• Ik wou alleen maar mensen helpen.

    Maar ik heb geen zin in de persoonlijke aanval, spijt me zeer.

    Daar vind ik het niet belangrijk genoeg voor, de discussie.

    Ik zal bij deze dan maar alles terugnemen,

    veranderen zal het toch niet.


    Sorry mensen, ik heb het geprobeerd.
    En ik zal het ook zeker nooit meer wagen om een persoonlijk voorbeeld te geven om aan te duiden dat ik blij ben met Quizlet.

    Want ai ai ai wat krijg ik daar een berichten van over en weer.

    Nee bedankt, ik trek me terug.

    [ bericht aangepast op 16 nov 2011 - 0:18 ]


    dus wil je liever dat mensen je je fouten laten maken?
    Pas als je op je fouten gewezen word kan je jezelf verbeteren. Ik heb liever dat mensen me wijzen op mijn fouten, zodat ik er iets aan kan doen, dan dat ze zeggen dat mijn verhalen geweldig zijn. Want daar word je niet beter van.


    Je bent ook aan het overdrijven met wat we zeggen, we willen stimuleren, zeggen wat er wel goed is aan een verhaal. Het doel is niet om naïviteit op te wekken en allesbedekkende leugens te verspreiden over slecht schrijfwerk, maar om te voorkomen dat mensen worden belemmerd in hun creativiteit door redelijk harde formuleringen tegen hun creaties.

    Cowardice schreef:
    (...)
    Nee, dat zeg ik niet. Tuurlijk is het goed als je het aankaart, maar sommige mensen zijn al meteen van 'OH NIET DE MOEITE WAARD'. Da's echt nonsense. Je kunt ook grammaticaal perfect zijn en qua inhoud matig zijn. Heb ik toch liever de mensen met de spellingsfouten & the creative minds.


    dat ligt weer eprsoonlijk. :W Sommige mensen lezen liever een goede story, en ergeren zich aan fouten.
    en sorry, maar als ik een verhaal zie waar ik met een blik af veel gorte fouten uit kan halen, of wat gewoon één blok tekst is, vind ik dat niet de moeite waard om mijn tijd aan te verspillen


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Je hebt wel gelijk, het is hem niet te doen om de fouten maar om da inhoud.
    Al vind ik het soms wel vervelend dat er fouten worden gemaakt:W


    Op weg naar een mindset met enkel positieve emoties.

    Je hebt wel een punt hoor, maar ik ga die verhalen alsnog niet lezen. Ik zeg niet dat ik perfect ben, maar als ik een hoofdstuk lees die zo vol zit met grammaticale fouten en taalfouten, dan is het gewoon moeilijk voor mij om het door te lezen. Ik ben nou eenmaal gewend aan een bepaald niveau en zou ook graag op dit niveau lezen. Dat is immers ook beter voor mijn ontwikkeling, aangezien ik net zoals jij ook naar de universiteit wil en het niveau daar nou eenmaal als je niet dyslectisch bent ook erg hoog is. Ik noem een taalcursus als je faalt voor de taaltoets.
    Anyway, ik lees die verhalen niet, maar ik lever ook geen ongevraagd kritiek.
    Dus dat.


    Nou dan is het toch allemaal in orde :)

    ik ben na een kwart afgekapt. Maar mensen gaan prijzen op hun verhaal dat vol staat met fouten zal ook niet echt helpen want daardoor blijven ze de fouten maken. Leuk dat jij over de fouten heen kan lezen, maar als ik een verhaal moet lezen van iemand van 12 die hoofd met een 't' schrijft heb ik het al wel gezien.

    Spelling is (on)bewust een belangrijke factor in ons leven. Als je later een sollicitatiebrief of een CV afgeeft met maar 1 dt-fout of gewoon dat je insect als insekt hebt geschreven; je wordt hierop meteen afgerekend. Dit is dan bewust.

    Onbewust lees je liever vloeiende zinnen. Ikzelf ook. Iedereen moet het leren. Ik heb die story waarover je het hebt niet gelezen, maar als er kritiek op spelling of grammatica is, dan is zoiets meestal terecht. Die user moet het als positieve kritiek opnemen. Als mensen dit op ongepaste wijze hebben laten blijken, ligt dat gewoon aan de anderen. Dan moet die user zich er niets van aantrekken. Mensen met slechte kritiek gaan de story toch niet blijven lezen, dus daar gaat hij/zij ook geen last meer van hebben.

    Ik hoop gewoon dat de mensen hier leren van hun eigen schrijffouten. Ik snap dat er mensen moeilijkheden mee hebben. Ik heb zelf een broer met dyslectie. Zelf maak ik ook nog vaak fouten. Schrijffouten zijn compleet menselijk. Daarbij komt ook nog eens dat Nederlands geen gemakkelijke taal is.

    Ik vind het daarom echt belangrijk dat mensen hier positieve feedback geven. Jijzelf zou ook geen negatieve kritiek willen krijgen.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    ik ben na een kwart afgekapt. Maar mensen gaan prijzen op hun verhaal dat vol staat met fouten zal ook niet echt helpen want daardoor blijven ze de fouten maken. Leuk dat jij over de fouten heen kan lezen, maar als ik een verhaal moet lezen van iemand van 12 die hoofd met een 't' schrijft heb ik het al wel gezien.


    Ik dwing je ook niet om iets te lezen, maar vraag om niet te harde kritiek te leveren tegen die users, omdat zij er nog niet zoveel aan kunnen doen dat zij nog niet helemaal ontwikkeld zijn en omdat ze lekker hun gang moeten kunnen gaan met hun fantasie.

    Cissy1993 schreef:
    (...)

    Ik dwing je ook niet om iets te lezen, maar vraag om niet te harde kritiek te leveren tegen die users, omdat zij er nog niet zoveel aan kunnen doen dat zij nog niet helemaal ontwikkeld zijn en omdat ze lekker hun gang moeten kunnen gaan met hun fantasie.


    Ik ben bèta-reader. Ik doe niets anders dan kritiek geven op schrijfstijl omdat dat bij mijn functie hoort hier op Q. Daarnaast kunnen ze meer met eerlijke kritiek dat ze kan helpen dan aan 'vriendelijke en lieve opmerkingen' waar ze geen fuck aan hebben.

    Hel schreef:
    ik ben na een kwart afgekapt. Maar mensen gaan prijzen op hun verhaal dat vol staat met fouten zal ook niet echt helpen want daardoor blijven ze de fouten maken. Leuk dat jij over de fouten heen kan lezen, maar als ik een verhaal moet lezen van iemand van 12 die hoofd met een 't' schrijft heb ik het al wel gezien.


    Zeker wanneer ze het blijven doen wanneer er al meerdere malen op gewezen is..(no_chears)
    Ik kan hier ook slecht tegen. Je zegt dat je een boek niet op de omslag beoordeelt en dat klopt in principe. Behalve dan dat ik er bij een boek vanuit mag gaan dat de spelling en grammatica in orde zijn. Dat kan hier simpelweg niet. Ik kraak niets af, ik vind het persoonlijk gewoon hinderlijk en niet prettig lezen.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Als ik commentaar geef probeer ik het zo aardig mogelijk te brengen.
    Ik heb in dat topic gezegd: 'Ik sla dit keer over... '
    Niet voor de spellings fouten, want die maak ik zelf ook. Maar omdat de inhoud mij niet origineel genoegt was. En dat zeg je ook, het gaat om de inhoud. En de inleiding vond ik simpel gezegd bar slecht, hij sprak me niet aan.

    Maar als mensen hont gaan schrijven in plaats van hond en zulke zinnen gaan maken:
    Nee riep anne ze keek bang om zichzelf heen
    Dan ga ik het echt niet lezen omdat het dan gewoon bar slecht is. Want als je ooit een boek heb gelezen, en dat hebben we allemaal hier op Q, dan moet jezelf ook wel begrijpen dat het
    'Nee!' riep Anne. Ze keek bang om zichzelf heen.
    is.

    Maar ik lees gerust een verhaal als je in plaats van verliefd verlieft schrijft. Maar dan probeer ik wel opbouwende kritiek te geven en tips.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Wat een ophef.. ik wou alleen maar dat mensen mijn story gingen lezen :(

    Sorry allemaal!

    Wat een ophef.. ik wou alleen maar dat mensen mijn story gingen lezen

    Sorry allemaal!


    Niks om je druk om te maken, ga maar gewoon verder met schrijven ;)

    PUKKELxDING schreef:
    Je hebt wel een punt hoor, maar ik ga die verhalen alsnog niet lezen. Ik zeg niet dat ik perfect ben, maar als ik een hoofdstuk lees die zo vol zit met grammaticale fouten en taalfouten, dan is het gewoon moeilijk voor mij om het door te lezen. Ik ben nou eenmaal gewend aan een bepaald niveau en zou ook graag op dit niveau lezen. Dat is immers ook beter voor mijn ontwikkeling, aangezien ik net zoals jij ook naar de universiteit wil en het niveau daar nou eenmaal als je niet dyslectisch bent ook erg hoog is. Ik noem een taalcursus als je faalt voor de taaltoets.
    Anyway, ik lees die verhalen niet, maar ik lever ook geen ongevraagd kritiek.
    Dus dat.

    Tot daar dus.

    Wat zijn we weer eens mieren aan het penetreren met onze geslachtsdelen. Mierenneuken dus.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Ik lees nooid verhaalen waar spelingsfouten in staan. Dat vint ik niet leuk. Het verhaal moe wel kreatief zijn maar anders leesd het tog niet fijn?



    Dit is dan wel heel erg overdrijven, maar geef het maar toe, niemand leest deze reactie vloeiend en fijn door. Als een verhaal op een manier als deze is geschreven (iets minder kan ook) vind ik het gewoon ergelijk en afdoen aan het verhaal. Daarom raad ik de mensen aan die weten dat ze veel spellingsfouten maken om deze gewoon een keer naar een bèta op te sturen, deze kunnen de fouten er zo voor je uit halen. [:

    [ bericht aangepast op 15 nov 2011 - 22:45 ]


    Travel far enough, you'll meet yourself