• Hebben er hier mensen ervaring met modellen of casting bureaus? Zijn er mensen die wat advies hebben over hoe te beginnen, waar je op moet letten etc?

    Ik ben zelf druk opzoek naar een echt modellen/casting bureau maar ik vind het moeilijk om nu uiteindelijk te kiezen voor een of meerdere. bijna alles wat ik vond is in amsterdam en niet ieder bureau vergoed reiskosten daarnaartoe.

    Ik ben al eerder aangesproken door een fotograaf die op time-for-picture base werkt, dus onbetaald maar wel voor portefolio en heb laatst van een gepensioneerde modelscout óók te horen gekregen dat ik er echt het gezicht ook voor heb :Y)


    Warum bist Du so Blaß,so Kalt, so Herzlos?

    Ik ben ooit aangesproken of ik het wou doen.
    Maar toen was ik daar zelf niet echt aan toe.
    Je moet zoeken naar een beetje bekende en betrouwbare bureau's in nederland en gewoon je portofolio erheen sturen.


    Don't dream your life, but live your dream!

    Dan wil ik wel eens een foto van jou willen zien. :Y)
    Maar nee, daar weet ik niets van. Sorry.

    Model staan is heel erg leuk, maar ik heb het nooit voor een opdracht van een fotograaf gedaan o.i.d. :)


    Life is hard and then we die

    Geen ervaring mee. Ik ben er toch te klein voor.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Fortune schreef:
    Geen ervaring mee. Ik ben er toch te klein voor.


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Zolang je niks hoeft te betalen, is het meestal betrouwbaar, aangezien je een 'intake'-shoot moet doen. Ik heb ooit model gestaan. Kutwerk. Jezus, krijg gewoon een kilo foundation over m'n face heen geflikkerd en moet zorgen dat m'n heupen niet zichtbaar zijn. Succes. .___.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Wel als fotograaf, maar zelf model staan doe ik niet graag/vaak


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Nee weet er eigenlijk niks van, terwijl ik al 3 vriendinnen heb die model zijn.. ja raar. Euhm geen idee!!

    Meestal letten ze wel op je lengte en gewoon je uiterlijk een beetje.

    Fortune schreef:
    Geen ervaring mee. Ik ben er toch te klein voor.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Mhh ik weet niet zeker. Maar ik ken wel iemand die een model is. Ze doet vooral fotoshoots en doet mee met misverkiezingen. Ze is nu voor haar zelf begonnen en laat zichzelf inhuren. Anyway. Ik weet eigenlijk niet hoe ze daarop gekomen is.


    <3

    foto!!!

    Ik ben 177 en weeg 60 en heb dus een mooi gezicht kan ik objectief zeggen
    ik heb helaas alleen fotos waar ik cosplay draag dus die kan ik niet echt gebruiken maar ik ga dit weekend zorgen voor portetfoto, bikinifoto en een full body foto want dat vragen de meeste sowieso


    Warum bist Du so Blaß,so Kalt, so Herzlos?

    Je moet nooit veel geld geven voor je portfolio-foto's.
    Je betaald sowieso met je werk de foto's wel terug, anders kunnen ze je oplichten. Ook om te beginnen moeten zij in jou investeren voor je echt kunt gaan verdienen. Natuurlijk willen sommige bureau's dat je zelf alle kosten om te beginnen betaald, maar dan zou ik ook aan hun gaan twijfelen.
    Je moet sowieso langer zijn dan 1.70 & een beetje aparte/leuke eigenschappen willen ze graag hebben ^^. Fotoshoots zijn namelijk niet altijd voor mode-bladen maar ook bijvoorbeeld tv-spotjes, waar ze gewoon mensen voor inhuren die er leuk uitzien.

    Greyback schreef:
    Ik ben 177 en weeg 60 en heb dus een mooi gezicht kan ik objectief zeggen
    ik heb helaas alleen fotos waar ik cosplay draag dus die kan ik niet echt gebruiken maar ik ga dit weekend zorgen voor portetfoto, bikinifoto en een full body foto want dat vragen de meeste sowieso

    De meesten vragen ook een normale foto. Topje aan, zonder make-up bij een witte muur/neutrale muur.
    En tsja, de meeste zitten wel in de randstad en het is een keiharde wereld.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Kan je een foto van jezelf plaatsen? Ik ben best benieuwd.
    En nee, ik heb er geen ervaring mee, te klein, te dik en niet mooi genoeg haha.


    live the life you love