• Een beugel, want ik moet naar de tandarts morgen om half 9 smorgens voor een beugel. Mijn vriendin zegt dat het niet pijn doet als ze het zette maar wel nadat ze het gezet hebben omdat dan je tanden los staan of zoiets. En je kon de eerste 4 weken ook niet zo veel eten zoals harde dingen enso. En je krijgt ook allemaal wondjes? dat zegt mijn vriendin allemaal. Is dat waar want ik zie er eigenlijk best wel tegen op, haha. Ja iknow ik lijk net een kleuter.

    @ Heb hem nu en het deed wel een beetje pijn toen hij hem zette. En ik heb nu geen pijn wel alleen dat het irritant is dat mijn lip nu niet goed over mijn beugel gaat..
    (joehoe)

    [ bericht aangepast op 28 okt 2011 - 11:43 ]


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Het valt reuze mee hoor, het is alleen een beetje gevoelig. Succes morgen!


    your eyes are like stars in the night.

    zelf heb ik geen beugel maar mijn zusje had een beugel.
    bij haar heeft het ook geen pijn gedaan wel gevoellig maar niet echt pijn..
    en inderdaad het eten doet wel pijn, maar 4 weken vind ik overdreven mijn zusje had het maar een paar dagen.


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Ik heb nooit een beugel gehad, maar van wat ik begrepen heb van vriendinnen is dat het zetten geen pijn doet. Maar doordat ze dus de spanning op je tanden zetten en die aantrekken, kan het wel gevoelig zijn. Daarnaast mocht je volgens mij de eerste paar dagen geen harde dingen eten, zodat je beugel in ieder geval goed vast zit. Maar.. dat is ook alleen maar van 'horen zeggen'.

    Heel veel succes morgen en het zal allemaal vast wel meevallen (krul)(bloos)


    Wie du mir, so ich dir.

    het doet zooo veeel pijn! bij mij kon ik een week lang niks anders dan appelmoes eten! maar jou tanden zij waarschijnlijk niet zo gevoelig (ik heb hele gevoelige) dus ik hoop voor jou dat het minder pijn doet. (:


    Of course i'm mad, i'm a hatter after all

    Ik heb de eerste dag met heel veel pijn op bed gelegen. Maar dat was omdat mijn tanden ontzettend scheef stonden.
    Alleen na het aandraaien van de beugel had ik wel last van hele gevoelige tanden. En die elastiekjes... Die waren een hel. :W


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik was 10 jaar toen ik een beugel kreeg xD En ik vond het geweldig! Ik lag daar in de stoel. Het plaatsen zelf deed geen pijn. Ik mocht toen alles erin zat ook elastiekjes kiezen in kleuren :P Ik koos voor blauw en geel. En ik was er helemaal trots op (Nu ik foto's van mezelf terug zie vind ik het echt afschuwelijk, maar vroeger vond ik het nooit erg om een beugel te hebben) En eerst deed het geen pijn. Maar nadat hij er een paar uur inzat begon het best zeer te doen en het werd steeds erger. Omdat je tanden meteen al gaan trekken om op de goede plek te komen. Het verschilt wel per persoon hoe erg die pijn is. Wat bij mij er tegen hielp was veel melk drinken en dan niet meteen doorslikken. Maar een tijdje in je mond houden. ;) En ik kon eerst ook niet goed eten... Ik weet nog, toen ik de eerste avond met die beugel ging eten, aten we patat en eten was zo vreemd. Alles bleef er tussen zitten xD En het kauwen was vreemd en later ging het zelfs pijn doen. Toen heb ik een aantal dagen aan soep en vla gezeten en met zachte dingen gebruikte ik niet mijn kiezen om te kauwen, maar mijn tong, gehemelte en speeksel om het nog zachter te laten worden, zodat ik het kon doorslikken... Dus die pijn was niet echt geweldig :S Maar na een weekje was ik eraan gewend en kon ik weer gewoon eten, al bleef het toch nog anderhalve maand vreemd voor me toen ik er pas echt aan begon te wennen. Uiteindelijk heb ik mijn beugel 3 jaar gehad... vanwege operaties in m'n mond duurde het wat langer voor hij eruit mocht. Dus ik was 13 toen alles voorbij was ;)

    Het komt wel goed hoor ;) Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je die pijn als 10 jarig meisje kan doortaan, kan je dat ook wel als puber :P
    Veel succes! (flower)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    -Het bericht stond er twee keer...-

    [ bericht aangepast op 27 okt 2011 - 18:50 ]


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Roux schreef:
    Ik heb de eerste dag met heel veel pijn op bed gelegen. Maar dat was omdat mijn tanden ontzettend scheef stonden.
    Alleen na het aandraaien van de beugel had ik wel last van hele gevoelige tanden. En die elastiekjes... Die waren een hel. :W

    Ik heb nu ook rekkertjes. Maar die zijn gewoon rond mijn tand in mijn tandvlees. Dat doet ook best pijn, heb die al 2 weken ik zal blij zijn als die morgen eruit zijn. ;x


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    nerveus schreef:
    Ik was 10 jaar toen ik een beugel kreeg xD En ik vond het geweldig! Ik lag daar in de stoel. Het plaatsen zelf deed geen pijn. Ik mocht toen alles erin zat ook elastiekjes kiezen in kleuren :P Ik koos voor blauw en geel. En ik was er helemaal trots op (Nu ik foto's van mezelf terug zie vind ik het echt afschuwelijk, maar vroeger vond ik het nooit erg om een beugel te hebben) En eerst deed het geen pijn. Maar nadat hij er een paar uur inzat begon het best zeer te doen en het werd steeds erger. Omdat je tanden meteen al gaan trekken om op de goede plek te komen. Het verschilt wel per persoon hoe erg die pijn is. Wat bij mij er tegen hielp was veel melk drinken en dan niet meteen doorslikken. Maar een tijdje in je mond houden. ;) En ik kon eerst ook niet goed eten... Ik weet nog, toen ik de eerste avond met die beugel ging eten, aten we patat en eten was zo vreemd. Alles bleef er tussen zitten xD En het kauwen was vreemd en later ging het zelfs pijn doen. Toen heb ik een aantal dagen aan soep en vla gezeten en met zachte dingen gebruikte ik niet mijn kiezen om te kauwen, maar mijn tong, gehemelte en speeksel om het nog zachter te laten worden, zodat ik het kon doorslikken... Dus die pijn was niet echt geweldig :S Maar na een weekje was ik eraan gewend en kon ik weer gewoon eten, al bleef het toch nog anderhalve maand vreemd voor me toen ik er pas echt aan begon te wennen. Uiteindelijk heb ik mijn beugel 3 jaar gehad... vanwege operaties in m'n mond duurde het wat langer voor hij eruit mocht. Dus ik was 13 toen alles voorbij was ;)

    Het komt wel goed hoor ;) Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je die pijn als 10 jarig meisje kan doortaan, kan je dat ook wel als puber :P
    Veel succes! (flower)


    Ja mijn vriendin zuigt ook steeds op haar eten enso. haha. Ik ben 15, maar ik kan niet goed tegen pijn dusja haha.


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Toen mijn beugel net gezet was deed het behoorlijk pijn. Ik kreeg hem twee dagen voor mijn verjaardag en op mijn verjaardag gingen we uit eten, nou dat was niet leuk omdat ik er heel veel last van had. Ook heb ik nog steeds wel wondjes af en toe , in het begin had ik het heel erg aan mijn tong, maar daar heb ik toen een soort zalf voor gekregen en dat hielp heel goed. Mijn beugel mag er al weer bijna uit!


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Het zetten doet geen zeer, de spanning die op je tanden staat wél. Toen ze mijn beugel gingen zetten had ik er ongeveer vijf dagen echt last van en daarna kon ik eigenlijk alles wel weer eten. Vier weken is echt ontzettend overdreven. (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik vond die pijn wel fijn:W


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Roux schreef:
    Ik heb de eerste dag met heel veel pijn op bed gelegen. Maar dat was omdat mijn tanden ontzettend scheef stonden.
    Alleen na het aandraaien van de beugel had ik wel last van hele gevoelige tanden. En die elastiekjes... Die waren een hel. :W

    Nogal ja. Maar ik ben er nu toch al van af :-)

    Nou als je een slotjes krijgt moet je mond wel heel wijd open dat het best pijn doet, dan krijg je een heel groot ding in je mond zodat je mond wijd blijft. & Neem labello mee want waarschijnlijk drogen je lippen dan uit. En ja, soms kan je beugel langs je wang scheuren en dan heb je een wondje. Maar dat doet niet pijn, je voelt het alleen. Dat heb ik ook gehad. En voor de rest weet ik niet (:

    Het zetten doet geen pijn maar daar na doet het wel pijn. Je tanden zijn dan heel gevoelig. Ik kon 1 week niet normaal eten maar daarna ging het weer^^


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor