• Ik was vandaag bij een brugklas in de klas en bij aardrijkskunde gingen ze een soort quiz doen. Voor de lol deed ik mee, en er waren ook genoeg vragen die ik niet wist. Achteraf voelde ik me best dom, dus ik vroeg me af of jullie het antwoord wel zouden weten. Dit is het raadsel:

    "Een man loopt 1 kilometer naar het zuiden en daarna 1 kilometer naar het westen. Daar schiet hij en beer. Hij loopt 1 kilometer naar het noorden en hij is thuis. Welke kleur heeft de beer? a) zwart b) wit c) bruin d) dat kun je niet weten."

    So, surprise me. (:

    Edit: Ik had overigens echt lol met een brugklasser die zei: "Maar mevrouw (dat was ik op dat moment), dat klopt toch niet? Als hij eerst naar beneden loopt, dan naar links en dan omhoog is hij toch niet thuis?" En toen ik zei dat het wel klopte, begon hij te huilen omdat hij zeker wist dat hij gelijk had, hihi. Maar laat dit een hint voor jullie zijn.

    Edit 2: De oplossing staat in het topic. Die heb ik expres niet hier neer gezet, zodat jullie nog zelf kunnen denken als jullie dat mochten willen. (:

    [ bericht aangepast op 31 aug 2011 - 20:00 ]


    Have you ever been alone in a crowded room?

    The fuck. Ik zou echt nooit op dat antwoord zijn gekomen...
    Ik haat aardrijkskunde. :'D


    "Well, well. Look who we've got here!"

    O god, dat is best slim. :'D


    Let the Night embrace you

    Pritchard schreef:
    (...)

    Zowat 80 procent van Quizlet wist het niet dus geen redenen om je dom te voelen hoor (:


    Maar die brugklassers. Er waren er die het wel wisten. I was like: Whut? Heb ik daar al die jaren Aardrijkskunde voor gevolgd? ><


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Dudley schreef:
    The fuck. Ik zou echt nooit op dat antwoord zijn gekomen...
    Ik haat aardrijkskunde. :'D


    Ik vind Aardrijkskunde wel chill. Maar als ze op een proefwerk met zulke vragen komen (doen ze ook wel eens, maar dat is dan bonus) space ik um echt..


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Glameow schreef:
    (...)

    Maar die brugklassers. Er waren er die het wel wisten. I was like: Whut? Heb ik daar al die jaren Aardrijkskunde voor gevolgd? ><


    Ze kunnen het evengoed in het lager gehoord hebben. Brugklassers zijn gewoon betweters.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Glameow schreef:
    (...)

    Op de Noordpool lopen die lijnen anders. Er is daar zo'n middelpunt en dat is zegmaar zijn huis. Als hij eerst naar het zuiden loopt, dan naar het westen en vervolgens naar het noorden kom je op dat middelpunt uit. Zo werkt het op de Noordpool. Kijk maar eens op zo'n wereldbol-ding.


    Oh haha dat heb ik dus nooit geleerd :')


    dream, dare, fly!

    Glameow schreef:
    (...)

    Op de Noordpool lopen die lijnen anders. Er is daar zo'n middelpunt en dat is zegmaar zijn huis. Als hij eerst naar het zuiden loopt, dan naar het westen en vervolgens naar het noorden kom je op dat middelpunt uit. Zo werkt het op de Noordpool. Kijk maar eens op zo'n wereldbol-ding.


    Mijn theorie was eigenlijk héél anders. Ik dacht dat ie misschien maar een paar meter naar die kanten ging. Dan ben je nog steeds op de noordpool :')


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    D.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Groen:Y)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    hahah D ?


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    wat is het andwoord???


    You can't not look cool with a crossbow.

    Ik vind het echt een dom raadsel :'D
    Hoe kun je nu in godsnaam weten dat die man al op de noordpool leeft. Hij kan gewoon bij hem thuis zijn in Amerika, een beetje naar het zuiden lopen, daarna naar het westen en weer naar het noorden. Maar daarvoor weet je toch niet welke beer hij schiet


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Negligible schreef:
    Ik vind het echt een dom raadsel :'D
    Hoe kun je nu in godsnaam weten dat die man al op de noordpool leeft. Hij kan gewoon bij hem thuis zijn in Amerika, een beetje naar het zuiden lopen, daarna naar het westen en weer naar het noorden. Maar daarvoor weet je toch niet welke beer hij schiet


    Ja, maar de hint is dat hij een driehoek loopt en toch thuis aankomt. Dat kan alleen op de Noordpool. ^^


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Glameow schreef:
    (...)

    Ja, maar de hint is dat hij een driehoek loopt en toch thuis aankomt. Dat kan alleen op de Noordpool. ^^

    En hoe kan dat dan? Een kilometer blijft een kilometer toch


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Negligible schreef:
    (...)
    En hoe kan dat dan? Een kilometer blijft een kilometer toch


    Op de Noordpool lopen die lijnen anders. Er is daar zo'n middelpunt en dat is zegmaar zijn huis. Als hij eerst naar het zuiden loopt, dan naar het westen en vervolgens naar het noorden kom je op dat middelpunt uit. Zo werkt het op de Noordpool. Kijk maar eens op zo'n wereldbol-ding.


    Have you ever been alone in a crowded room?