• Ik wou alleen maar mensen helpen.

    Maar ik heb geen zin in de persoonlijke aanval, spijt me zeer.

    Daar vind ik het niet belangrijk genoeg voor, de discussie.

    Ik zal bij deze dan maar alles terugnemen,

    veranderen zal het toch niet.


    Sorry mensen, ik heb het geprobeerd.
    En ik zal het ook zeker nooit meer wagen om een persoonlijk voorbeeld te geven om aan te duiden dat ik blij ben met Quizlet.

    Want ai ai ai wat krijg ik daar een berichten van over en weer.

    Nee bedankt, ik trek me terug.

    [ bericht aangepast op 16 nov 2011 - 0:18 ]

    Oké. - gaat weer verder met haar leven -


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Too long: didn't read.

    ik vind dat eerlijke kritiek beter is, eerlijk gezegd.
    Je kan de schrijfster wel gaan baby-en, en zeggen dat het heel creatief is, maar daarvan word zijn/haar werk niet beter.
    njah, zo zie ik het.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Amen


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Tl;Dr.

    Maar ik lees een verhaal met grammaticale fouten gewoon niet. Ik weiger, want ik vind dat persoonlijk vervelend.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Agreed. Niemand is perfect, echt iedereen maakt sowieso wel een of meerdere fouten in een stuk tekst, dat kun je niet ontkennen.

    Ik vind de inhoud dan dus ook twintig malen belangrijker dan correcte spelling. Ik bedoel, tuurlijk is het irritant als er ALLEEN MAAR fouten worden gemaakt in een stuk tekst, maar als het nou kleine foutjes zijn steeds, moeten mensen niet zo mierenneukerig doen.

    Tranquillo schreef:
    Amen


    To infinity and beyond •

    Rizardo schreef:
    Too long: didn't read.

    ik vind dat eerlijke kritiek beter is, eerlijk gezegd.
    Je kan de schrijfster wel gaan baby-en, en zeggen dat het heel creatief is, maar daarvan word zijn/haar werk niet beter.
    njah, zo zie ik het.

    Spelling is belangrijk...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Rizardo schreef:
    Too long: didn't read.

    ik vind dat eerlijke kritiek beter is, eerlijk gezegd.
    Je kan de schrijfster wel gaan baby-en, en zeggen dat het heel creatief is, maar daarvan word zijn/haar werk niet beter.
    njah, zo zie ik het.
    .

    Tuurlijk is eerlijke kritiek goed. Maar als iets wel gewoon goed en creatief is, maar mensen af en toe wat spellingsfouten maken of de punctuatie niet altijd goed plaatsen moeten mensen niet meteen doen van oh niet de moeite waard. Want dan kan je eigenlijk meteen alle dingen hier wel skippen.

    Cowardice schreef:
    (...).

    Tuurlijk is eerlijke kritiek goed. Maar als iets wel gewoon goed en creatief is, maar mensen af en toe wat spellingsfouten maken of de punctuatie niet altijd goed plaatsen moeten mensen niet meteen doen van oh niet de moeite waard. Want dan kan je eigenlijk meteen alle dingen hier wel skippen.


    dus wil je liever dat mensen je je fouten laten maken?
    Pas als je op je fouten gewezen word kan je jezelf verbeteren. Ik heb liever dat mensen me wijzen op mijn fouten, zodat ik er iets aan kan doen, dan dat ze zeggen dat mijn verhalen geweldig zijn. Want daar word je niet beter van.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    nou, ja creative inhoud is more important.
    maar ja als het bijna niet meer leesbaar is dan is
    er niet veel creatives, denk je niet.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Rizardo schreef:
    Too long: didn't read.

    ik vind dat eerlijke kritiek beter is, eerlijk gezegd.
    Je kan de schrijfster wel gaan baby-en, en zeggen dat het heel creatief is, maar daarvan word zijn/haar werk niet beter.
    njah, zo zie ik het.


    Zo zie jij het inderdaad, en daar heb ik respect voor, maar ik wil er wel aan toevoegen dat door dat baby-en ik nu een baan heb aangeboden gekregen waar ik erg blij mee ben. Bij mij werd mijn werk er wel degelijk beter door.

    Leer je een kind fietsen door het te vertellen dat het het toch niet kan?
    Door constant te zeggen wat een kind fout doet, in plaats van wat het goed doet? Daar wordt een kind echt niet door gestimuleerd om door te zetten in het leren fietsen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat negatief commentaar een negatief effect heeft op het kunnen en durven uiten van iemands commentaar, en het stimuleren en belonen juist een positief effect heeft: verandering en verbetering komt met de tijd, niet door vervelende opmerkingen van anderen. Gevoel voor taal kun je niet ineens hardhandig in iemand duwen, het moet erin groeien, vloeiend uitbreiden en ontwikkelen tot het gevoel zodanig is dat een schrijver naar hartenlust zijn creativiteit op papier kan zetten.

    Aha, I like you (:
    Vooral omdat niet iedereen eraan kan doen. Ik, persoonlijk, kijk vooral naar de inhoud van een verhaal en niet naar de spelling of de grammatica alhoewel er, als er veel fouten inzitten, ik het ook niet ga lezen omdat dat best irritant is. Ik ben ook van mening dat dit 'maar' Quizlet is dus dat je hier fouten mag maken.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Cissy1993 schreef:
    (...)

    Zo zie jij het inderdaad, en daar heb ik respect voor, maar ik wil er wel aan toevoegen dat door dat baby-en ik nu een baan heb aangeboden gekregen waar ik erg blij mee ben. Bij mij werd mijn werk er wel degelijk beter door.

    Leer je een kind fietsen door het te vertellen dat het het toch niet kan?
    Door constant te zeggen wat een kind fout doet, in plaats van wat het goed doet? Daar wordt een kind echt niet door gestimuleerd om door te zetten in het leren fietsen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat negatief commentaar een negatief effect heeft op het kunnen en durven uiten van iemands commentaar, en het stimuleren en belonen juist een positief effect heeft: verandering en verbetering komt met de tijd, niet door vervelende opmerkingen van anderen. Gevoel voor taal kun je niet ineens hardhandig in iemand duwen, het moet erin groeien, vloeiend uitbreiden en ontwikkelen tot het gevoel zodanig is dat een schrijver naar hartenlust zijn creativiteit op papier kan zetten.


    Your posts are very long. o.o

    Ik zeg ook niets over negatief commentaar. Je kan best zeggen dat je het verhaal goed of leuk vind om te lezen, maar dat betekend niet dat je mensen niet mag wijzen op hun fouten, om hun te helpen.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Rizardo schreef:
    (...)

    dus wil je liever dat mensen je je fouten laten maken?
    Pas als je op je fouten gewezen word kan je jezelf verbeteren. Ik heb liever dat mensen me wijzen op mijn fouten, zodat ik er iets aan kan doen, dan dat ze zeggen dat mijn verhalen geweldig zijn. Want daar word je niet beter van.

    Nee, dat zeg ik niet. Tuurlijk is het goed als je het aankaart, maar sommige mensen zijn al meteen van 'OH NIET DE MOEITE WAARD'. Da's echt nonsense. Je kunt ook grammaticaal perfect zijn en qua inhoud matig zijn. Heb ik toch liever de mensen met de spellingsfouten & the creative minds.

    Je hebt wel een punt hoor, maar ik ga die verhalen alsnog niet lezen. Ik zeg niet dat ik perfect ben, maar als ik een hoofdstuk lees die zo vol zit met grammaticale fouten en taalfouten, dan is het gewoon moeilijk voor mij om het door te lezen. Ik ben nou eenmaal gewend aan een bepaald niveau en zou ook graag op dit niveau lezen. Dat is immers ook beter voor mijn ontwikkeling, aangezien ik net zoals jij ook naar de universiteit wil en het niveau daar nou eenmaal als je niet dyslectisch bent ook erg hoog is. Ik noem een taalcursus als je faalt voor de taaltoets.
    Anyway, ik lees die verhalen niet, maar ik lever ook geen ongevraagd kritiek.
    Dus dat.


    Life is hard and then we die