• Heeei,

    heeft iemand hier nog tips voor goede boeken? Ik hou echt van heel veel, op échte fantasy na. Dus geen boeken met monsters en kabouters. Dus, welk boek zou jij mij écht aanraden?
    *O*

    [ bericht aangepast op 30 okt 2011 - 16:54 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    "Under the Dome" (vertaling heet; "Gevangen" ) van Stephen King.

    Beste boek dat ik ooit gelezen heb =) :


    Van het ene op het andere moment wordt de gemeente Chesters Mill in Maine van de buitenwereld afgesloten. Een koepel van energie, onzichtbaar maar ondoordringbaar, houdt iedereen gevangen, en er kan niemand van buiten meer in.

    De meest corrupte man van de stad grijpt zijn kans en vormt een microtirannie waarbij Gestapopraktijken verbleken. En wie houdt hem tegen? Het leger staat opgesteld buiten de koepel maar kan niets uitrichten, zelfs niet met behulp van de krachtigste raketten.

    De sociale structuur in Chesters Mill verslechtert even snel als de kwaliteit van de lucht onder de koepel. Als lezer kun je maar een huiveringwekkende conclusie trekken: als de machtsbalans ook maar enigszins uit evenwicht raakt kun je in een horrorsituatie verzeild raken die met geen pen te beschrijven is.

    De grootste monsters, dat zijn je medemensen.

    [ bericht aangepast op 30 okt 2011 - 16:58 ]


    ars moriendi

    Jin-shei van Alma Hromic blijft één van mijn lievelingsboeken. (:


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Familieportet van Jenna Blum.

    Is alles geoorloofd in oorlogstijd? Vijftig jaar lang heeft Anna Schlemmer geweigerd te praten over haar leven in Duitsland tijdens de Tweede Wereldoorlog. Annas dochter Trudy herinnert zich niet veel: zij was nog maar vier toen zij en haar moeder door een Amerikaanse soldaat werden bevrijd en met hem meegingen naar Minnesota. Maar ze bezit een bewijsstuk uit het verleden: een familieportret waarop zijzelf staat, samen met haar moeder en een nazi-officier. Gedreven door schuldgevoel over wie haar voorouders zouden kunnen zijn, gaat Trudy op onderzoek uit. Ze slaagt erin om eindelijk de dramatische, hartverscheurende waarheid over haar moeders verleden boven tafel te krijgen.

    Hij is nu 7,50 bij de AKO, ik heb hem heel snel uitgelezen ook al was het een redelijk dik boek.

    [ bericht aangepast op 30 okt 2011 - 17:06 ]


    Your make-up is terrible

    De Da Vinci Code van Dan Brown is een van mijn lievelingsboeken. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    The Book Thief/De Boekendief van Markus Zusak <3

    HERE IS A SMALL FACT - YOU ARE GOING TO DIE.

    1939. Nazi Germany.

    The country is holding its breath. Death has never been busier. Liesel, a nine-year-old girl, is living with a foster family on Himmel Street. Her parents have been taken away to a concentration camp. Liesel steals books. This is her story and the story of the inhabitants of her street when the bombs begin to fall.

    SOME IMPORTANT INFORMATION - THIS NOVEL IS NARRATED BY DEATH.

    It's a small story, about: a girl, an accordionist, some fanatical Germans, a Jewish fist fighter, and quite a lot of thievery.

    ANOTHER THING YOU SHOULD KNOW - DEATH WILL VISIT THE BOOK THIEF THREE TIMES


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    'Haar naam was Sarah' vind ik een prachtig boek!


    I am not going to be a star, I am going to be a legend - Freddie Mercury

    De wereld van Sofie van Jostein Gaarder (550 bladzijdes over filosofie, ik zweer je, het verandert echt je zicht op alles), Eén minuut eerlijkheid van Bjørn Sortland (kunst en liefde), Wilde Lucht van Anna Coudenys (drama, muziek, liefde en dood), Je Blijft van Anna Drijver (dood en liefde) en als je Engels leest: The Perks of Being A Wallflower van Stephen Chbosky (drama). c:


    wth.

    Alle boeken van R.J. Ellory en David Baldacci


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    The Host van Stephenie Meyer
    Nederlandse versie: Zielen


    Drama, lies and tears. Cheers to these teenager years.

    Stravaganza - stad van maskers.

    De doodzieke Lucien ondekt dat hij een stravagante is, iemand die naar een andere wereld kan reizen. hij gaat graag naar het prachtige zestiende eeuwse belleza, want daar is hij sterk en gezond en kan hij alles doen wat hij wil. En in belleza woont Arianna, het vurge meisje met de violet kleurige ogen.

    maar het onafhankelijke belleza is in gevaar. er zijn mensen die de stad liever ten onder zien gaan. Lucien is de enige die de stad kan redden. terwijl hij in zijn eigen wereld om zijn eigen leven vecht, strijd hij in de andere wereld tegen levensgevaarlijke vijanden en voor de liefde.


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    'Julia' van Anne Fortier, mijn lievelingboek.


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    De Gemma Doyle trilogy. Hij is ook vertaald naar het Nederlands, mocht je dat prettiger vinden lezen.

    The story revolves around Gemma Doyle, a young woman sent from her home in British India to the mysterious boarding school, Spence Academy. There she meets Ann, Felicity, and Pippa, three other remarkable young women and together they discover the dark past of their school. Gemma learns of her own heritage and the magical powers she possesses.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2011 - 18:30 ]


    Reality is a lovely place, but I wouldn't wanna live there.

    Francine Rivers - Bevrijdende liefde.
    Dat is zo'n mooi en prachtig boek. Ik huil dus totaal niet bij boeken, maar hier moest ik echt bijna een traan bij wegpinken!

    Deze roman speelt zich af omstreeks 1850 in Californië. De om haar schoonheid geroemde Angel verwacht niets van mannen dan leugens, bedrog en geweld. Als jong meisje werd zij verkocht en misbruikt en later gedwongen als publieke vrouw haar lichaam te exploiteren. De enige kracht die Angel in staat stelt om te overleven is de diepe haat die zij koestert. En het meest haat die zij de mannen die haar hebben gebruikt en haar inwendig leeg en dood hebben achtergelaten.
    Dan ontmoet zij Michael Hosea, een man die God wil dienen en bij alles zoekt naar zijn wil. Michael Hosea gehoorzaamt Gods roep om met Angel te trouwen en haar onvoorwaardelijk lief te hebben. Langzaam trotseert Michael al Angels bittere verwachtingen en ondanks haar verzet begint haar bevroren hart uiteindelijk te smelten. Bij een naburig kolonistengezin vindt Angel een warmte die ze nooit eerder gevoelt heeft.
    Maar niet iedereen wil de vrouw vergeven die Angel was.. als een ultieme beproeving van haar respect voor Hosea en haar prille geloof in God doemt er uit het verleden een demon op die zij onder ogen zal moeten zien en.. overwinnen.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2011 - 18:45 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Niemand die hem zegt?

    De engelmaker van Stefan Brijs.
    Na een afwezigheid van bijna twintig jaar keert Doktor Victor Hoppe terug naar zijn geboortedorp Wolfheim. De bekrompen dorpelingen reageren argwanend, zeker als blijkt dat hij drie zeer jonge kinderen bij zich heeft. De geruchten gaan dat ze ernstig ziek zijn. Maar er blijkt meer aan de hand, niet alleen met de kinderen, maar ook met de dokter zelf. Stefan Brijs (1969) brak met De engelenmaker door bij het grote publiek. De vertaalrechten zijn al aan meer dan tien landen verkocht. Het boek ging intussen in Vlaanderen en Nederland al 125.000 keer over de toonbank. De Engelenmaker werd o.a. bekroond met De Gouden Uil Prijs van de Lezer.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    PrincesSnape schreef:
    Niemand die hem zegt?

    (...)
    Die is echt vreemd, maar wel supertof!


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.