• Omdat er altijd wel eens iemand komt met een topic dat ze tips zoeken hoe ze moeten leren of hoe ze er aan moeten beginnen, dacht ik er aan om dit topic te openen waar jullie tips kunnen zetten en die zal ik hier neer zetten.

    Tips om te leren:

    1. Veel herhalen (vooral bij woordjes of dingen zoals topo).
    2. Opschrijven.
    3. Ezelbruggetjes verzinnen.
    4. Opletten in de les.
    5. Samenvattingen maken.
    6. Je afsluiten van de omgeving.
    7. Geen prullaria om je heen.
    8. Linken leggen.
    9. Computer uit.
    10. Voor geschiedenis: Je moet zorgen dat als je heel veel tijden hebt en je een goede tijdlijn maakt. Aan de hand hiervan zie je de verbanden een stuk sneller en wordt het overzichtelijker in je hoofd.
    11. Af en toe eens een pauze.
    12. Bij sommige kan muziek helpen.
    13. www.wrts.nl
    14. Tekeningen maken.
    15. Vroeg beginnen.
    16. Huiswerk maken.
    17. Voorgaande toetsen opnieuw maken.
    18. Hardop lezen voor jezelf.
    19. www.woordjesleren.nl
    20. Planning maken voor toetsen, examens, ...

    [ bericht aangepast op 9 nov 2012 - 17:49 ]

    Endure schreef:
    (...)

    Account is juist fijn toch? Ik heb nog bijvoegelijk naamworoden Frans lijst van paar jaar teurg, had het toch weer nodig.,


    Nah, ik vergeet telkens een account op Woordjesleren of WRTS aan te maken, en als ik dan even gauw wat woordjes wil overhoren, dan kan dat gewoon^^
    En nu ben ik gewend aan Woordjesleren.nl, en als je een lijst wil terugzoeken kan dat gewoon, of je slaat het op bij je favorieten op je computer ^^


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    ik doe altijd oortjes in om me af te sluiten
    en zorg dat je bureau is opgeruimd
    anders leid het alleen maar af


    Last night i dreamt, that somebody loved my. No hope no harm, just another false alarm

    een schema maken


    "I wonder if life smokes after it fucks me"

    het vinden van filmpjes of ander materiaal dat ervoor zorgt dat het leren wat aangenamer word, voorbeeld:

    http://www.youtube.com/watch?v=WV73ke7vXV4&feature=g-vrec&context=G2de3500RVAAAAAAAAAw

    Dit is een filmpje(in het Engels) waarin ze al zingend alle Engelse koningen en koninginnen opnoemen sinds 'William the Conqueror'.


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    zonder wrts was ik allang blijven zitten xd

    De computer is handig bij het leren van woordjes ..., maar niets is beter dan gewoon over te schrijven!


    Life is full of fake people

    xSkinnyLove schreef:
    De computer is handig bij het leren van woordjes ..., maar niets is beter dan gewoon over te schrijven!


    Niet mee eens, ik leer het dan zóveel minder snel dan op wrts.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Het zijn wel goede tips!

    Je kan trouwens in plaats van wrts www.woordjesleren.nl gaan. (daar staan trouwens ook zinnen!). Daar hoef je alleen aan te geven welk vak je wilt en welk boek je hebt. Dan staan al je lijsten die je ook in je boek moet leren daar en hoef je niks over te schrijven maar kan je gelijk jezelf overhoren!
    Ik gebruik die site altijd!

    Klassieke muziek helpt volgens mijn mentor xD


    You can better regret things you have done, than regret things you haven't done in life.

    Oeh heb ik nodigg;p

    Hier nog een tip:

    Leg je laptop weg/ruim je hele bureau leeg zodat je wel huiswerk MOET leren. Zet een doel voor jezelf en je mag pas weer je laptop klaarzetten als je dat doel gehaald hebt.

    Dit helpt vooral als je nogal wat concentratieprobleempjes hebt, zoals ikzelf xd

    > Titel aangepast. Hij was net iets te vaag ^^


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Die 1ste tip is het gewoon helemaal.


    Aan niets denken is ook denken.

    16 is goed. Mhihi, maar de slechtste combinatie is computer, huiswerk en mensen. (':


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.