfs de spot mee drijft omdat het gewoon maar voor de lol doet om reactie uit te lokken! Ik ben is wat op die profielen rondgekeken en het is eerder reactie uitlokken dan wat anders.
    Bij deze zijn jullie gewaarschuwd. Ik wil geen kreng uithangen of what ever. En ik ben niet de maker en eigenaar van de site. Maar ik zal er alles maar dan ook écht alles aan doen om die rotzooi van de site af te houden. En alsjeblieft.. Geef ze geen aandacht.. Ook niet gaan zeggen ‘dus jij bent daar trots op?:8’ in gastenboeken/fotoboeken/pb’s. De meeste doen het om aandacht te trekken.
    Natuurlijk is quizlet een site waar iedereen elkaar hoort te respecteren.. En waar vrijheid van meningsuiting natuurlijk ook mag. Maar iemand aansporen tot ziek worden? Dat is in deze maatschappij sowieso strafbaar! Dus wees alsjeblieft verstandig en hou er gewoon mee op! Diegene over wie het gaat, weten dat uiteraard zelf wel.
    Ik hoop dat de rest van jullie hier een beetje verstandig mee omgaat en een pro-ana profiel meld bij een moderator als hij/zij er een tegen komt.
    Alvast bedankt voor jullie medewerking.

    Groetjes KirstenSnaps

    ===
    Wat is pro-ana?
    Op pro-ana sites wordt anorexia gezien als levenswijze en wordt deze ziekte verheerlijkt. Meisje van al 11 jaar geven elkaar daar tips over hoe te laxeren, hoe over te geven en doen afvalwedstrijden tot de dood hen scheidt.


    (We hebben Kirstens tekst uit het vorige topic even geleend)

    Zaynatic schreef:
    Klik hier als je anorexia wil. *O*

    Niets geks, alleen een verhaal over het drama van anorexia.

    [ bericht aangepast op 9 dec 2011 - 16:17 ]


    I am an idiot, I move.

    -

    [ bericht aangepast op 13 maart 2012 - 20:16 ]


    Cookies!

    Het grappigste is dat die mensen helemaal niet écht pro-ana zijn, ze denken dat ze met een maandje dieten en zeggen dat ze niet eten pro-ana zijn. Nog even dunne meisjes plaatjes plaatsen en mensen aanmoedigen, dikke mensen afsnauwen, en tada, het plaatje is compleet.
    Het erge is dat de media hierdoor een verkeerd beeld krijgt, dat beeld gaat voeden waardoor er nog meer van zulke meisjes komen. Hoe denk je dat meisjes die het écht hebben zich daaronder voelen?


    Your make-up is terrible

    Ik heb ook anorexia en ik zat vroeger ook op een pro-ana site en ik zeg het maar als je echt wil afvallen debk je dat het een heel leuke site is enzo en iedereen is jaloers op je als je de ganse dag niks gegeten hebt enzo!! Zo was ik in het begin ook maar nu weet ik wel beter een vriendin van me heeeft foto's laten zien van modellen die suuuuupermager waren dat het gewoon eng en lelijk was en nu wil ik wel terug eten maar het lukt alleen niwt zo goed maar mij oma dwingt mij wel dus ja ik ben verplicht en eigelijk ben ik daar blij om want het is echt niet leuk zoals sommigen denken ik vind mezelf alleen maar een stupid domme geit dat ik eraan heb toegegeven en daar heb ik nu spijt van...


    Maybe it's not my weekend, but it's gonna be my year.

    HARRYMARRYME schreef:
    Ik heb ook anorexia en ik zat vroeger ook op een pro-ana site en ik zeg het maar als je echt wil afvallen debk je dat het een heel leuke site is enzo en iedereen is jaloers op je als je de ganse dag niks gegeten hebt enzo!! Zo was ik in het begin ook maar nu weet ik wel beter een vriendin van me heeeft foto's laten zien van modellen die suuuuupermager waren dat het gewoon eng en lelijk was en nu wil ik wel terug eten maar het lukt alleen niwt zo goed maar mij oma dwingt mij wel dus ja ik ben verplicht en eigelijk ben ik daar blij om want het is echt niet leuk zoals sommigen denken ik vind mezelf alleen maar een stupid domme geit dat ik eraan heb toegegeven en daar heb ik nu spijt van...


    Maar als je echt anorexia had.. Dan zou je noujuist dat beeld van die magere modellen aanbidden.

    404NOTFOUND schreef:
    (...)

    Maar als je echt anorexia had.. Dan zou je noujuist dat beeld van die magere modellen aanbidden.


    Oppervlakkig. Sommige mensen vinden dat hélemaal niet mooi, maar kunnen niet eten in de angst dik te worden. Niet dat ze zo dun willen worden. Daarom is het ook een eetstoornis en heel veel mensen kunnen zelf ook wel zien wat té dun is, of ze het nou willen of niet.

    Solitude schreef:
    (...)

    Oppervlakkig. Sommige mensen vinden dat hélemaal niet mooi, maar kunnen niet eten in de angst dik te worden. Niet dat ze zo dun willen worden. Daarom is het ook een eetstoornis en heel veel mensen kunnen zelf ook wel zien wat té dun is, of ze het nou willen of niet.


    Maar uiteindelij zit je zo diep erin dat je dat uiteindelijk wel gaat aanbidden (cat)

    Modmededeling: Leeggehaald omtrent privacy.

    [ bericht aangepast door een moderator op 22 dec 2018 - 11:36 ]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    404NOTFOUND schreef:
    (...)

    Maar uiteindelij zit je zo diep erin dat je dat uiteindelijk wel gaat aanbidden (cat)


    Nee -.-' Lang niet iedereen.

    Idd in het begin wilde ik dun zijn maar toch niet zo dun als.die modellen en ik weeg heel weinig en ik ben wel redelijk dun maar ik aanbid die graatmagere mensen echt niet ze...


    Maybe it's not my weekend, but it's gonna be my year.

    404NOTFOUND schreef:
    (...)

    Maar uiteindelij zit je zo diep erin dat je dat uiteindelijk wel gaat aanbidden (cat)

    Aanbidden zou ik niet zeggen, maar onbewust streven de meeste denk ik wel.


    Let it come and let it be

    Assassin schreef:
    Het grappigste is dat die mensen helemaal niet écht pro-ana zijn, ze denken dat ze met een maandje dieten en zeggen dat ze niet eten pro-ana zijn. Nog even dunne meisjes plaatjes plaatsen en mensen aanmoedigen, dikke mensen afsnauwen, en tada, het plaatje is compleet.
    Het erge is dat de media hierdoor een verkeerd beeld krijgt, dat beeld gaat voeden waardoor er nog meer van zulke meisjes komen. Hoe denk je dat meisjes die het écht hebben zich daaronder voelen?

    Agree, Anorexia krijg je niet zo snel, en dat je nu eenmaal geen moeite hebt met afvallen en daardoor in korte tijd gewicht verliest en die sites bezoekt maakt je nog geen pro-ana of anorexia-patiente. Dat draait meer om de gedachtegang dan om de weegschaal.


    Let it come and let it be

    Complexity schreef:
    (...)
    Aanbidden zou ik niet zeggen, maar onbewust streven de meeste denk ik wel.


    Ellen vind dat dat hetzelfde is (cat)

    Morgue schreef:
    (...)

    /facepalm
    Ja, daar gaat het echt om he?
    Het gaat niet alleen om het afvallen, damn it.
    Doe je research voordat je zulke domme dingen zegt.
    Mensen die aan 'Pro-Ana' doen, zijn de fuckin sterksten van allen,
    want het vereist meer doorzettingsvermogen dan alles wat jij je kunt bedenken.


    Da's wel waar. Maar soms is opgeven (vooral in dit geval) de beste optie.


    [crooked]

    ^ Kick geen oude topics omhoog plz.

    Morgue schreef:
    ^ Kick geen oude topics omhoog plz.


    Maar het is een sticky (cat)