• Right, voor Nederlands moet ik een betoog houden van ong. 5 minuten. We moesten een onderwerp kiezen dat met de Nederlandse taal te maken heeft, en ik heb voor mondegreens/mama appelsap gekozen :3
    alleen... ik kan dus geen stelling bedenken D: help me! *O*

    voorbeeld van mama appelsap voor degenen die het niet kennen:


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Ehmm... Ik weet er wel één over emmissierechten en één over kernwapens xD -ak en scalatijd presenteren-
    Let me think... Ons brein maakt van onbekende woorden nederlandse woorden die we wel kennen wat we mama appelsap noemen.
    Wie heb jij dan voor Nederlands?
    En wie heb je btw voor Wiskunde? Want Taco B. -wow, dat klinkt crimineel xD- gaat weg *viert een feestje*


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik versta 'Ik heb trek in perenijs' bij Shakira ipv 'Ik heb trek in peren'


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    HEStyles schreef:
    Ehmm... Ik weet er wel één over emmissierechten en één over kernwapens xD -ak en scalatijd presenteren-
    Let me think... Ons brein maakt van onbekende woorden nederlandse woorden die we wel kennen wat we mama appelsap noemen.
    Wie heb jij dan voor Nederlands?
    En wie heb je btw voor Wiskunde? Want Taco B. -wow, dat klinkt crimineel xD- gaat weg *viert een feestje*
    van der Meer en Muires :')
    Maar 'ons brein maakt van onbekende woorden nederlandse woorden die we wel kennen wat we mama appelsap noemen' is niet echt een stelling, meer een soort 'feit'.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Remembrall schreef:
    (...)van der Meer en Muires :')
    Maar 'ons brein maakt van onbekende woorden nederlandse woorden die we wel kennen wat we mama appelsap noemen' is niet echt een stelling, meer een soort 'feit'.

    Dammit, ik was er zo trots op xD
    Per 1 december krijg ik een ander *hoopt op Muires*


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    *gaat opnieuw denken*
    Mama Appelsap zou bekender moeten worden gemaakt in Nederland.
    Bij Nederlands moet er een onderwerp komen genaamd Mama Appelsap.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Heb je een goede inmiddels?


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Oh die clipje ken ik al. Onze leraar had hem laten zien in de klas, wij helemaal lachen. Haha.


    And at last, all the pictures have been burned. And all the past, is just a lesson that we've learned.

    Ik zit momenteel te denken aan 'Mama Appelsap zorgt ervoor dat NLers niet meer op de werkelijke tekst en boodschap van die tekst denken, omdat ze alleen nog maar de "nederlandse woorden" kunnen horen'.
    Maar, ik weet niet of daar ook goede argumenten voor zijn xd


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Remembrall schreef:
    Ik zit momenteel te denken aan 'Mama Appelsap zorgt ervoor dat NLers niet meer op de werkelijke tekst en boodschap van die tekst denken, omdat ze alleen nog maar de "nederlandse woorden" kunnen horen'.
    Maar, ik weet niet of daar ook goede argumenten voor zijn xd

    Het is wel zo xD


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik vind sommigen best wel ver gezocht, in dat filmpje. :')
    Maar hoe wil je hier een stelling over doen? Volgensmij berust dit hele proces te veel op feiten om er echt over te kunnen discussieren.

    [ bericht aangepast op 27 nov 2011 - 14:19 ]


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ik hoor bij Wes - Alane eerst: 'Geef ons een dame' "THAT'S MEEEE!" en dan: "Hang aan mijn regenboog!"


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    That whole video is one giant mindfuck...


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Woohooo, ik heb eindelijk een stelling: Mondegreen/mama appelsap is een fenomeen dat altijd zal blijven bestaan.

    bedankt voor de suggesties ;p

    [ bericht aangepast op 27 nov 2011 - 22:40 ]


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    De Nederlandse taal wordt te vee verengelst.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt