• Anderen die dingen van latijn snappen zijn ook welkom hoor!

    Heey,
    voor latijn meot ik dat ene schema uit mijn hoofd leren voor de stammen enzo, maar ik krijg het dus totaal niet in mijn hoofgestapt. Dus voor de mensen die dat moesten doen hoe hebben jullie dat gedaan?Dan lukt het mij misschien ook zo.Ik bedoel de stam van habitare is habita. Dat weet ik gewoon, maar de rest met uitgangen stammen vinden enzo lukt ECHT niet. Dus help is van harte welkom!

    welke klas zit je eigenlijk?
    maare stammen:
    vocare - voca
    terere - tere
    audire - audi
    ducere - duc (medeklinker stam;))


    Ja kijk van die woordjes weet ik het wel. Die gebruiken we als voorbeeld woorden we leren uit het boek Disco (ik leer, dus geen discotheek xD), maar bij andere woorden vind ik de stam nooit goed. Ik gok vaak maar wat en heb eht dan goed bij huiswerk, maar bij SO's of repetitie's durf ik zoiets niet aan!

    ik heb de oplossing.
    het gewoon laten vallen, nee beter zelfs neersmijten.

    anders kom je er nooit meer vanaf. Ü

    Like dat is dan nog 2 jaar wachten voordat dat yberhaupt kan z, maar zoiets was ik al van plan hoor ;).

    xx

    ik gebruikt dit altijd;
    www.wrts.nl
    moet je inloggen.. dan woordenlijst overtypen & dan overhoort ie je tot je t goed hebt. en je kan t overnieuw blijven doen. =D
    egt handig vind ik. ^^
    haal ineens hogere cijfers sinds ik t gebruik XD

    ik snapte er nooit ene fuck van, totdat ik het aan mijn lerares vroeg. die heeft er toen een paar lessen extra aandacht aan gegeven. dat werkte best wel goed, maar latijn interesseerde me niet dus heb ik het alsnog helemaal verpest. Ü

    (...)

    Ja kijk van die woordjes weet ik het wel. Die gebruiken we als voorbeeld woorden we leren uit het boek Disco (ik leer, dus geen discotheek xD), maar bij andere woorden vind ik de stam nooit goed. Ik gok vaak maar wat en heb eht dan goed bij huiswerk, maar bij SO's of repetitie's durf ik zoiets niet aan!

    ik heb ook Disco (saajxD)...
    uhm... maare voor de stam van een ww moet je gwn -re eraf halen. Bij medeklinker ww's -ere...
    hoe onderscheidt je e-stam en mdk-stam: bij de e stam staat er een streepje onder.
    welke e-stam zijn is gwn leren:(


    I am an idiot, I move.

    ik gebruikt dit altijd;
    www.wrts.nl
    moet je inloggen.. dan woordenlijst overtypen & dan overhoort ie je tot je t goed hebt. en je kan t overnieuw blijven doen. =D
    egt handig vind ik. ^^
    haal ineens hogere cijfers sinds ik t gebruik XD

    ja:)
    het is egt zo handig... ik weet ook opeens veel meer woordjes nog:)


    I am an idiot, I move.