• Deze stelling moet ik gaan verdedigen voor m'n mondeling morgen. Kunnen jullie me aan meer argumenten helpen? Ik heb er al best wel wat, namelijk

    - het gedrag van de kinderen kan de lessen verstoren
    - ze zullen zich thuisvoelen tussen kinderen die ook een stoornis hebben
    - ze kunnen op een gewone school gepest worden
    - de leraren op een gewone school weten minder goed hoe ze ermee om kunnen gaan
    - ze zijn nog te jong (het gaat over de basisschool) om te beseffen wat goed voor ze is

    Nieuwe argumenten:

    - op speciale scholen zijn er kleinere klassen, waardoor leerlingen beter functioneren daar

    Wie er nog meer weet.. Post het hier ^^ Ik heb het tegenargument gekregen dat het als zo'n kind bijvoorbeeld heel slim is, het moeilijker is om aan een gewoon diploma te komen als hij of zij op het speciaal onderwijs heeft gezeten. Hier heb ik sowieso een weerlegging voor nodig. Bedankt alvast :3

    [ bericht aangepast op 6 nov 2011 - 20:52 ]


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Het ligt er wel heel erg aan hoor...
    Ik heb zelf ADD en hoewel ik snel overprikkeld ben gaat het veel beter op school sinds ik medicatie heb. Zoiets kan dus erg veel oplossen. Nooit heb ik op een speciale school gezeten, en dat is denk ik ook niet echt nodig.
    Maar broertje daar in tegen heeft het wat, heel wat, moeilijker. Naast zijn ADHD heeft hij ook autisme, (PDD-NOS) en nog wat andere dingen zoals leerstoornissen e.d.
    Mensen op het speciaal weten overigens ook niet altijd hoe ze met speciale kinderen om moeten gaan. *kijk uit, nu komt mijn zeikverhaal* Mijn broertje is geschort van zijn oude school, 'hij gedroeg zich niet goed.'
    Ze hebben het er verdorie zelf naar gemaakt! Ze zijn een speciale school, hij is een speciaal jongetje, ga dan ook speciaal met hem om! Nee hoor, waarom zouden ze? Sorry, maar dat vind ik zó laks! Anyway, het is een erg lang verhaal om nu te gaan typen lol. XD Nu zit hij gelukkig wel op de juiste school, waar het wel heel goed gaat.
    Goed, back to the point... Een argument voor
    -Kleinere klassen, geeft ook meer overzicht, veiligheid en structuur.

    Oké, ik weet niet of je wat aan mijn reactie hebt, kijk maar. (: