• zeik-topic
    ik zag net op tv dat een paard gestorven is vlak na een wedstrijd omdat hij zijn hele leven al zo hard moest werken dat zijn hart vergroot was en nu was het dus echt te veel geworden. Ik word er dus echt enorm pissig van als ik zo iets zie,iedereen wil perse paardrijden omdat ze zo van paarden houden, dan vinden ze het zo leuk om er op te rijden dat ze het paard eigenlijk vergeten en wedstrijden gaan rijden zodat ze beroemd kunnen worden. Ik rij zelf ook wel paard, maar ik rij zonder bit en nu dus ook zonder zadel en hoofdstel,omdat paarden dat namelijk niet echt aangenaam vinden (anders waren ze er wel mee geboren).
    ben ik nu de enige die dit vind?

    StJimmy schreef:
    Ik ben het met je eens. Sowieso zouden we veel meer respect voor dieren en de natuur moeten hebben, niet alleen huisdieren of paarden.
    Eigenlijk vind ik niet eens dat je echt paard hoort te rijden, het is niet natuurlijk, maar zolang het goed gedaan word vind ik het nog wel ok.

    Volgens mij is het zo natuurlijk als ik weet niet wat om op paarden te rijden. Ze zijn begonnen met paardrijden zodat ze in de vroegere tijden niet kilometers lang hoefde te lopen, jij had waarschijnlijk het zelfde gedaan.


    Believe in yourself.

    StJimmy schreef:
    Ik ben het met je eens. Sowieso zouden we veel meer respect voor dieren en de natuur moeten hebben, niet alleen huisdieren of paarden.
    Eigenlijk vind ik niet eens dat je echt paard hoort te rijden, het is niet natuurlijk, maar zolang het goed gedaan word vind ik het nog wel ok.


    Inspiration can hit you any time

    Godess schreef:
    (...)
    Volgens mij is het zo natuurlijk als ik weet niet wat om op paarden te rijden. Ze zijn begonnen met paardrijden zodat ze in de vroegere tijden niet kilometers lang hoefde te lopen, jij had waarschijnlijk het zelfde gedaan.

    Gelukkig is dat nu niet meer nodig. Het is niet natuurlijk, paarde zijn van nature wilt, we hebben ze tam gemaakt. Daarom vind ik het ook 'ok'. Net als met andere huisdieren. Mits goed voor ze gezorgd word, wat helaas niet altijd in het geval is. Vooral in andere landen.

    [ bericht aangepast op 7 nov 2011 - 15:49 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Lisboa schreef:
    Z'n paard wordt echt wel verzorgd. Anders blijft dat geen wedstrijden rijden.


    You gave me forever within the numbered days and I am grateful.

    Ik ben bang voor paarden, en ik weet verder niet hoe/wat voor verzorging al die paarden krijgen/nodig hebben.. Maar dat ze daardoor dood gaan is echt wreed.


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Starkiller schreef:
    Ik ben het met je eens, maar ook oneens. ik rijd ook paard, maar 3/4 van de tijd verzorg ik hem, en knuffel ik hem gewoon, dan droom ik gewoon. Dat hóórt gewoon, dat hoort gewoon bij paardrijden.


    The girl saw the little bird, and knew she could fly.