• "Send a postcard and receive a postcard back from a random person somewhere in the world!"

    Postcrossing is een internationaal project dat gebaseerd is op het uitwisselen van postkaarten, vandaar de term "Postcrossing". Het project werd op 13 juli 2005 opgericht door de uit Portugal afkomstige Paulo Magalhaes. Het begon eigenlijk bij de gedachte dat hij te weinig leuke post kreeg en is nu uitgegroeid tot een groot uitwisselingsproject met bijna 246.000 gebruikers uit 198 verschillende landen.

    Hoe werkt Postcrossing nou eigenlijk?
    Postcrossing gebeurt met behulp van een centrale website, www.postcrossing.com.
    Ten eerste, zal je je moeten registreren om je vervolgens in te kunnen loggen. De tweede stap is om een adres van een andere gebruiker aan te vragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (bijvoorbeeld: NL-232782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
    Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart. Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt. Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen, dit aantal zal worden verhoogd naar het aantal verzonden kaarten.

    Waarom zou je mee willen doen aan Postcrossing?
    Net als de maker, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
    Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

    Wat moet ik nou op zo'n kaartje zetten, dan?
    Het voordeel is dat de meeste mensen aan wie je postkaarten stuurt, in hun profiel zetten, wat voor postkaart ze het liefst willen ontvangen en wat ze graag over je willen weten. Meestal willen ze weten hoe het land eruit ziet, en de hoofdstad, tradities en traditioneel eten. Soms willen ze graag weten wat je hobby's zijn of favoriete films. Het varieert heel erg.
    Info van Wikipedia.org en postcrossing.com

    Dus nu vroeg ik mij af, wie doet er aan postcrossing? Hoeveel kaarten heb je al verstuurd? En hoeveel heb je er al ontvangen? Wat zijn de meest bijzondere plekken waarna je een kaart hebt verstuurd en vanuit je een kaart hebt ontvangen?

    En voor degene die niet aan postcrossing doen, lijkt het je interessant, of lijkt het je gewoon helemaal niks?

    Zelf doe ik ook actief aan Postcrossing, dus mocht je lid willen worden, en je hebt vragen, kun je mij altijd een gastenboek berichtje of een PB sturen. Ik reageer altijd.

    [ bericht aangepast op 7 nov 2011 - 17:30 ]


    Nothing lasts forever, for all good things it's true. I'd rather trade it all, while somehow saving you.

    ik kende het niet maar het lijkt me wel grappig eigenlijk


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Ik had er nog nooit van gehoord, maar het klinkt echt erg leuk, ik ga er ook eens naar kijken. (:


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Dat is eigenlijk best wel leuk, behalve dat het een kapitaal aan postzegels kost.
    Doe jij dat?

    [ bericht aangepast op 7 nov 2011 - 17:06 ]


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ik wilde eraan meedoen, tot mam bedacht dat er enge mannen opzitten die volgens haar allemaal op de doodstraf wachten. Maar ze denkt ook dat jullie allemaal vieze pedo's zijn :Y)


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Het lijkt me best wel tof. Ik had er al eens van gehoord en volgens mij doet mijn tante dat ook. (:


    I can't even think straight.

    Oppugno schreef:
    Ik wilde eraan meedoen, tot mam bedacht dat er enge mannen opzitten die volgens haar allemaal op de doodstraf wachten. Maar ze denkt ook dat jullie allemaal vieze pedo's zijn :Y)

    herkenbaar.


    Owl you need is love.

    @Taize; zelf doe ik actief mee aan Postcrossing. Het is een van mijn hobbies geworden. En inderdaad, het kost de postzegels, maar als je zorgt voor goedkope postkaarden (bijvoorbeeld; van de action of bij de VVV winkel in de buurt) kost het al een stuk minder en betaal je eigenlijk het meeste aan de postzegels. Verder is het echt heel leuk.

    @Oppungo; Nou, ik weet niet. Het is mij nog nooit echt opgevallen dat er allemaal vieze pedo's zijn. De meeste mensen zijn vrouwen, dat weet ik wel. En eigenlijk zijn het mensen van allerlei leeftijden, echt het loopt op van 1 tot 80 jaar soms wel. En ja, ik heb ooit een keer een kaartje moeten sturen naar een kind van 2, wiens tante hielp met het opsturen en ontvangen van de kaartjes.


    Nothing lasts forever, for all good things it's true. I'd rather trade it all, while somehow saving you.

    Omg, dit is zo cool! Dit ga ik zeker eens doen (:


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Ik kende het niet, maar misschien doe ik daar ooit nog wel eens aan mee, haha. :Y)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Oh nee, nog meer post.
    Het is niks voor mij, maar het idee is leuk.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    So, je moet gewoon kaartjes kopen, en postzegels, en dan opsturen naar dat adres wat je krijgt?

    Lijkt me wel leuk, alleen ik zou geen flauw idee hebben wat ik erop zou moeten zetten ;x


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    vocalizer schreef:
    So, je moet gewoon kaartjes kopen, en postzegels, en dan opsturen naar dat adres wat je krijgt?

    Lijkt me wel leuk, alleen ik zou geen flauw idee hebben wat ik erop zou moeten zetten ;x

    Greetings from Holland? (:


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    @vocalizer; nou het voordeel is dat de meeste mensen aan wie je postkaarten stuurt, in hun profiel zetten, wat voor postkaart ze het liefst willen ontvangen en wat ze graag over je willen weten. Meestal willen ze weten hoe het land eruit ziet, en de hoofdstad, tradities en traditioneel eten. Soms willen ze graag weten wat je hobby's zijn of favoriete films. Het varieert heel erg.
    En inderdaad, gewoon kaartjes kopen, en postzegels en opsturen naar het adres wat je opkrijgt.


    Nothing lasts forever, for all good things it's true. I'd rather trade it all, while somehow saving you.

    Ik zag het laatst toevallig op het nieuws xD
    heb me nog niet geregistreerd (krap bij kas) misschien dat ik het volgende maand ga proberen ^^

    Haha, ik ben meteen begonnen!


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.