• Misschien kennen velen van jullie Sissi de keizerin van Oostenrijk. Op basis van de film ga ik een verhaal schrijven over het leven van Sissi, maar dan in een modern jasje. Met Bill en Tom Kaulitz.

    Korte uitleg van het traditionele verhaal van Sissi

    Elisabeth, hertogin van Beieren is een zondagskind. Zij is geboren op 24 december 1837. Haar moeder Ludovika was een liberale vrouw en vader Max, hertog van Beieren. Sissi, zoals Max zijn dochter Elisabeth liefkozend noemde, was dol op haar vader en hield net als hij van paardrijden, dichten en het circus. Elisabeth genoot van een onbezorgde jeugd in het Beierse Slot Possenhof tot aan de dag waarop zij, onbewust, haar entree maakte op het Oostenrijkse hof. Op 16 augustus 1853 ging Ludovika met haar oudste dochter Helene en haar jongste dochter naar Bad Ischl, waar Helene zou worden voorgesteld aan de Oostenrijkse Keizer Franz Joseph, met het oog op een verloving. Helaas liep dit plan voor beide moeders in de soep, want Franz Joseph had meer een oogje op Helene’s jongere zuster Elisabeth. Sterker nog hij kon zijn ogen niet van haar afhouden. Ludovika had Elisabeth eigenlijk meegenomen in de hoop, dat ze haar aan de jongere broer van Franz Joseph kon koppelen. s ’Avonds tijdens het bal vroeg Franz Joseph Elisabeth ten dans en bood haar zijn boeket aan tot ieders verbazing. Iedereen begreep dat dit traditionele gebaar, betekende dat zij zijn uitverkorene was. Iedereen, behalve de 15 jarige Elisabeth.

    Willen jullie hem aub maken?

    http://www.quizlet.nl/quiz/220771/sissi-die-kaiserin/


    Think before you act.

    ik ga hem maken


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Lijkt me wel leuk n__n ik ga hem maken

    heb m gemaakt


    Why don't you break my heart

    whaa ik ga maken =o ik heb 2/3 dvd's van sissi man xD en kan dat freaking liedje ook nog es helemaal meezingen:P


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.