• Hee hee,
    ik ben bijna toe aan een vervolg opleiding.
    Ik zit er wel aan te denken om misschien iets met schrijven te doen (niet iets serieus als journalistiek, maar echt boeken schrijven). Als dat niet kan wil ik wel iets anders creatiefs (iets kunstzinnigs ofzo). Maar mijn vraag aan jullie is: Weet iemand een (goede) MBO opleiding voor schrijven?
    Hieronder kun je links en tips droppen en ik hoop dat iemand iets voor me heeft :)
    xxx Roos

    Ik heb niet echt een idee, maar bedenk je wel dat er in de schrijverswereld niet heel veel te verdienen valt.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    ja weet ik, je moet echt heel goed zijn om door te breken.
    Maar dat is met alle creatievere vakken..
    alleen ik ben gewoon iemand die meer van creatieve dingen houd.. een baan achter een bureau of iets is niet echt iets voor mij..

    Ik wil het gewoon proberen en ik zie wel wat eruit komt ;)

    Misschien, grafische vormgeving? Het probleem is dan wel dat het alleen kunst is en geen schrijven, volgens mij. Voor de rest weet ik eigenlijk alleen HBO opleidingen, maar misschien kun je het googlen?


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Persoonlijk denk ik dat je eerst beter en opleiding kan doenw aarmee je echt geld kan verdienen, om ej daarna te storten op het schrijven, je kunt altijd nog zo'n opleiding doen.
    Schrijven levert niet veel geld op, en zoals je weet is het enorm veel werk. Dus kun je je beter focussen op iets waarmee je jezelf kan onderhouden later, dan direct op het schrijven.
    Maar dat is mijn mening


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Studie Nederlands? Zoek is op internet, misschien vind je iets. En de LOI heeft volgens mij ook een studie Boek schrijven... Maar ik weet niet of je dat bedoelt


    The way that you flip your hair gets me overwhelmed - One Direction, What Makes You Beautiful

    Ik begin volgende week aan mijn studie Nederlands, maar dat is geen mbo. Ik weet niet of ze ook een studie Nederlands op mbo niveau hebben, maar in ieder geval leer je wel veel over schrijven als je dat kiest. Ik heb zelfs een heel boek erover.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Grafische vormgeving of crossmedia nog wat. Ik zou me niet helemaal op schrijven gaan focussen, want er zijn zo veel mensen die hun werk naar een uitgever sturen, dus er is niet veel vraag op die markt. Met een brede creatieve opleiding kom je verder. Ikzelf doe Kunst & Techniek - ook een grafische opleiding - maar die's op HBO, anders had ik je die wel aangeraden.


    No growth of the heart is ever a waste

    catering ubran trade
    urban disight
    welness
    kan je even op internet kijken waarover eht gaat een beetje


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Horan schreef:
    Ik heb niet echt een idee, maar bedenk je wel dat er in de schrijverswereld niet heel veel te verdienen valt.

    Nou en? Het werk wat ik wil doen later valt ook niet veel aan te verdienen maar ik wil het toch doen :'D


    -

    Genius schreef:
    (...)
    Nou en? Het werk wat ik wil doen later valt ook niet veel aan te verdienen maar ik wil het toch doen :'D
    1 eurie per verkocht boek is miss iets anders xD


    Today will be Girl's Day party with you~

    Yoseob schreef:
    (...)1 eurie per verkocht boek is miss iets anders xD

    Moet je maar geen schrijver willen worden (joehoe)


    -

    Yoseob schreef:
    (...)1 eurie per verkocht boek is miss iets anders xD


    Haha, als je maar 1 euro per verkocht beok zou krijgen, moet je je toch ernstig afvragen met wat voor uitgeverij je in zee bent gegaan.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Finnick schreef:
    (...)

    Haha, als je maar 1 euro per verkocht beok zou krijgen, moet je je toch ernstig afvragen met wat voor uitgeverij je in zee bent gegaan.
    Ze moeten eerst aan je verdienen.
    Eerst is het weinig, maar zodra ze aan je verdienen krijg je meer.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Yoseob schreef:
    (...)Ze moeten eerst aan je verdienen.
    Eerst is het weinig, maar zodra ze aan je verdienen krijg je meer.


    Toch zou 1 euro nergens op slaan (joehoe) Echt, je moet heel erg uitkijken bij uitgeverijen. Dat sowieso.

    Maargoed, we gaan een beetje off-topic.

    [ bericht aangepast op 7 sep 2011 - 14:58 ]


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Finnick schreef:
    (...)

    Toch zou 1 euro nergens op slaan (joehoe) Echt, je moet heel erg uitkijken bij uitgeverijen. Dat sowieso.
    Ik heb het van iemand gehoord die een familielid had die schreef.


    Today will be Girl's Day party with you~