• Ik heb hier al een tijdje niets meer geupload, maar ik had nu toch een idee. Dus:
    2376. Geld is al honderd jaar officieel afgeschaft, aangezien het hetgene was dat de meeste oorlogen voorbracht, samen met religie en macht, maar die kun je geen van beiden zo maar afschaffen.
    In plaats van geld word er met tijd betaalt.
    Iedereen word geboren met een willekeuring aantal minuten; na die minuten sterf je. Daardoor begint iedereen gelijk. Deze minuten worden gebruikt als geld. Arm zijn is onmogelijk; wie geen minuten meer overheeft, sterft gewoon. Op je vijftiende verjaardag worden je minuten vastgestelt, en krijg je een apparaatje waarmee je kan betalen en minuten krijgen. Als alles goed gaat, eindig je met meer tijd dan dat je begon.
    Dat is alleen weggelegd voor kinderen met ouders.
    (naam) en (naam) zijn beide wezen en worden als uitschot behandeld. Het weeshuis verhuurt ze als werkers tot ze vijftien worden; daarna worden hun minuten verkocht. Op weglopen staan hoge straffen, maar (naam) en (naam) zijn veertien en willen hun minuten niet kwijt om te sterven. Door het toeval lukt het ze ontsnappen en dan begint hun reis door een wereld die geen van beide kent; beide willen weten waar ze vandaan komen.

    Leuk/origineel? Zou je het lezen?

    okay, dus het is van een film. ****.

    Goed. Idee:
    Er word dus niet met minuten betaald, jammer dan. We houden het op geld. Laten we zeggen dat je tijd word berekent op je vijftiende, en dat iedereen onder de, zeg, vijfenzestig levensjaren als 'zwak' word beschouwd en alle smerige klusjes moet opknappen voor heel weining geld. Daardoor vallen ze ten prooi aan allerlei ziekten en sterven vaak nog eerder. mensen met veel levensjaren zijn sterk en hoeven minder hard te werken, over de rug van 'zwakken'.
    (naam) en (naam) zijn allebei wezen van ouders die 'zwak' waren. 'zwak' zijn zit meestal in de familie en (naam) en (naam) durven hun levensjaren niet te laten vaststellen. Daarom vluchten ze. Beter?

    [ bericht aangepast op 6 nov 2011 - 16:05 ]


    A punk rock song won't ever change the world, but I can name a couple that changed me.

    Goed. Idee:Er word dus niet met minuten betaald, jammer dan. We houden het op geld. Laten we zeggen dat je tijd word berekent op je vijftiende, en dat iedereen onder de, zeg, vijfenzestig levensjaren als 'zwak' word beschouwd en alle smerige klusjes moet opknappen voor heel weining geld. Daardoor vallen ze ten prooi aan allerlei ziekten en sterven vaak nog eerder. mensen met veel levensjaren zijn sterk en hoeven minder hard te werken, over de rug van 'zwakken'.
    (naam) en (naam) zijn allebei wezen van ouders die 'zwak' waren. 'zwak' zijn zit meestal in de familie en (naam) en (naam) durven hun levensjaren niet te laten vaststellen. Daarom vluchten ze. Beter?


    A punk rock song won't ever change the world, but I can name a couple that changed me.

    Uneventful schreef:
    Ik geloof niet dat je het zo uit je hoofd verzint. trailer. Hier moet je echt heel lang over nadenken, en het klopt helemaal met de film.

    Meestal heb ik dat wel. Misschien heb ik ergens wat opgevangen, maar ik ga niet met andermans idee aan de haal. Schrijft sowieso niet lekker. Ik heb al iets anders verzonnen, dan maar geen minuten als geld.


    A punk rock song won't ever change the world, but I can name a couple that changed me.

    Uneventful schreef:
    Ik geloof niet dat je het zo uit je hoofd verzint. trailer. Hier moet je echt heel lang over nadenken, en het klopt helemaal met de film.

    Omg, die film moet ik zien:9~


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Mutant schreef:
    (...)
    Omg, die film moet ik zien:9~

    ik ook. gaan we zien hoeveel het lijkt op mijn idee... man, ik baal nu best wel eigenlijk.


    A punk rock song won't ever change the world, but I can name a couple that changed me.

    Ik vind het idee ( het oude en het nieuwe) best verwarrend. Ik zou het niet lezen. Normaal houd ik van onbekende personen, maar dit intreseerd me niet zo.


    comfort in c h a o s

    Mutant schreef:
    (...)
    Omg, die film moet ik zien:9~


    Jaaa idd, maar wel op internet ofcourse.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Ruri schreef:
    (...)
    ik ook. gaan we zien hoeveel het lijkt op mijn idee... man, ik baal nu best wel eigenlijk.

    Ik geloof d'r geen zak van dat je 't zelf bedacht hebt, man. Je ziet/zag die trailer constant op tv, en de ideeën komen zo erg overeen..


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Ruri schreef:
    (...)
    Meestal heb ik dat wel. Misschien heb ik ergens wat opgevangen, maar ik ga niet met andermans idee aan de haal. Schrijft sowieso niet lekker. Ik heb al iets anders verzonnen, dan maar geen minuten als geld.


    Nog steeds geloof ik je niet. Die film is echt fucking beroemd, overal op youtube wordt reclame gemaakt voor de trailer die net uit is.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Mij lijkt het wel leuk


    Don't dream your life, but live your dream!

    Ik wou net zeggen, is van een film. Wtf, dit is precies uit die film. Niet origineel dus.


    quidquid excusatio prandium pro

    Ruri schreef:
    Goed. Idee:Er word dus niet met minuten betaald, jammer dan. We houden het op geld. Laten we zeggen dat je tijd word berekent op je vijftiende, en dat iedereen onder de, zeg, vijfenzestig levensjaren als 'zwak' word beschouwd en alle smerige klusjes moet opknappen voor heel weining geld. Daardoor vallen ze ten prooi aan allerlei ziekten en sterven vaak nog eerder. mensen met veel levensjaren zijn sterk en hoeven minder hard te werken, over de rug van 'zwakken'.
    (naam) en (naam) zijn allebei wezen van ouders die 'zwak' waren. 'zwak' zijn zit meestal in de familie en (naam) en (naam) durven hun levensjaren niet te laten vaststellen. Daarom vluchten ze. Beter?


    Alweer van de film. Daar staat dat je na je 25e pas berekent word, en niet oud word.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Jackal schreef:
    (...)
    Ik geloof d'r geen zak van dat je 't zelf bedacht hebt, man. Je ziet/zag die trailer constant op tv, en de ideeën komen zo erg overeen..

    Ik steel geen ideeën. Ik kijk nouwelijks tv vanwege m'n huiswerk en zit sowieso meer op de computer. Ik heb die film net op wikipedia opgezocht, en die hele verhaallijn lijkt niet op de mijne. Ik heb geen ghetto's en mensen met hele eeuwen te leven. Ik heb het hele woord 'wees'ook niet gelezen. Zoek het anders zelf op, wikepedia.nl, maar hij staat alleen in het Engels online. Hell, ik verzin ook wel iets anders.


    A punk rock song won't ever change the world, but I can name a couple that changed me.

    Uneventful schreef:
    (...)

    Alweer van de film. Daar staat dat je na je 25e pas berekent word, en niet oud word.

    The hell? wat heeft dat met elkaar te maken?


    A punk rock song won't ever change the world, but I can name a couple that changed me.

    ik zal het wel lezen de film lijkt me ook leuk^^


    You can't not look cool with a crossbow.

    Uneventful schreef:
    (...)

    Nog steeds geloof ik je niet. Die film is echt fucking beroemd, overal op youtube wordt reclame gemaakt voor de trailer die net uit is.


    Ehm, dit is ook de eerste keer dat ik het zie? Dus niet iedereen heeft het meegekregen, terwijl ik toch vrijwel iedere dag op YT/Facebook etc. zit.

    Maar toch, je idee is wel opvallend hetzelfde. Ik weet het niet zo goed. Maarja, ik moet je maar geloven op je woord dan, mensen kunnen nu eenmaal wel eens dezelfde ideeën hebben.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle