• Wij willen een kinderpardon.

    Limburgser dan Vlaai. Noord-Hollandser dan kaas. Frieser dan de Elfstedentocht. En Zeeuwser dan het meisje. Dat zijn de kinderen die ons land moeten verlaten. 14 jaar oud, 10 jaar in Nederland. 9 jaar oud, 8 jaar in Nederland. 13 jaar oud, 13 jaar in Nederland.

    Als wij niks doen, ligt hun toekomst in Irak, Afghanistan, Eritrea, Angola. Landen waar ze de taal niet van spreken, waar ze niemand kennen, waar ze vreemden zijn. Wij laten dit niet gebeuren. Deze kinderen horen hier. Wij willen een kinderpardon. Wij willen ze uit onzekerheid halen en welkom heten in hun land. Daarom deze hartenkreet.

    Minister Leers, doe niet zo kortzichtig. Laat zien dat Nederland groot kan zijn. Of het er nu 20 of 2.000 zijn, deze kinderen horen hier. Geef ze de kans om een mooie toekomst in Nederland op te bouwen. Geef ze de kans om mee te bouwen aan een mooie toekomst voor Nederland. Geef ze een kinderpardon!

    Angela Groothuizen, Marco Borsato, Paul de Leeuw, Khalid Boulahrouz, Jörgen Raymann, Humberto Tan, Jan Mulder, Anna Drijver, Patrick Lodiers, Thomas Acda, Filemon Wesselink, Manuel Broekman, Vincent Bijlo, Twan (The Opposites), Appa, Hanneke Groenteman, Margriet Eshuijs, Daphne Bunskoek. Peter van der Vorst, Tanja Jess, Hind, Georgina Verbaan, Peter R. de Vries, Waylon, Halina Reijn, Nasrdin Dchar, Jolande Sap en Tofik Dibi.


    MEE EENS?? Teken de petitie KLIK HIER

    Mijn ma dwong me zowat half dit in te vullen xD Tis niet veel werk, alleen je naam en woonplaats. Dit is voor kinderen als Maro, van een tijdje trug. Teken jij ook??

    [ bericht aangepast op 20 dec 2011 - 17:04 ]


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Foxfaces schreef:
    Ik heb ruimte nodig voor mijn landgoed. :Y)

    Je haalt me de woorden uit de mond(cat)
    En ook ruimte voor mijn elf-koppige kroost, want ik ga een voetbalelftal baren(cat)


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Dat ga ik dus niet tekenen. Mensen zoals Mauro weten dat ze illegaal zijn. Zijn moeder dropte hem in Nederland en in Nederland was hij dus een wees. Volgens de wet van de EU mag je wezen niet teruggesturen naar hun land (wat wel weer logisch is). Dus totdat hij volwassen was, mocht hij in Nederland blijven. Mauro had contact met zijn moeder. Hij kon dus heus wel in Angola de taal spreken, want hij kan ook met zijn moeder praten. Als ze iets van Engels praatten, had zijn moeder het hem kunnen leren, net zoals zijn moeder hem de leefregels hadden kunnen leren. Hij wist vanaf het begin dat hij terug moest als hij 18 jaar was. Hij had zich erop kunnen voorbereiden. Doet hij dat niet? Eigen schuld!
    En dat geldt voor alle gevallen als Mauro.
    Ook zijn er genoeg allochtonen die emigreren (emigreren is naar een ander land gaan, dus deze mensen emigreren ook, want ze vluchten niet, dat zij niet weten of ze worden toegelaten, is hun eigen schuld). Als ze emigreren, niet worden toegelaten en vervolgens gaan procederen, kunnen ze zo 10 jaar lang blijven. Is het onze schuld dat zij en hun kinderen dan verwesterd raken? Nee! Aan de ouders kun je niets doen, want ze hebben ten eerste het recht om te procederen. Ten tweede kun je ze niet vertellen hoe ze hun kind moeten opvoeden, dus er is niets aan te doen dan het sneller te doen. Maar er moet nauwkeurig gekeken worden naar deze gevallen, want anders stuur je wel een verkeerd iemand terug. Dus dat duurt langer, maar is wel eerlijk en mensvriendelijker. Als ze niet zo verwesterd willen raken, moeten ze gewoon sneller weggaan.
    En als je dan weer Mauro als voorbeeld noemt: hij komt dan toevallig op tv, maar er zijn er duizenden die niet op tv komen en die in dezelfde situatie zitten. En als ze dan gewoon in Nederland mogen blijven, dan gebeurt het vaker, want die allochtonen weten heus wel hoe ze binnen moeten komen. Dan krijg je er geen duizenden meer, maar minstens tienduizenden! En dan wordt Nederland wel te vol. En die allochtonen kunnen inderdaad nut in de samenleving hebben. Hoge opleiding, leven volgens de normen en waarden, etc. Maar dan nog moeten we oppassen dat Nederland niet te vol wordt.

    En ja, mensen binnen de EU mogen wel naar ons land zonder proces. Ja, logisch. Er kan iemand vanuit Italië naar hier komen, maar er gaan dan ook mensen van hier naar Italië. Niemand verhuist naar Angola. En dan kun je wel zeggen: als wij het niet willen, willen zij het ook niet. Maar that's life. Life isn't fair. Wij hebben die keuze nu eenmaal. Zij zijn in Angola geboren, dus daar moeten ze zich maar zien te redden.

    Ik vind het een normale zaak dat kinderen als Mauro terug moeten naar hun eigen land.


    To live would be an awfully big adventure

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Klopt. Maar wat jij doet is het tegenovergestelde van wat je mij van beschuldigt. Wat jij doet is beslissen alleen op basis van gevoel. Wat je moet doen, is beslissen in balans met allebei. Je moet kijken wat logisch gezien het beste is, en vervolgens of je dat voor jezelf (en in dit geval ook anderen) kunt rechtvaardigen, en zo niet tot hoe ver kan je gaan.


    Hoezo? Ben ik te dom voor je om een mening te kunnen hebben? Te jong? (cat)


    i put the fun in funeral

    Ik kan niet eens stemmen, hij vliegt naar een andere site. Dalton den haag ofzo.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Assassin schreef:
    Je kan beter een petitie maken tegen de wetuitsvoering, dat heeft veel meer zin. Besef je wel, dat als je deze kinderen hier houdt, de ouders ook moeten blijven?


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik teken wel, omdat ik vind dat kinderen zoals Mauro mogen blijven.
    Dit zijn kinderen die hier zijn zonder ouders, die hier al van jongs af aan wonen, en waarin in sommige gevallen hun eigen land hen niet accepteert.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    ALTERMOON schreef:
    (...)

    Hoezo? Ben ik te dom voor je om een mening te kunnen hebben? Te jong? (cat)


    Nah, we weten er allebei even weinig van, net als minstens 99% van quizlet, dus onze mening is niet boeiend.


    quidquid excusatio prandium pro

    Getekend (:


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    moesten ze zich maar gaan inschrijven toen ze hier aankwamen. wss hebben die ouders geen job en betalen ze geen belastingen. Nou, als iemand niet bereidt is belastingsgeld te betalen moeten ze niet zomaar ergens wonen. da's de wet. en ja, het is sneu voor die kinderen. maar eigenlijk allemaal de fout van de ouders, niet van de wet, die was altijd al zeer duidelijk. en het is niet omdat iemand een schattig gezicht heeft dat ie wél in het land mag blijven. da's mijn mening.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    ALTERMOON schreef:
    (...)

    Ik hou van chips.
    Als er in de wet staat dat alle mensen die de username Frigga hebben van een rots af moeten springen doe je dat toch ook niet? > <
    Alleen omdat het op een papiertje geschreven staat, betekent het nog niet dat dat de beste oplossing is. Is het geen tijd dat we zelf gaan nadenken?


    de wet is niet 'zomaar een papiertje', dat zijn regels opgesteld zodat er niet te veel ophef in een land zou komen. en dan zijn er idioten die denken dat ze beter zijn dan de wet, en voor ophef gaan zorgen, en het op de wet steken. komaan, ik verhuis miss naar nederland binnen twee jaar. volgend schooljaar dien ik netjes mijn aanvraag in, + de reden waarom ik emigreer. (studie) en als ze mij na mijn studie willen buitengooien omdat ik dan in belgie werk heb, dan begrijp ik dat maar al te goed.
    verschil tussen mij en die illigalen? die mensen pakten zomaar het eerste beste vliegtuig en dachten dat ze konden blijven. Of ze werden afgewezen, maar deden koppig. dan moet je maar niet lastig gaan doen als ze je buiten willen schoppen.
    werkelijk, als er een ding is dat ik haat, zijn het mensen die zielig gaan doen omdat ze iets verkeerd hebben gedaan. ze moeten maar de gevolgen van hun eigen fout gaan dragen.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.