• Heyhoi.

    Even voor de duidelijkheid: ik maak dit topic niet voor medelijden, maar om uit te leggen hoe en wat en waarom ik misschien bot reageer of weinig online kom de komende tijd.


    We zijn uit elkaar gegaan omdat we heel veel ruzie hadden. Kevin heeft PDD-NOS en ADHD in zijn hoofd. Daardoor werd het op ten duur moeilijk om nog goed met elkaar om te gaan, hij toonde zijn emoties niet. Ik geef hem niet de schuld dat het uit is hierdoor, maar het heeft er wel mee te maken.
    Zijn moeder mocht mij sowieso al niet, omdat ik een schooldiploma heb. Kevin heeft praktijkonderwijs gedaan en is hiermee eerder gestopt. Hij werkt nu op een sociale werkplaats en heeft een WAJONG-uitkering. Hij zal nooit normaal werk kunnen doen. Zijn moeder was jaloers dat ik wel de kans heb om een goede baan te krijgen, omdat ik op het MBO zit (niveau 4). En ook omdat ik de kans heb om na deze opleiding nog door te gaan leren.
    Na heel veel ruzies is het dus uitgegaan. We hebben nu nog maar om een ding contact: mijn zwangerschap. Ja, ik ben door de prikpil heen zwanger gegaan. Dat gebeurt niet heel erg vaak, maar helaas bij mij wel. Ik ben gisteren bij de dokter geweest, heb een test gedaan en daar is uitgekomen dat het dus positief is. Ik heb gekozen voor abortus en deze heb ik hoogstwaarschijnlijk volgende week. Eerst wou hij erbij zijn, hebben we over gepraat net. We zijn met zo'n ruzie geëindigd dat ik heb besloten hem er niet meer bij te willen hebben.

    Sorry, lang verhaal. Hoop dat jullie alles snappen en niet raar over me gaan denken. Dan weten jullie tenminste hoe het komt, als ik de komende tijd bot reageer op het forum.

    Dankjulliewel (:

    EDIT 15/12

    Vandaag naar het ziekenhuis geweest. Het blijkt dat ik al 13 weken en 5 dagen een kindje bij me draag. Ik heb medicatie gekregen die binnen 36-38 uur een bevalling verwekt. Zaterdag ga ik dus bevallen van een levenloos kindje en dan is het ook klaar. Houden kon sowieso niet, omdat ik rond de 5e week de prikpil heb gehad. Het kindje heeft een hele grote kans op een beperking en daardoor is mijn besluit nog eens benadrukt: ik laat het weghalen. Sorry voor het omhoogtrappen, maar ik moet het even kwijt. Liefs.

    [ bericht aangepast op 15 dec 2011 - 16:09 ]


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Adoptie is veel moeilijker dan abortus. Je hebt negen maanden een kindje in je buik zitten. Nu is het misschien wel zo dat je het liever weg had laten halen, maar als je het kind voor adoptie afstaat dan bouw je er hoe dan ook alsnog een band mee op, dat kun je niet vermijden. Bovendien, als je besluit het kindje voor adoptie af te staan; wat nou als je na de geboorte nog steeds geen geschikt iemand hebt gevonden? Dan heb je alsnog ongewenst een kindje.
    Het is moeilijk om een kind af te staan, geloof me, ook al was het ongepland en/of ongewenst.


    Mod mededeling: Leeggehaald wegens privacy

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 feb 2019 - 11:20 ]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    MissSharp schreef:
    Laten we dit even duidelijk maken.
    Ik geen zin om hier ruzie te gaan maken omdat ik mijn mening geef over iets.
    Ik ben tegen abortus, bij die mening blijf ik. In welk geval dan ook.

    Voor de mensen die dat niet zijn, succes verder met jullie leven.
    Even goede vrienden.

    Bovendien heb ik niets verkeerd gezegd tegen Voiceless.
    Ik ben haar dus niets verontschuldigd en zij mij evenmin.
    Maar ook zij, succes met het leven.

    Ik vind het eigenlijk niet kunnen om over een mening ruzie te gaan maken, maar dat is dan weer mijn mening.
    Vanaf nu zal ik dan ook niet meer reageren op het topic.
    Ik maak geen ruzie met je, ik voer een discussie met je.


    Life is hard and then we die

    Mod mededeling: Leeggehaald wegens privacy

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 feb 2019 - 11:21 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Frigga schreef:
    (...)
    Ik hoop niet dat je het tegen mij heb, want ik wil niemand beledigen of iets dergelijks. Ik wou alleen zeggen dat er nog een optie is, ook al is dat niet de beste optie, die is er niet echt. Elke optie is, mits die wel overwogen is, goed.


    Nee, ik heb het tegen MissSharp of hoe die griet ook heet. Ik ken jou langer dan vandaag, ik weet waarom je af en toe zo reageert, heb je zelf gezegd. ^_^


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    MissSharp schreef:
    (...)

    Ik. Ben. Geen. Prutser.
    Ik ben hier diegene die met gehandicapten heeft gewerkt.
    Echt? Ja, echt.


    ik vind werken met gehandicapten toch wel iets anders dan zelf een kind hebben dat gehandicapt is, maar zo zie ik het dan

    OT: heel veel sterkte
    ik vind het echt moedig van je dat je zo´n keuze maakt

    MissSharp schreef:
    (...)

    Dan nog. Je weet niet hoe vrolijk gehandicapten kunnen zijn.
    Zo aardige, leuke mensen.
    En ik ben sowieso tegen abortus.

    Natuurlijk kunnen geestelijk gehandicapten hele vrolijke mensen zijn, maar ze kunnen ook letterlijk het haar uit je hoofd willen trekken als ze agressief zijn. En geloof me maar, m'n moeder heeft een halfjaar met ze gewerkt in een inrichting. Dat zij er goed me om kan gaan, betekent niet dat iedereen dat kan.
    Ikzelf zou nooit een geestelijk gehandicapt kind kunnen opvoeden, ookal weet dat kind niet dat er iets "mis" met hem/haar is en leeft die gewoon vrolijk verder.

    Abortus voorkomt zoveel ongelukkige mensen en baby's. Natuurlijk, als je totaal geen anticonceptie gebruikt en met je domme kop denkt "Let's bang", en moet je gewoon de gevolgen ondergaan en vind ik je zwak als je abortus pleegt.
    Maar als je er echt niks aan kan doen, dan vind ik dat je alle recht hebt om het kind weg te laten halen.


    -

    MissSharp schreef:
    (...)

    Dan nog. Je weet niet hoe vrolijk gehandicapten kunnen zijn.
    Zo aardige, leuke mensen.
    En ik ben sowieso tegen abortus.


    Ik ben ook tegen abortus, vind niks zo erg als dat maar toch zijn er situaties waarin zelfs ik kan begrijpen dat iemand er voor kiest.

    Daarbij, als uit de echo van mijn zoontje was gebleken ( 2de kindje ) dat hij een handicap ( in zware vorm ) had dan had ook ik geheel tegen mijn principes in de zwangerschap afgebroken. Puur omdat ik van mezelf weet dat ik daar niet voor kan zorgen met daarnaast een gezond kind.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik wil even reageren op de optie adoptie. Daar heb ik heus wel over nagedacht.
    Ik doe zelf ook een opleiding voor gehandicaptenzorg, maar om een kindje te krijgen met een beperking terwijl ik nog maar 16 ben..
    Normaal ben ik ook tegen abortus, maar soms is het beter. In mijn geval vond ik dit beter dan nog 6 maanden rond te moeten lopen met een kindje wat ik toch niet op zou kunnen voeden.
    Ik ben terug uit het ziekenhuis. Alles is goed gegaan, we hebben het kindje nog even mogen zien. Het was een heel mooi jongetje, alles zat erop en eraan. We hebben alle tijd gehad om afscheid te nemen en ik heb geen spijt van mijn keuze. Ik had het niet gekund.
    Mijn ex is geweest. Ik heb een heel mooi, gouden ringetje van hem gekregen. Hij is er de hele tijd bij geweest en heeft me ontzettend goed gesteund.

    En ik vind het jammer dat mensen hier meteen een hele discussie zijn begonnen. Maak daar lekker een ander topic voor aan, je eigen topic. Dit topic was puur om aan te geven waarom ik misschien anders reageer dan hoe mensen mij kennen. En om de mensen die het interesseert te kunnen vertellen hoe en wat. Die berichten over hoe erg sommigen tegen abortus zijn, tja. Ik heb ook altijd geschreeuwd dat ik het nooit zou doen. Je kunt pas een goeie beslissing maken als je ZELF in zo'n situatie zit.

    De mensen die wel normaal reageerden wil ik wel heel erg bedanken, ik waardeer het echt dat jullie normaal op dit topic konden reageren en snapten dat ik dit niet uit medelijden deed. Ik wou het gewoon melden voor mensen, zodat er even rekening mee gehouden kan worden en dat jullie niet meteen denken dat ik je aanval of niet mag, als ik bot overkom.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    dit is gewoon uit pure intresse je was 13 weken zwanger en hebt het kindje kunnen zien toen het uit je kwam met een miskraam zie je toch ook niet je kindje in de wc liggen?


    k heb zelf 3 kindjes en ben nog super jong ! k ben ook zwanger geraakt door de prikpil en door het spiraal ! nooit geen spijt gehad om het te houden en voor de extra onderzoeken of het kindje iets had van de prikpil ! (ik veroordeel je keuze niet) omdat wat je ex vriend heeft is ook nog is erfelijk !


    Ik ben net als jij zelf tegen abortus maar soms kan het gewoon niet anders en adoptie jaa je maakt er andere mensen gelukkig mee maaar heey jezelf dood ongelukkig en zeker in de situatie !


    Ik denk wel degelijk hoe mooi het ook was dat je een zeer moeilijke periode zal hebben. als je ooit met iemand wil praten die je niet kent of gewoon iemand die je niet veroordeelt ik ben er voor je


    Succes de met de verwerking


    xx

    Winterr schreef:
    dit is gewoon uit pure intresse je was 13 weken zwanger en hebt het kindje kunnen zien toen het uit je kwam met een miskraam zie je toch ook niet je kindje in de wc liggen?


    k heb zelf 3 kindjes en ben nog super jong ! k ben ook zwanger geraakt door de prikpil en door het spiraal ! nooit geen spijt gehad om het te houden en voor de extra onderzoeken of het kindje iets had van de prikpil ! (ik veroordeel je keuze niet) omdat wat je ex vriend heeft is ook nog is erfelijk !


    Ik ben net als jij zelf tegen abortus maar soms kan het gewoon niet anders en adoptie jaa je maakt er andere mensen gelukkig mee maaar heey jezelf dood ongelukkig en zeker in de situatie !


    Ik denk wel degelijk hoe mooi het ook was dat je een zeer moeilijke periode zal hebben. als je ooit met iemand wil praten die je niet kent of gewoon iemand die je niet veroordeelt ik ben er voor je


    Succes de met de verwerking


    xx


    Ik ben gisteravond om 5 over half 11 bevallen van mijn zoontje (ja, ik noem het gewoon mijn zoontje en ik vind mezelf wel een moeder, een moeder met een kindje in de hemel omdat het niet anders kon).
    Het kindje was al echt een klein mensje. Ze hebben aan mij en mijn vriend gevraagd of we het wouden zien en dat hebben we gedaan.
    Gelukkig heb jij geen spijt van je keuze. Ik vind jouw reactie heel erg lief en die vraag ook helemaal niet erg. Hoop dat je het zo snapt. (: Dankjewel!


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Zo te lezen is alles goed gegaan, gelukkig. =3 Ik heb je nog geen sterkte kunnen wensen dus doe ik het nu maar.
    @al die mensen die zeuren, je weet pas hoe het is als je zelf in die situatie zit. Don't judge.


    Your make-up is terrible

    Voiceless schreef:
    (...)

    Ik ben gisteravond om 5 over half 11 bevallen van mijn zoontje (ja, ik noem het gewoon mijn zoontje en ik vind mezelf wel een moeder, een moeder met een kindje in de hemel omdat het niet anders kon).
    Het kindje was al echt een klein mensje. Ze hebben aan mij en mijn vriend gevraagd of we het wouden zien en dat hebben we gedaan.
    Gelukkig heb jij geen spijt van je keuze. Ik vind jouw reactie heel erg lief en die vraag ook helemaal niet erg. Hoop dat je het zo snapt. (: Dankjewel!




    Je bent ook een moeder ! En laat je nooit op andere ideeen brengen !


    xx

    Ik ben eigenlijk ook tegen abortus, maar met dit niet. Als je al wist dat het kindje een beperking had, zou ik ook het zelfde als jou doen. Mijn moeder heeft ook een kind gekregen, maar die is helaas overleden in haar buik. Als het babytje niet dood was gegaan, zou hij/zij het syndroom van down hebben gehad. Maar dat kindje zal altijd mijn broertje of zusje zijn, no matter what. Ik vind het echt heel knap van je dat je dit gedaan hebt. Respect daar voor!


    Lots of love (: