• Ik zit nu in havo 5 en ga volgend jaar naar een HBO. Maar niet iedereen gaat blijkbaar 'gewoon' naar een Hoge School ergens in het land, na de havo.

    Eén vriendin van mij op school gaat hierna nog vwo doen, maar dan wel op volwassen onderwijs. Dat is omdat ze, net als ik, hiervoor vmbo deed en we dus al 1 jaar ouder zijn, en zij is dan nóg ouder, omdat ze rond haar.. 5e? pas in Nederland kwam wonen en de taal nog niet kende. Ze is dus nu al 18, als ze dan nog zou doorstromen naar twee jaar vwo, zou ze wel erg lang op een middelbare school rondlopen.
    En een andere vriendin van mij op school gaat de LOI doen, dat is dus een thuisopleiding, omdat de opleiding die zij wil doen wel erg ver weg is en ze niet op kamers wil (die opleiding zit niet ergens anders dan daar).

    Zo kan je dus alle kanten op. Ga/doe jij een 'gewone' opleiding na je middelbare school (doen) of iets anders?

    -Ik ben Nederlander dus als je er als Vlaamse niet veel van snapt.. de systemen zijn anders [:-

    [ bericht aangepast op 27 nov 2011 - 16:13 ]

    Ik doe een gewone opleiding ja. (: Grafisch vormgeving. Ik wilde een tussenjaar nemen en voor een jaartje naar Amerika, maar ik viel buiten de boot (no_chears) Dus nu ben ik over drie jaar klaar en ga ik verhuizen naar Engeland (:


    To infinity and beyond •

    Ik ben na de HAVO een MBO Film in Eindhoven gaan doen omdat ik zo dom was te denken dat dat de enigste opleiding in de buurt was die die opleiding bood. Nu heb ik in Utrecht het HKU (Hoge School voor de Kunsten, HBO) ontdekt, en daar ga ik me nu inschrijven.


    ars moriendi

    Ik snap het een beetje, haha.
    Ik doe een gewone opleiding na mijn middelbare denk ik?
    Ik zit nu aan de universiteit en doe TEW


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ik zit in 2 gymnasium, dus dat duurt nog wel even :3
    waarschijnlijk ga ik hierna op kamers medicijnen studeren (lol)


    Grow old is inevitable, but growing up is a choice!

    Ik doe nu VWO, ga daarna naar de universiteit.
    Ik ken wel een paar meisjes die voor het VWO de HAVO gedaan hebben, inderdaad.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Sheffield schreef:
    Ik doe een gewone opleiding ja. (: Grafisch vormgeving. Ik wilde een tussenjaar nemen en voor een jaartje naar Amerika, maar ik viel buiten de boot (no_chears) Dus nu ben ik over drie jaar klaar en ga ik verhuizen naar Engeland (:

    Ga je alleen verhuizen naar Engeland of met je gezin, of..? En waarvoor als ik zo nieuwsgierig mag zijn? [:

    Ik ga denk ik, net zoals jou vriendin, hierna vwo doen.:Y) Daarna weet ik nog niet zo goed wat ik wil doen.. Maar goed, daar heb ik dan gelukkig nog twee jaar voor. [:


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Souleymane schreef:
    Ik ga denk ik, net zoals jou vriendin, hierna vwo doen.:Y) Daarna weet ik nog niet zo goed wat ik wil doen.. Maar goed, daar heb ik dan gelukkig nog twee jaar voor. [:

    Dat heb ik dus ook gedaan, maar dan van vmbo naar havo [:

    Ik ga naar een 'normale' vervolgopleiding. Gewoon Lerarenopleiding VO 2e graads Geschiedenis, in Zwolle.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Ik zit nu op het VWO, en ga hierna of naar de universiteit (normaal dus), maar het liefst zou ik een opleiding tot piloot gaan doen, hangt er maar net vanaf of je dat normaal vindt, of niet. (:
    Oh, en als ik niet wordt aangenomen bij de KLS (of iets dergelijks), en dus naar de universiteit gaat, ga ik er wel eerst een jaartje tussenuit, en reizen enzo.

    [ bericht aangepast op 27 nov 2011 - 16:20 ]


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Krullie schreef:
    (...)
    Dat heb ik dus ook gedaan, maar dan van vmbo naar havo [:

    Dat weeeet ik toch Krullie! En dat vind ik heel knap van je *O*


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Krullie schreef:
    (...)
    Ga je alleen verhuizen naar Engeland of met je gezin, of..? En waarvoor als ik zo nieuwsgierig mag zijn? [:


    Nee ik ga in mijn eentje, samen met een vriendin. Ik verhuis naar Engeland omdat ik het een beetje zat ben in Nederland. De mentaliteit en alles. Engeland vind ik echt geweldig. Amerika was ook een optie, maar daarvoor moet je minimaal 20000 euro hebben om het land in te komen, dus dat ging hem niet worden. (':


    To infinity and beyond •

    Interbellum schreef:
    Ik zit nu op het VWO, en ga hierna of naar de universiteit (normaal dus), maar het liefst zou ik een opleiding tot piloot gaan doen, hangt er maar net vanaf of je dat normaal vindt, of niet. (:
    Oh, en als ik niet wordt aangenomen bij de KLS (of iets dergelijks), en dus naar de universiteit gaat, ga ik er wel eerst een jaartje tussenuit, en reizen enzo.

    Haha nouja met normaal bedoelde ik meer, of je je gewoon inschrijft bij een hoge school (watvoor opleiding dan ook) of dat je thuis onderwijs doet of volwassene onderwijs of een tussenjaar..

    Ik doe nu 5 Vwo, en wil hierna gewoon naar de Universiteit [:


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Chandler schreef:
    Ik doe nu 5 Vwo, en wil hierna gewoon naar de Universiteit [:


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."