• Ik zou graag een jaar ergens anders gaan studeren. Maar ik ben bang dat ik veel mensen ga missen. Zijn er mensen hier die dat al gedaan hebben? En een beetje uitleg kunnen geven ofzo? Ik wil het heel graag doen maar ben echt gewoon een beetje bang. denk ik. Ik twijfel nog heel hard.
    Tips? Advies?

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 13 nov 2011 - 19:23 ]


    We're all dancing to the same sad song.

    ik ken een meisje die heeft een jaar lang in Amerika gestudeerd. Je leert er veel van, en je engels gaat er goed op vooruit. Nieuwe mensen leer je daar toch wel kennen.

    Een meisje uit mijn oude klas studeert nu in Londen (: Ze zit in een gastgezin.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Een vriendin van mij heeft een jaar high school in Amerika gedaan. Ze heeft echt ontzettend veel vrienden gemaakt over de hele wereld.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Een goeie vriendin van mij gaat volgend jaar studeren in Amerika, waarschijnlijk aan Brown. Realiseer je wel dat je ontzettend veel testen moet doen als je wil studeren aan een redelijke universiteit. Nu is mijn vriendin echt héél erg slim en ik twijfel er ook niet aan dat ze niet wordt toegelaten.. Maar ze moest bijv. een toets Engels maken van 5 uur, een toets Frans waarvoor je een enorme woordenschat nodig hebt en een toets literatuur, ook over klassieke engelse werken zoals Mansfield Park, King Lear, Macbeth enz. Het klinkt echt fantastisch - ik ga misschien ook aangezien mijn voorouders een universiteit in NYC hebben opgericht en ik daar dus makkelijk heen kan - maar het is niet zo 123 allemaal geregeld.

    Ik ken geen mensen die in Amerika hebben gestudeerd, maar mijn nichtje zit nu bijv. een jaar in Zuid-Amerika. Ik skype wel eens met haar en ze zegt dat je het thuisfront natuurlijk wel mist, maar dat je zóveel nieuwe mensen leert kennen & ervaring op doet dat het allemaal wel mee valt. Máár dat verschilt natuurlijk ook weer per persoon.


    It's time to be happy again.

    Ik heb een half jaar in Engeland gestudeerd, het was echt een van de beste ervaringen van mijn leven.. zo veel geleerd en meegemaakt. Echt iets om nooit te vergeten..en omdat Engeland nog vrij dichtbij is kun je in principe op het vliegtuig stappen en binnen twee uur thuis zijn. Die gedachte alleen al helpt goed als je iets of iemand mist van thuis. Ik ga volgend jaar 4 maanden naar de US ook om te studeren, dan moet ik een andere opvrolijker bedenken haha.

    Veel succes!

    Je kan ook maar voor een halfjaartje gaan hoor.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Ik heb er nog geen ervaring mee, maar ben zelf wel van plan om mijn gehele studie in het buitenland te volgen (:
    Ik heb wel een 'uitwisseling' gehad, maar dat was maar voor een weekje en toen gingen we gewoon met de hele klas naar die Duitse school en kwam die Duitse klas bij ons, was wel heel leuk (:

    Je moet gewoon op tijd beginnen met sparen, zodat je eventueel in de kerstvakantie of zo voor een paar weken naar huis kan ^^
    En verder heb ik niet echt tips voor je... Behalve: geniet ervan :3


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Mijn zus is een jaar naar high school in amerika gegaan. Dat is wel wat anders dan studern natuurlijk, maar ze vond het superleuk. Als je het echt graag wil, moet je het doen... :)


    Dit bericht bestaat niet. Het is een illusie.

    Ik ken een meisje die nu 3 maanden in Turkije zit. En dat is weliswaar minder ver, maar die heeft heel veel mensen leren kennen en daardoor mis je echt weinig je thuisfront. Alvast geniet er superhard van, ookal gaat het soms zwaar zijn, je kunt het toch maar mooi doen!

    Sorceress schreef:
    Mijn zus is een jaar naar high school in amerika gegaan. Dat is wel wat anders dan studern natuurlijk, maar ze vond het superleuk. Als je het echt graag wil, moet je het doen... :)


    Hoe oud moet je ongeveer zijn, om naar een high school te gaan? lijkt me zoo leuk omdat een keer te doen! haha