• De nacht heeft zo zijn eigen schoonheid. Koel en fris begroet hij je elke keer weer, als je naar buiten stapt. De sterren en de maan werpen zo hun lange schaduwen over de dorpen, laten alles baden in een zacht geel licht. Maar pas op! Het duister kan je verblinden, je meesleuren in zijn gevaarlijke donkere tijd. Overal kan je de wolven horen huilen, zoekend naar hun nieuwe prooi. In het donker zijn ze op hun best, sluw en geslepen. En nu al helemaal, nu de volle maan is teruggekeerd, staan er vreemde dingen te gebeuren.

    Dorpen
    Deze editie van weerwolven van Wakkerdam spelen we in twee dorpen. Jij kiest er als deelnemer voor of je in Wakkerdam of in Slapendgat wil gaan wonen. Wakkerdam en Slapendgat zijn buurtdorpjes van elkaar. Echter door de aankomst van de weerwolven in beide dorpjes, weten deze dorpjes niets van elkaar. Ze leven langs elkaar heen, in stilte, zoekend naar de weerwolven. Dit betekent dus dat beide dorpen hun eigen spel spelen, hun eigen weerwolven zoeken en als deze er niet meer zijn ook hun eigen spel winnen. Er is echter één mogelijkheid bij gekomen door dit fenomeen. Als het jouw als deelnemer te heet onder de voeten wordt in je eigen dorp, kan je je biezen pakken en verhuizen naar het andere dorp. Je mag zo vaak mogelijk wisselen als je wilt, alleen zit er een max. van 15 deelnemers per dorp. Mocht jij vertrekken naar een ander dorp neem je daarbij je eigen rol met je mee, maakt niet uit wat dat is.

    Denk eraan! De spelleider van Wakkerdam is Cleiona. En de spelleider van Slapendgat is Nakama.
    Als je met een bijzondere rol iemand moet contacten, moet je bij je eigen spelleider zijn.


    Volle maan Editie
    Ik gebruik voor deze wedstrijd een aantal varianten die ik ben tegengekomen in de uitbreiding van het werkelijke spel. Tijdens het spel zal ik af en toe de regels iets aanpassen of een bijzondere gebeurtenis toevoegen. Lees dus goed de hoofdstukken door! Elke nacht en elke dag zal ongeveer 3 dagen gaan duren. Aangezien de heks moet weten wie er gestorven is, kan er voor die rol een uitzondering gemaakt worden naar een extra dag.

    Regels
    - De huisregels van Quizlet natuurlijk
    - Stemmen doe je in de story, onder het hoofdstuk! Alleen die stemmen tel ik mee
    - Graag de discussie voeren in het daarvoor behorende story of topic. Niet in deze!
    - Dit topic is om evt. naamswijzigingen en afwezigheden door te geven. (of mededelingen van mij)
    - Elke nacht mag je bij mij aangeven of je wilt verhuizen. Het is echter pas zo dat je de volgende dag gaat verhuizen, voor de stemming! (het kan dus nog zijn dat je overlijdt in diezelfde nacht). Je mag zelf ervoor kiezen of je dit in pb naar mij doet, of openlijk in de story onder de desbetreffende nacht.
    - Het maximum van elk dorp is 25 spelers.

    Prijs
    We spelen het spel gewoon om de eer. Een gezellig potje weerwolven (:

    Rollen (per dorp)
    Burgers [6]
    De gewone burgers zijn degene die de gehele nacht slapen. Overdag moeten zij zoeken naar degene die de weerwolven zijn

    Cupido [1]
    Cupido is onze ware liefdesheld in dit verhaal. In de eerste nacht mag cupido twee mensen uitzoeken. Hij zal een pijl op hun beide afschieten, waardoor deze twee smoorverliefd op elkaar worden. Cupido geeft in een bericht aan mij door wie hij koppelt, waarna ik dit weer doorvertel aan de geliefden. Na de eerste nacht wordt cupido een gewone burger.
    De geliefden - Als jij een van de geliefden bent, zul je niet meer zonder de andere persoon kunnen. Dit betekent dat als jouw geliefde sterft, jij ook automatisch sterft uit liefdesverdriet.

    Ziener [1]
    De ziener mag de spelleider elke nacht één naam sturen, waarvan hij of zij de identiteit van deze persoon wil weten. Voor de rest sluit hij zich aan bij de burgers, waar hij meestemt overdag.

    Heks[1]
    De heks wordt één keer per nacht wakker. De heks heeft twee verschillende toverdrankjes in haar ketel zitten, een levenselixer en een vergif. Aan de heks zal ik onthullen wie er die nacht dreigt vermoord te worden. Daarbij kan zij kiezen of zij het leven van deze persoon wil redden of niet. Ook kan zij er elke nacht voor kiezen om iemand te vermoorden. Beide drankjes kunnen maar één keer gebruikt worden.

    Genezer [1]
    Elke nacht kan de genezer ervoor kiezen om iemand te beschermen. Hij of zij spreekt een beschermende spreuk uit over die persoon voor de nacht. Mochten de weerwolven voor dat slachtoffer kiezen, valt er deze nacht geen dode. De genezer kan ook zichzelf beschermen in het spel, maar kan niet vaker dan twee keer achter elkaar iemand beschermen. De genezer staat aan de kant van de burgers

    Weerwolven [2]
    Het is aan de weerwolven de taak om proberen zo snel mogelijk alle andere burgers uit te schakelen.
    De weerwolven roep ik eenmaal per nacht aan. Op dit moment zullen zij ervoor kiezen wie zij deze nacht op zullen gaan eten. In een pb'tje stuurt één van jullie de keuze naar je spelleider toe

    Witte weerwolf [1]
    Deze weerwolf maakt deel uit van het weerwolvenroedel. Samen met de weerwolven kiest hij elke nacht een slachtoffer uit. Echter, de witte weerwolf heeft het eigenlijk niet zo op zijn roedel. Elke tweede nacht wordt de witte weerwolf opnieuw wakker. In deze nacht kan hij ervoor kiezen (hoeft dus niet perse) of hij een van zijn mede-weerwolven wil vermoorden. Het doel van de witte weerwolf is dan ook om geheel alleen over te blijven.


    Deadline
    * Vrijdag 4 september, 23.59 uur - Speciale rollen geven dingen door
    Zesde nacht

    SlapendGat
    Spelleider: Scira

    1. FaeIin - Burger / Dag drie
    2. FAYZ - Burger / Nacht twee
    3. Fictionalworld - Genezer / Nacht vier
    4. Asil98 - Cupido / Dag vijf
    5. ImAwesome - Burger / Dag vier
    6. Edilio - Heks / Dag één
    7. Hazy
    8. Lolicia - Burger / Dag één
    9. Poncho - Ziener / Dag vier
    10. VaIe
    11. Inclination - Burger / Nacht vijf
    12. Storiefan - Weerwolf / Dag twee
    13. Lunacy
    14. LittleNinja
    15.

    Het algemene WvW Volle maan editie topic.
    De story van WvW Volle maan editie - SlapendGat.

    Have Fun!


    Beste Cleiona,

    Hierbij geef ik je toestemming om te beginnen met je WvW met twee dorpen! Heel veel plezier met het organiseren.

    Groetjes,
    Marijsel
    Wedstrijdmoderator

    [ bericht aangepast op 1 sep 2015 - 15:18 ]


    16 - 09 - '17

    Het berichtenmuur is echt zo leuk om te lezen! Ik zit nu te proberen om iedereens schrijfstijl te linken... (cat)


    -

    Ballard schreef:
    Het berichtenmuur is echt zo leuk om te lezen! Ik zit nu te proberen om iedereens schrijfstijl te linken... (cat)


    Hahha, je bent niet alleen! (nu voel ik me al minder idioot (; )

    [ bericht aangepast op 19 juli 2015 - 18:56 ]


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    Ik ga als ik tijd heb eens nagaan en welke rol welke tekst heeft. En dat met de schrijfstijl linken was ik ook van plan. ^^


    Ik wil een tuin vol egels

    Ik zit er aan te denken om iedereens profiel af te gaan en te zoeken naar de mensen die een waarschuwings gb'tje hebben. Maybe is een van de twee wolf?


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Edilio schreef:
    Ik zit er aan te denken om iedereens profiel af te gaan en te zoeken naar de mensen die een waarschuwings gb'tje hebben. Maybe is een van de twee wolf?

    Ja, heb ik ook gedaan. ^^ Ik heb nog niet gekeken naar de berichten, maar als er er een of zelfs 2 berichten over de wolven zouden ontbreken dan kan het inderdaad een wolf zijn. Als er 2 missen, zijn ze het misschien dus allebei.

    [ bericht aangepast op 19 juli 2015 - 19:44 ]


    Ik wil een tuin vol egels

    Nee, wacht. Dat heeft geen zin aangezien er meerdere gb's zijn gestuurd zie ik net. Ze waren gister al verspreid en daarna is er geen nieuwe waarschuwing gestuurd. Pageviews van de spelleiders in de gaten houden, dan maar?


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Edilio schreef:
    Nee, wacht. Dat heeft geen zin aangezien er meerdere gb's zijn gestuurd zie ik net. Ze waren gister al verspreid en daarna is er geen nieuwe waarschuwing gestuurd. Pageviews van de spelleiders in de gaten houden, dan maar?

    Daar had ik niet aangedacht, goed idee.
    Ik zie inderdaad dat er meerdere gb-berichten zijn, maar dan hebben we al tenminste een selectie. Uit die selectie zouden die 2 die niets hebben ingestuurd dus moeten zitten.


    Ik wil een tuin vol egels

    Ik zit momenteel niet op mijn laptop en kan niet uitgebreid zoeken, maar ik ben wel van plan hem straks op te starten. Ik zal dan even de selectie hier gooien en de berichten aan de rollen koppelen. c:


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Edilio schreef:
    Ik zit momenteel niet op mijn laptop en kan niet uitgebreid zoeken, maar ik ben wel van plan hem straks op te starten. Ik zal dan even de selectie hier gooien en de berichten aan de rollen koppelen. c:


    Hier is de selectie alvast,
    voel ik me tenminste niet compleet nutteloos (nerd)

    1. Pamplemousse
    2. FAYZ
    3. Fictionalworld
    4. Asil98
    5. /
    6. /
    7. /
    8. Lolicia
    9. /
    10. Tsundoku
    11. Phxntasia
    12. /
    13. Lunacy
    14. /


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    Mt


    It's never gonna happen, Guys.

    Mt


    No matter who you are, where you're from, your skin color, your gender identity, just speak yourself | kim namjoon

    Ik heb even alle berichten gekopieerd en 'gelabeld', zeg het me als je een foutje ziet. Ik ben hier niet heel goed in. ^^

    Burgers:

    - Ik ben houthakker en woest aantrekkelijk. Ik heb een kat en heb goede genen, waardoor ik van nature lang en gespierd ben, een zeldzame combinatie. Naar 't schijnt ben ik een goede leider. Ik heb een gemiddeld huis.


    - Hallo buren,
    Ik ben een van de onschuldige onder ons. Ik heb geen speciale krachten en ik kan niks bijzonders, alleen maar overleven. Ik ben geen interessant deelnemer. Ik kan alleen zeggen dat ik van boeken en schoenen hou.


    - Zachtjes tikte de regen op mijn slaapkamerraam. Elke druppel volgde ik met mijn ogen terwijl ze stuk voor stuk kapot knapte zodra ze het raamkozijn of elkaar raakte. Elk leken ze te schitteren in het maanlicht.
    Het was al donker buiten, maar slapen was iets waar ik de laatste dagen alleen maar over kon fantaseren. Geruchten en nare geluiden hielden me weg uit Dromenland. Verhalen over wezens die onze ooit zo rustige stad binnen waren gedrongen. Wezens die uit waren op bloed om hun dorst te stillen en mensenvlees op slokte alsof ze al jaren niet meer hadden gegeten.
    Maar het meest angstaanjagende was nog wel, dat het iedereen kon zijn. Mijn beste vriendin, mijn buurvrouw, de jongen op wie ik stiekem al tijden een crush had, allemaal waren ze verdachten in deze moordzaak. Niemand was veilig hier zodra de nacht was aangebroken, iedereen kon de volgende op hun lijst zijn.
    Deze angst, gepaard met nieuwsgierigheid, zorgde ervoor dat ik mijn ogen al een tijdje niet meer sloot.
    Zelfs in mijn eigen huis voelde ik me niet meer veilig, of eigenlijk júist in mijn eigen huis. Het was hier zeker niet luxe, echt goede beveiliging had ik niet. Het idee alleen al dat er ieder moment een moordenaar naar binnen zou kunnn glippen, liet me rillen. Elk kleine geluidje deed me opschrikken en denken dat dit mijn laatste seconden op aarde zouden kunnen zijn.
    Mijn gedachtes probeerde ik van me af te zetten door achter mijn computer te kruipen en mijn tijd op het internet te besteden, maar ze keerde steeds weer terug. Steeds erger en erger, totdat ik me niet meer kon concentreren en mezelf weg drukte van het beeldscherm. Dit alles vrat me op van binnen, ik kon aan niets anders meer denken. De ideeën en waanvoorstellingen stapelde zich op in mijn brein en leken onuitwisbaar. Ik had er altijd al wel een handje van gehad; het altijd maar door blijven piekeren over van alles en nog wat, maar op dit moment wenste ik niets liever dan dat ik dit los kon laten.
    Misschien kon ik nog vluchten en was het nog niet te laat. Misschien was er een kans dat ik hier weg kon komen en ergens anders opnieuw kon beginnen, maar was het het opgeven van mijn leven hier en bovndien het riskeren van mijn leven door nu de straten op te gaan waard?
    Mijn blonde haren wikkelde ik opnieuw in een knot en ik zette mezelf op mijn bed neer. Mijn hoofd leunde op mijn kussen en mijn ogen bleven op de deur gericht.
    Toch zakte ik na een aantal uren voorzichtig weg in een diepe slaap, met de hoop dat ik mijn ogen de volgende morgen weer zou openen. Maar niets is op dat moment zeker, daar in Slapendgat.


    - In mijn eentje stel ik niet zo veel voor, maar in een team bereik je je doel. Dus burgers, laten we onze krachten bundelen.


    - Mijn leven is maar saai in het dorpje SlapendGat, zoals de naam al doet vermoeden slaapt iedereen hier altijd. Of nouja, ik in ieder geval. De wolven, heksen, zieners en weet ik veel wat er hier allemaal rond sluipt, worden 's nachts wel wakker. Maar dat zijn mijn zaken niet, nog niet. Nu lig ik lekker in mijn bedje. Niet heel lekker, aangezien er hier dus wolven rondsluipen. Sinds ik beseft heb dat mijn leven niet meer zo zeker is, slaap ik niet heel lekker meer. Bang om opgegeten te worden door de wolven of vergiftigd te worden door de heks lig ik nu in mijn bedje. Mijn bedje hoorde een veilige haven te zijn, waar ik gewoon lekker kon slapen en de afgelopen dag kon overdenken. Nu was het een plek waar ik doodsbang in lag.
    Tijden veranderen, ook hier in SlapendGat. Misschien dat ik binnenkort wel eens verhuis naar Wakkerdam. Misschien, nu moest ik eerst eens gaan slapen.


    - Ik heb niet bepaald een speciale positie in het dorp. Overdag doe ik mijn werk en 's nachts lig ik lekker te slapen.


    - Ik ben een burger, ik woon in een groot huis en ik heb drie katten. Ik heb geen relatie. Ik ben voor veel dingen bang, vooral wolven.


    Wolven:
    - De maan blonk hoog aan de hemel terwijl hij hijgend de laatste paar meters aflegde tot de afgesproken plaats, nu zou het niet meer lang duren; dacht hij bij zichzelf. Hij voelde hoe de adrenaline door zijn lijf suisde, hoe het ritmische gebonk van zijn hartslag tegen zijn slapen steeds luider werd. Luider en luider. Met een grauw viel hij op handen en voeten, maar toch sleepte hij zichzelf verder, nog maar een paar meters ; dacht hij. Een scherpe pijn viel zijn vingertoppen aan. Bijna.. Ben er bijna.. Een voor een voelde hij de botten in zijn rug breken om zich daarna terug vast te zetten. De helse pijn benam hem de adem en even liet hij zich gewoon doorzakken. Lange, gepunte tanden kwamen zijn mond uit en scheurden zijn lippen open, rood bloed vloeide over zijn kin naar zijn borstkas, die ondertussen bedekt was met een laag zwarte vacht. Hij strompelde stuiptrekkend verder, terwijl het gekrak en geknars van botten hem overal achtervolgde. Ben er..Ik ben er.. Daar stond hij dan, boven op de klif die uitzag op heel Slapend Gat. Hoog hief hij zijn hoofd en spreidde zijn armen zo wijd hij kon. Het wezen baadde in het licht van de maan en liet zijn kop naar achter rollen. “Ahouuuuuuuuuuu!” Met een luide grom liet het wezen zich op z’n vier poten vallen. Het bos was nu helemaal donker, op twee lichtgevende venijnige rode ogen na.


    - Iedereen weet het. Er is iets onguurs. Elke nacht verdwijnt er wel iemand en de burgers waaronder ik hebben besloten om te stemmen. Doden is niet altijd leuk, maar als het weerwolven zijn doe ik het graag. Het klinkt vreemd dat een van mijn beste vrienden een weerwolf zou kunnen zijn.
    Ik hoop dat ze mij niet pakken. Dat ze niemand pakken. En ik wens je veel succes met stemmen. Al zou jij ook een weerwolf kunnen zijn.



    Heks:
    - Hou me te vriend en ik zou je leven nog eens kunnen redden.


    Ziener:
    - Ik voel me machtig. Machtig omdat ik iedereen kan ontmaskeren met mijn speciale krachten. Elke nacht kan ik iemand op hypocriet wezen betrappen. Doen alsof je een burger bent terwijl je ons stuk voor stuk zit te doden? Ja, dag, daar komt al snel een einde aan. Dus geen twijfel dat ik flink gebruik zal maken van mijn speciale kracht. Wolven zijn criminelen, moordenaars. Dus ik zal ook alles in mijn vermogen doen om een einde aan hun te brengen.


    Cupido:
    - Liefde overwint alles en ik ga ervoor zorgen dat de liefde terugkeert in Slapendgat.


    Ik heb sowieso al een fout gemaakt bij de burgers, want dat kunnen er maar zes zijn. Al weet ik niet welke er dan niet bij hoort. Verder missen we ook nog de genezer en twee wolven. Of kijk ik nu verkeerd?

    [ bericht aangepast op 19 juli 2015 - 21:01 ]


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    - Iedereen weet het. Er is iets onguurs. Elke nacht verdwijnt er wel iemand en de burgers waaronder ik hebben besloten om te stemmen. Doden is niet altijd leuk, maar als het weerwolven zijn doe ik het graag. Het klinkt vreemd dat een van mijn beste vrienden een weerwolf zou kunnen zijn.
    Ik hoop dat ze mij niet pakken. Dat ze niemand pakken. En ik wens je veel succes met stemmen. Al zou jij ook een weerwolf kunnen zijn.


    Ness, misschien is die toch een wolf? Want het klinkt zo dubbel. Ze zei:
    Doden is niet altijd leuk, maar als het weerwolven zijn doe ik het graag.


    En dan bedoel ze met het volgende tekst misschien van: ze hoopt dat burgers haar niet pakken?
    Ik hoop dat ze mij niet pakken


    -

    Ze heeft het wel over wolven doden tho.. maar ik zal het er bij zetten. Mocht het toch een burger zijn, dan weten we het snel genoeg. ^^


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Het is misschien wat vergezocht maar deze praat niet echt over zijn zwaktes (burger) en heeft het over een 'leider-figuur'

    - Ik ben houthakker en woest aantrekkelijk. Ik heb een kat en heb goede genen, waardoor ik van nature lang en gespierd ben, een zeldzame combinatie. Naar 't schijnt ben ik een goede leider. Ik heb een gemiddeld huis.


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall