• R4, Piratebay etc. je kunt tegenwoordig ontzettend makkelijk dingen downloaden en zo gratis films kijken, muziek luisteren of gamen, maar is dit niet pure diefstal? Je betaalt er niet voor, de uitgevers/eigenaren hebben nooit toestemming hiervoor gegeven en toch heb je het. Geeft dat geen slecht gevoel? Ik zelf vind het juist fijn als ik na een lange tijd sparen en wachten totdat hij uitkomt eindelijk de game/cd kan kopen die ik wil hebben.

    Download jijzelf, en doe je dit alleen om te kijken of je het wat vind of denk je meer zo van "daar geef ik mn geld niet aan uit".


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    En daar gaan we weer... :W
    Gonna explain it once again. Downloaden zelf is niet illegaal, alleen het verspreiden.

    En eh, ik ga mijn muziek niet allemaal kopen hoor, ik heb 5000 nummers of meer in iTunes, als ik daar per nummer 1 euro voor moet betalen kan ik maar beter de staatsloterij gaan winnen. En die mensen verdienen ondanks het downloaden toch zat geld.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Waarom ziu je het niet doen? Iedereen doet het (krul)


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Games download ik nooit, en muziek ook niet veel, eigenlijk alleen films, en het geeft me geen slecht gevoel.


    -

    Ik lig er niet wakker van:W


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Gajeel schreef:
    (...)

    [url="http://www.bol.com/nl/p/games/call-of-duty-modern-warfare-3/1004004011412184/index.html"] Goedkoper hier[/url]
    [url="http://www.freerecordshop.nl/playstation_3/call-of-duty-modern-warfare-3"]hier[/url]
    [url="http://www.intertoys.nl/games/call-of-duty-modern-warfare-3-cdr-580249.html"]en hier[/url]
    kortom eerst zoeken, dan pas kopen, hoewel ik niet weet wat voor een games jij speelt, ik heb gewoon CoD genomen.

    De prijzen zijn inderdaad te hoog, maar dat is toch geen reden om dingen te gaan stelen?

    lol, ik was nog nooit zo'n topic tegengekomen, dus daarom dit topic :')


    Bah, dat wou ik net zeggen xD

    Ik download spellen (waarvan ik weet dat ik ze niet vaak zal spelen) en muziek en sta er verder niet echt bij stil.

    [ bericht aangepast op 17 sep 2011 - 16:59 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    ik download alleen muziek via youtubeconverter, maar daar heb ik geen slecht gevoel van ofzo.
    Downloaden is NIET ILLEGAAL btw; Uploaden is illegaal. En dan bedoel ik dus dat de mensen die de muziek op de gratis download site illegaal bezig zijn, maar de mensen die het dus downloaden, zijn niet illegaal/strafbaar bezig.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    ik download gewoon. Het is niet dat de wereld vergaat :"D


    Shoganai i ne~

    Stonem schreef:
    En daar gaan we weer... :W
    Gonna explain it once again. Downloaden zelf is niet illegaal, alleen het verspreiden.

    En eh, ik ga mijn muziek niet allemaal kopen hoor, ik heb 5000 nummers of meer in iTunes, als ik daar per nummer 1 euro voor moet betalen kan ik maar beter de staatsloterij gaan winnen. En die mensen verdienen ondanks het downloaden toch zat geld.

    I argree


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    dance4ever schreef:
    ik download alleen muziek via youtubeconverter, maar daar heb ik geen slecht gevoel van ofzo.
    Downloaden is NIET ILLEGAAL btw; Uploaden is illegaal. En dan bedoel ik dus dat de mensen die de muziek op de gratis download site illegaal bezig zijn, maar de mensen die het dus downloaden, zijn niet illegaal/strafbaar bezig.


    Tenzij je via torrents download, dan upload je tegelijkertijd ook, tenzij je de uploadsnelheid op maximaal 0 zet


    quidquid excusatio prandium pro

    Parfaite schreef:
    Ik download films en muziek. En nee, heb geen rotgevoel daarna en ja ik zie het trouwens ook niet als diefstal.


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Ik download ook alles gratis maar het geeft wel voldoening om een cd ook echt te kopenxD Sommige noemen het dom, omdat je het gratis kan downloaden maar ik vind het gewoon leuker:Y)


    I don't want to be your number one, I want to be the only one.