• Voor mensen die gewoon ABN (Algemeen Beschaafd Nederlands) spreken, wordt het hard oefenen op een zachte 'G'. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat Brabants het meest sexy accent in Nederland is. Ruim veertig procent van de mensen koos voor de zachte 'G'. Utrechts werd als minst sexy verkozen.


    bron

    Voel me heel vereerd, haha.
    Maar welke accent vind jij het meest sexy?


    <3

    Ik snap nog steeds niet wat een zachte en/of harde G is. :')
    Kan komen omdat ik Belg ben...


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Intelligence schreef:
    Ik snap nog steeds niet wat een zachte en/of harde G is. :')
    Kan komen omdat ik Belg ben...


    Dit! ^^

    Intelligence schreef:
    Ik snap nog steeds niet wat een zachte en/of harde G is. :')
    Kan komen omdat ik Belg ben...

    Bij een harde g heb meer een grr... ofzo XD je hoort hem in iedergeval veeeeeeel duidelijker/harder dan een zachte g


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Midna schreef:
    (...)
    Bij een harde g heb meer een grr... ofzo XD je hoort hem in iedergeval veeeeeeel duidelijker/harder dan een zachte g

    haha, nu is het net of jullie grommen:W


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    LOVEANNABETH schreef:
    Dan ben ik sexy(wbw)


    “If I had someone like that in my life, I’d be very happy indeed.” - Bradley James

    Intelligence schreef:
    Ik snap nog steeds niet wat een zachte en/of harde G is. :')
    Kan komen omdat ik Belg ben...


    Nu je het zegt. Ik kan amper het verschil zeggen tussen G en H... laat staan tussen harde en zachte G
    Voorbeeld: bij 'muggengeheugen' raken mij lippen elkaar niet tussen eerste m en laatste n


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Vivacious schreef:
    Ik vind een zachte G echt lelijk. Ik vind alle accenten in Nederland lelijk, maar goed.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Ik heb geen voorkeur, ik vind taal niet echt sexy xD


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Haha, ik kan dus echt niet met een zachte G praten, aangezien ik meestal hartstikke plat praat x'D

    Eh, hallo?!
    Brabant heeft belangena niet een zachte "G".
    Limburgs hebben pas de zachte "G"!
    Maar toch bedankt.

    Oh, het komt van hyves. (joehoe) Sukkels.

    [ bericht aangepast op 26 nov 2011 - 12:26 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik woon in Brabant, en ik weet dus niet hoe een echte zachte G klinkt.. slecht van me. Misschien praat ik er zelf ook wel mee maar heb ik het zelf niet eens door lol. Ik woon in Tilburg en nu staat dus het liedje op van Guus Meeuwis ahahaha met het zinnetje "en de zachte G"


    Where words fail, music speaks

    LOVEANNABETH schreef:
    (...)
    haha, nu is het net of jullie grommen:W

    Jullie? ik heb een zachte hoor XD
    -en af en toe een harde maar dat even ter zaken-
    maar this niet en grr.. maar ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen xd
    Aquila schreef:
    (...)

    Nu je het zegt. Ik kan amper het verschil zeggen tussen G en H... laat staan tussen harde en zachte G
    Voorbeeld: bij 'muggengeheugen' raken mij lippen elkaar niet tussen eerste m en laatste n

    Das toch normaal dat dat zo is ? D:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    MissSharp schreef:
    Eh, hallo?!
    Brabant heeft belangena niet een zachte "G".
    Limburgs hebben pas de zachte "G"!
    Maar toch bedankt.

    Oh, het komt van hyves. (joehoe) Sukkels.


    Me so good.

    Ik ben een brabander en ik spreek met de harde G, en volgens mij is een Britse accent veel sexyer/sexier. (cat)

    [ bericht aangepast op 26 nov 2011 - 12:51 ]


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Aquila schreef:
    (...)

    Nu je het zegt. Ik kan amper het verschil zeggen tussen G en H... laat staan tussen harde en zachte G
    Voorbeeld: bij 'muggengeheugen' raken mij lippen elkaar niet tussen eerste m en laatste n

    Wil dat dan zeggen dat jij zegt 'muhhenheheuhen'? xd
    West-Vlamingen kunnen bijna ook geen 'G' zeggen, lol.


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.