• zeik-topic
    ik zag net op tv dat een paard gestorven is vlak na een wedstrijd omdat hij zijn hele leven al zo hard moest werken dat zijn hart vergroot was en nu was het dus echt te veel geworden. Ik word er dus echt enorm pissig van als ik zo iets zie,iedereen wil perse paardrijden omdat ze zo van paarden houden, dan vinden ze het zo leuk om er op te rijden dat ze het paard eigenlijk vergeten en wedstrijden gaan rijden zodat ze beroemd kunnen worden. Ik rij zelf ook wel paard, maar ik rij zonder bit en nu dus ook zonder zadel en hoofdstel,omdat paarden dat namelijk niet echt aangenaam vinden (anders waren ze er wel mee geboren).
    ben ik nu de enige die dit vind?

    Ik ben het met je eens. Sowieso zouden we veel meer respect voor dieren en de natuur moeten hebben, niet alleen huisdieren of paarden.
    Eigenlijk vind ik niet eens dat je echt paard hoort te rijden, het is niet natuurlijk, maar zolang het goed gedaan word vind ik het nog wel ok.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik vind gewoon dat dieren zo goed mogelijk moeten worden behandeld en als dat zonder die dingen is, ja dan is dat het beste. Maar voor de mens moet het ook veilig blijven, dus even een zadel of iets vind ik wel kunnen.


    Don't dream your life, but live your dream!

    StJimmy schreef:
    Ik ben het met je eens. Sowieso zouden we veel meer respect voor dieren en de natuur moeten hebben, niet alleen huisdieren of paarden.
    Eigenlijk vind ik niet eens dat je echt paard hoort te rijden, het is niet natuurlijk, maar zolang het goed gedaan word vind ik het nog wel ok.


    Shoganai i ne~

    StJimmy schreef:
    Ik ben het met je eens. Sowieso zouden we veel meer respect voor dieren en de natuur moeten hebben, niet alleen huisdieren of paarden.
    Eigenlijk vind ik niet eens dat je echt paard hoort te rijden, het is niet natuurlijk, maar zolang het goed gedaan word vind ik het nog wel ok.


    Today is the oldest you have ever been, and the youngest you'll ever be.

    Ik zelf rijd ook paard, maar ik heb wel een manege uitgekozen waar echt goed voor de paarden wordt gezorgd. Ik zelf ben ook vrijwilliger op deze manege en doe er alles voor om het zo goed mogelijk voor de paarden te maken.
    Verder snap ik dat mensen zeggen dat paardrijden niet goed is, maar het kan ook heel leuk zijn, ook voor het dier zelf. Verder is het ook een hele goede therapie bij bepaalde aandoeningen, en het kan ook heel erg goed zijn voor gehandicapte/autistische mensen, of mensen met het syndroom van down. Dus het is niet helemaal slecht, zolang er goed voor het paard gezorgd wordt, natuurlijk.


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Interbellum schreef:
    Ik zelf rijd ook paard, maar ik heb wel een manege uitgekozen waar echt goed voor de paarden wordt gezorgd. Ik zelf ben ook vrijwilliger op deze manege en doe er alles voor om het zo goed mogelijk voor de paarden te maken.
    Verder snap ik dat mensen zeggen dat paardrijden niet goed is, maar het kan ook heel leuk zijn, ook voor het dier zelf. Verder is het ook een hele goede therapie bij bepaalde aandoeningen, en het kan ook heel erg goed zijn voor gehandicapte/autistische mensen, of mensen met het syndroom van down. Dus het is niet helemaal slecht, zolang er goed voor het paard gezorgd wordt, natuurlijk.

    Gewoon een vraagje, maar hoe weet je of een paard het leuk vind, echt leuk bedoel ik.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Z'n paard wordt echt wel verzorgd. Anders blijft dat geen wedstrijden rijden.

    Stray schreef:
    Ik vind gewoon dat dieren zo goed mogelijk moeten worden behandeld en als dat zonder die dingen is, ja dan is dat het beste. Maar voor de mens moet het ook veilig blijven, dus even een zadel of iets vind ik wel kunnen.


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Lisboa schreef:
    Zo'n paard wordt echt wel verzorgd. Anders blijft dat geen wedstrijden rijden.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    StJimmy schreef:
    Ik ben het met je eens. Sowieso zouden we veel meer respect voor dieren en de natuur moeten hebben, niet alleen huisdieren of paarden.
    Eigenlijk vind ik niet eens dat je echt paard hoort te rijden, het is niet natuurlijk, maar zolang het goed gedaan word vind ik het nog wel ok.


    Let it come and let it be

    Ik ben het met je eens, maar ook oneens. ik rijd ook paard, maar 3/4 van de tijd verzorg ik hem, en knuffel ik hem gewoon, dan droom ik gewoon. Dat hóórt gewoon, dat hoort gewoon bij paardrijden.

    Ik heb sws een hekel aan de mensheid, en ook dit versterkt mijn mening alleen maar.


    To love is to destroy.

    StJimmy schreef:
    (...)
    Gewoon een vraagje, maar hoe weet je of een paard het leuk vind, echt leuk bedoel ik.

    Zelf doe ik niet echt aan paardrijden, maar aan voltige. Dat is turnen op een paard. En er zijn mensen die zeggen dat het zielig is. Vind het paard het leuk om tijdens de training die 2 uur lang rondjes te galopperen of te stappen? En vind hij het wel leuk dat we al die dingen op zijn rug doen? En hij heeft soort van 'touwen' aan zijn bit, waardoor hij gedwongen wordt om met zijn hoofd naar beneden te lopen. Is dat niet zielig?
    Wij hebben een paard, Marnix. Een paard loopt bij voltige constant linksom, dus hij moet bijgereden worden om niet scheef te worden. Marnix die doet alles om je eraf te gooien als je op hem gaat rijden. Bij een buitenrit keert hij om als hij merkt dat het niet voor voltige is. Dan kun je doen wat je wilt, maar hij draait niet om. Bij voltige? Hij is het liefste paard dat ik ooit gezien heb. Als iemand valt, probeert hij diegene te ontwijken (sommige paarden lopen gewoon door). Hij vindt het te gek. Hoe we dat weten? Anders was hij er, net zoals met paardrijden, gewoon vandoor gegaan. Niemand die er wat aan had kunnen doen. En ja, hij heeft een bit in en ja, hij draagt spullen op zijn rug. Ja, tuurlijk loopt hij aan die 'touwen'. Tenzij je natuurlijk zijn rug wilt verpesten.
    En met paardrijden is dat dus hetzelfde. Een paard stopt pas met doen wat hij wilt, als hij zodanig wordt mishandeld dat hij niet meer kan tegenwerken. Op maneges zou dat inderdaad nog anders kunnen. Die paarden zijn het zo gewend, dat ze al helemaal verpest zijn en eraan gewend zijn. Dat is fout ja. Maar als je echt een paardrijdster bent, dan doet je paard alleen wat hij zelf wilt.
    Dat paard dat dood ging: ja, dat is nu fout. In dat opzicht ben ik het helemaal met je eens! Ze dwongen hem door te schoppen (vaak met sporen) en met zweepslagen, waardoor het paard niet anders kon.

    Maar ik kan er ook heel slecht tegen als mensen paardensporten als iets slechts zien. Natuurlijk zijn ze niet met bit geboren, want dat is praktisch onhandig voor een paard. Maar met paardrijden hebben ze er heus nie zo'n last van. Hetzelfde geldt voor het zadel. Alleen een gedwongen paard zal zo eindigen als dat paard bij jouw voorbeeld en er zijn genoeg paarden die niet gedwongen worden :')


    To live would be an awfully big adventure

    Starkiller schreef:
    Ik ben het met je eens, maar ook oneens. ik rijd ook paard, maar 3/4 van de tijd verzorg ik hem, en knuffel ik hem gewoon, dan droom ik gewoon. Dat hóórt gewoon, dat hoort gewoon bij paardrijden.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik ben het er niet mee eens, sorry. Ik rijd zelf géén paard maar ik heb een enorm hart voor alle dieren en ik weet dat ze gewoon goed worden verzorgd.
    Een goede vriendin van mij die is 3e van heel Nederland geworden met een wedstrijd met haar paard en die heeft alles voor haar paard over.

    Natuurlijk zijn er mensen die hun paard niet goed verzorgen, maar dan zijn die paarden zoiezo al niet sterk genoeg om veel wedstrijden te winnen, althans dat lijkt mij dan?
    Zolang ze hun paarden goed verzorgen en er om geven, mogen ze van mij zoveel wedstrijden doen als ze willen..


    Believe in yourself.