• Iemand beweegt een ander tot het verrichten van een bepaalde rechtshandeling door hem of een derde met enig nadeel in persoon of goed te bedreigen.

    Kan iemand me die zin uitleggen? Want ik denk nu al ruime tijd maar ik kom er gewoon niet uit. Ik ben je eeuwig dankbaar.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    is het niet gewoon zo iets als sabotage of bedreigen ?

    Hm... ik snap hem redelijk, denk ik, alleen zou niet weten hoe hem uit te leggen :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Dus, je hebt persoon A en B. Die kennen elkaar. En A laat B iets doen (= de rechtshandeling). Maar A kan ook, via B, C iets laten doen (= een derde, = een persoon buiten de eigenlijke situatie) door een persoon of een ding nadelig te bedreigen.
    --> Zo interpreteer ik het...


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Chantage!


    quidquid excusatio prandium pro

    Postcards schreef:
    Dus, je hebt persoon A en B. Die kennen elkaar. En A laat B iets doen (= de rechtshandeling). Maar A kan ook, via B, C iets laten doen (= een derde, = een persoon buiten de eigenlijke situatie) door een persoon of een ding nadelig te bedreigen.
    --> Zo interpreteer ik het...


    Waardoor persoon B de schuld krijg ipv A ?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you