• dit is echt irritand!! K heb er jaren geleden last van gehad.
    Maar het werd steeds minder, maar nu heb ik er weer heel erg last van.

    Weten jullie hoe ik hier van af kom?? (zonder dokter)

    als je niet weet wat dwangneurose is klik dan op deze link:

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Dwangneurose


    -

    Ik heb geen idee.. Misschien proberen erop te letten wanneer je het wil doen, en dan niet doen? Zeg maar, proberen die handeling te onderdrukken... (Sorry als ik nu iets heel doms zeg..)


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Elk mens heeft tot op zekere hoogte dwangneurose, hè. Is het bij jou vastgesteld door een daarvoor bevoegd iemand? Zodra 't vastgesteld is, dan kan je ook behandeld worden.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2011 - 12:49 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ga naar de psycholoog :Y)
    (psychologen zijn geen dokter :P)


    quidquid excusatio prandium pro

    Whirlybird schreef:
    Elk mens heeft tot op zekere hoogte dwangneurose, hè. Is het bij jou vastgesteld door een daarvoor bevoegd iemand? Zodra 't vastgesteld is, dan kan je ook behandeld worden.


    het is niet vastgesteld door de dokter,
    maar ik heb het heel erg en mijn moeder had er vroeger ook last van


    -

    Ik ken iemand (vriendin van me) en die heeft een zware dwangeurose. Dus zo ver ik weet kan je er alleen vanaf komen door (zware)discipline .


    Shoganai i ne~

    Bluefure schreef:
    Ik heb geen idee.. Misschien proberen erop te letten wanneer je het wil doen, en dan niet doen? Zeg maar, proberen die handeling te onderdrukken... (Sorry als ik nu iets heel doms zeg..)


    dat is echt heel moelijk want het gaat ongeveer zo:

    als ik dat niet aanraak (5 keer) ga ik dood..

    Ja, het is mischien heel dom..


    -

    Eigenlijk wat Whirlybird zegt, je moet het eerst laten vaststellen, en dan kun je er ook behandelingen en oefeningen en alles voor krijgen. Maar het komt er eigenlijk op neer dat je een hele sterke wil nodig hebt.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2011 - 12:52 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    DracosGirl schreef:
    (...)

    het is niet vastgesteld door de dokter,
    maar ik heb het heel erg en mijn moeder had er vroeger ook last van


    Tjah, als het niet vastgesteld is kun je moeilijk naar de psycholoog gaan voor een behandeling voor zover ik weet. Dus je zou sowieso langs de dokterm oeten gaan. Anders zit je vast aan zelfhulpboeken en dergelijke, en die zijn over het algemeen oplichterij <_<


    quidquid excusatio prandium pro

    DracosGirl schreef:
    (...)

    het is niet vastgesteld door de dokter,
    maar ik heb het heel erg en mijn moeder had er vroeger ook last van

    Hm, nja. Wat iedereen zegt, het proberen te onderdrukken, maar dat vergt inderdaad heel veel discipline (: Als het je echt belemmert in 't dagelijks leven, dan kan je 't beste nog overwegen om hulp te gaan zoeken..


    "I shut my eyes in order to see.'

    Je kan daar niet zomaar van af komen, je zult daarvoor echt naar een psycholoog of iets moeten gaan. (Dus, denk ik, eerst naar de huisarts voor een doorverwijzing).


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Whirlybird schreef:
    (...)
    Hm, nja. Wat iedereen zegt, het proberen te onderdrukken, maar dat vergt inderdaad heel veel discipline (: Als het je echt belemmert in 't dagelijks leven, dan kan je 't beste nog overwegen om hulp te gaan zoeken..


    Die discipline is dus waar de psycholoog je mee kan helpen met behulp van onder andere coginitieve gedragstherapie (ik heb gewoon 3 posts nodig om dat te zeggen D:)

    Maar daarvoor heb je dus eerst een doorverwijzing nodig van een dokter voor zover ik weet. Ik geloof niet dat je zomaar kunt binnenlopen bij een willekeurige psycholoog daarvoor.


    quidquid excusatio prandium pro

    4e post <_<

    Waarom wil je niet langs de huisarts gaan?


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Die discipline is dus waar de psycholoog je mee kan helpen met behulp van onder andere coginitieve gedragstherapie (ik heb gewoon 3 posts nodig om dat te zeggen D:)

    Maar daarvoor heb je dus eerst een doorverwijzing nodig van een dokter voor zover ik weet. Ik geloof niet dat je zomaar kunt binnenlopen bij een willekeurige psycholoog daarvoor.

    Nop, moet je 'n doorverwijzing voor hebben, geloof ik (:


    "I shut my eyes in order to see.'

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Die discipline is dus waar de psycholoog je mee kan helpen met behulp van onder andere coginitieve gedragstherapie (ik heb gewoon 3 posts nodig om dat te zeggen D:)

    Maar daarvoor heb je dus eerst een doorverwijzing nodig van een dokter voor zover ik weet. Ik geloof niet dat je zomaar kunt binnenlopen bij een willekeurige psycholoog daarvoor.


    oke, maar k ben wel bang dat die dokter me eeen of andere malloot vind xD

    want ik word echt gedwongen om iets aan de raken om de gekste dingen. (niet door denken xD)


    -

    DracosGirl schreef:
    (...)

    oke, maar k ben wel bang dat die dokter me eeen of andere malloot vind xD

    want ik word echt gedwongen om iets aan de raken om de gekste dingen. (niet door denken xD)

    Hij gaat je heus niet uitlachen, hoor 8) De dokter moet daarin professioneel blijven en dat blijft 'ie ook heus wel.


    "I shut my eyes in order to see.'