• Deze stelling moet ik gaan verdedigen voor m'n mondeling morgen. Kunnen jullie me aan meer argumenten helpen? Ik heb er al best wel wat, namelijk

    - het gedrag van de kinderen kan de lessen verstoren
    - ze zullen zich thuisvoelen tussen kinderen die ook een stoornis hebben
    - ze kunnen op een gewone school gepest worden
    - de leraren op een gewone school weten minder goed hoe ze ermee om kunnen gaan
    - ze zijn nog te jong (het gaat over de basisschool) om te beseffen wat goed voor ze is

    Nieuwe argumenten:

    - op speciale scholen zijn er kleinere klassen, waardoor leerlingen beter functioneren daar

    Wie er nog meer weet.. Post het hier ^^ Ik heb het tegenargument gekregen dat het als zo'n kind bijvoorbeeld heel slim is, het moeilijker is om aan een gewoon diploma te komen als hij of zij op het speciaal onderwijs heeft gezeten. Hier heb ik sowieso een weerlegging voor nodig. Bedankt alvast :3

    [ bericht aangepast op 6 nov 2011 - 20:52 ]


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Dat ze andere kinderen met een stoornis aardiger zouden vinden, betwijfel ik. Mijn broer heeft autisme en werd vroeger bijvoorbeeld heel bang als hij mensen met het down-syndroom zag. En hij ergerde zich ook heel erg aan mensen met ADHD.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Bovendien kunnen andere beter inschatten wat goed is voor hun kind.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    het licht er ook een beetje aan welk IQ de persoon heeft. Mijn broer heeft ADD en is Autistische en kon gewoon naar een normale school. Hij heeft havo gedaan.
    Een persoon met een lager IQ kan het weer anders zijn.

    ook iemand met een lichte vorm kan gewoon naar een normale school. Persoontje met heel zwaar is misschien wel handig op een speciaale school ^^

    [ bericht aangepast op 6 nov 2011 - 21:11 ]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    PrincesSnape schreef:
    "Ik heb het tegenargument gekregen dat het als zo'n kind bijvoorbeeld heel slim is, het moeilijker is om aan een gewoon diploma te komen als hij of zij op het speciaal onderwijs heeft gezeten."

    Een kind krijgt op zo'n speciale school aangepast onderwijs, wat beter voor hem is, waardoor hij zich eerder thuis zal voelen, wat weer aan zal zetten tot meer leren. Dit vervorderd ook de kans op slagen.

    Dit is niet waar, vaak kunnen ze op speciaal middelbaar onderwijs niet de stof bieden die sommige nodig hebben.
    Neem het maar van mij aan want ik zit op een speciale school en het is nog te makkelijk, maar ze kunnen me geen andere stof bieden omdat ze het niet hebben en niet kunnen geven, en bij mij in de buurt heb je alleen maar scholen die alleen Vmbo BK of Vmbo TL bieden, ik doe nu TL.


    “There is no heaven, there is no hell, except here on Earth.” - Anton LaVey.

    Ik heb ADHD en zit heel mijn leven al op een gewone school zonder extra hulp. En dat is tot nu toe goed gegaan. Ik ben niet aan de drugs en ik drink geen alcohol, ook rook ik niet.

    Dus ik vind het onzin dat je dan niet zou mogen kiezen.

    Ik vind het woord 'stoornis' niet echt passen in de context, no offence.
    OT: In een 'speciale' school krijgen ze de aandacht en verzorging die ze nodig hebben, de leraren hebben er een speciale opleiding voor gevolgd.


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Postcards schreef:
    Ik vind het woord 'stoornis' niet echt passen in de context, no offence.
    OT: In een 'speciale' school krijgen ze de aandacht en verzorging die ze nodig hebben, de leraren hebben er een speciale opleiding voor gevolgd.

    Er is geen speciale opleiding voor, ze doen gewoon de PABO net als alle andere leraren.
    Ze leren zich alleen aan hoe ze ermee om moeten gaan door naar mensen met autisme zelf te luisteren en de boeken die erover zijn geschreven te lezen.


    “There is no heaven, there is no hell, except here on Earth.” - Anton LaVey.

    Niet alle kinderen met een stoornis kunnen goed inschatten waar zij 'thuishoren', kinderen kunnen dat sowieso niet goed. Daarom is het beter dat anderen dat voor hen beslissen, dat geldt wat mij betreft voor alle kinderen.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Nefarious schreef:
    (...)
    Er is geen speciale opleiding voor, ze doen gewoon de PABO net als alle andere leraren.
    Ze leren zich alleen aan hoe ze ermee om moeten gaan door naar mensen met autisme zelf te luisteren en de boeken die erover zijn geschreven te lezen.

    Nee, iedereen op de PABO krijgt daar een opleiding tot, dat is daar inbegrepen. Alleen hebben leraren op een speciale school vaak zelf cursussen genomen, en hebben ze ervaring.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Dubbelpost. :W

    [ bericht aangepast op 7 nov 2011 - 20:44 ]


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Tegen die stelling ben ik zo hard tegen.
    - Tegenwoordig krijgen die kinderen (met ADHD dan) Medicijnen en daardoor merk je er niet veel van.
    - Kinderen gaan zich juist apart voelen, omdat ze op een speciale school zitten.
    - Ze worden misschien niet gepest op school, maar wat dacht je van kinderen uit de buurt.
    - Scholen streven naar kleinere klassen en op sommige scholen is dat ook gewoon zo en daar is niets speciaals aan.
    - De leraren weten hoe ze hiermee om moeten gaan want dat leren ze op school, en zo niet als je een echte goede leraar bent haal je gewoon hulp van professionals.

    En waar baseer ik dit op?
    Ik doe zelf de PABO, en heb hier al veel over moeten leren en lezen. En de argumenten komen ook uit mijn stage. Namelijk ik heb een kind in mijn klas dat ADHD heeft. Merk je niets van.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Nefarious schreef:
    (...)
    Er is geen speciale opleiding voor, ze doen gewoon de PABO net als alle andere leraren.
    Ze leren zich alleen aan hoe ze ermee om moeten gaan door naar mensen met autisme zelf te luisteren en de boeken die erover zijn geschreven te lezen.


    Nou dat is niet helemaal waar.
    Inderdaad al die leraren hebben als basis de PABO. Maar je kunt je master gaan halen in dit soort 'speciale' gevallen. Dus die mensen hebben gewoon doorgestudeerd.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Immortal schreef:
    (...)

    Nou dat is niet helemaal waar.
    Inderdaad al die leraren hebben als basis de PABO. Maar je kunt je master gaan halen in dit soort 'speciale' gevallen. Dus die mensen hebben gewoon doorgestudeerd.

    Klopt, maar iemand beweerde dat die leraren helemaal niets speciaals hadden gedaan, dus ik verbeterde dat even. :W


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Pariah schreef:
    (...)
    Klopt, maar iemand beweerde dat die leraren helemaal niets speciaals hadden gedaan, dus ik verbeterde dat even. :W


    Ja, dat is zo. En wie zo wie zo de mensen die dit werk doen vind ik heel erg speciaal. Ik zou het zelf niet kunnen, hoe graag ik het ook wil.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Je bedoelt dat kinderen met een psychische stoornis niet naar een gewone school mogen gaan? Zo zou ik tenminste die etc. uitleggen :'D
    Kijk daarmee uit, want daaronder vallen ook mensen met dyslexie en discalculie. Ik ben het trouwens oneens met de stelling, een heel lichte vorm van autisme hoeft niet storend te zijn. Die kinderen kunnen beter samen met hun ouders beslissen wat het beste voor hun is, daar moet geen verplichting bij aan te pas komen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."