• Hey,
    Onlangs verscheen er in het HP Photo Topic (nummer 11) de vraag of iemand een Rom/Tupert-verhaal ( Tom Felton en Rupert Grint) wilde schrijven. Ik zie het wel zitten om dit te doen, maar ik heb niet genoeg inspiratie om het alleen te schrijven. Dus: wil iemand me helpen? (Tips zijn ook altijd welkom!)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    You only live once, but if you do it right, once is enough.

    Als je nog mensen nodig hebt.. Ik meld me ook aan :3


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Als ik iemand kies laat ik dat wel weten op dit topic. Ik wil het jullie echt niet aandoen om onnodig smachtend te zitten wachten^^
    Dat vind ik oprecht heel erg fijn (: thanks.
    Aangezien Eledhel en ik al een titel hadden + een cover + 3 hoofdstukken ( de samenvatting staat bij het topic voor de cover), zou ik jullie willen vragen of je hiermee door zou willen gaan of een compleet nieuw verhaal zou willen beginnen.
    Verschillende redenen waarom ik liever niet met jullie verhaal verder ga;
    1) Het is jullie idee, ik zou me een copycat voelen als ik eraan zou gaan schrijven.
    2) Ik heb de samenvatting gelezen en het feit dat Tom en Rupert in dezelfde film gaan spelen is verzonnen, niet? Het lijkt me namelijk vrij onwaarschijnlijk aangezien iedereen als meteen 'HARRY POTTER!' denkt als ze hen apart zien en dat ongelooflijk wordt versterkt als ze samen zijn. Niet echt chill voor de makers van de film.
    Bovendien moet ik bekennen dat ik niet zo'n fan ben van de titel, no offence. Ik vind het een beetje, tja, klinken alsof het alleen maar een zoetsappig liefdesverhaal is, en ik schrijf liever verhalen die niet alleen over liefde gaan (vroeger wel eens gedaan, niet zo'n succes).

    Vraag aan jezelf ook eens of je dit écht wilt of het niet gewoon een bevlieging is, of je er genoeg tijd voor hebt (ik heb zelf ook nog een ander verhaal), en of je er genoeg inspiratie voor hebt (wie wilt kan mss een soort samenvatting opsturen, maar dit is niet verplicht!)
    Ik wil wel een Tupert-verhaal schrijven en ook een keer proberen met iemand anders samen te schrijven. Ik heb niet belachelijk veel tijd, maar ik denk dat het wel moet lukken hoor.
    Ik ga je nog geen samenvatting sturen, want ik vind dat als we samen gaan schrijven we samen iets moeten verzinnen. Sowieso weet ik niet wanneer het verhaal zich af zal spelen (tijdens Harry Potter of daarna) en zo.

    Ook speel ik met het idee om mss meerdere co-auteurs aan te nemen (als dit kan?), als ik echt niet kan kiezen... Maar dat zien we nog wel
    Meer co-auteurs kan. Fine with me (:

    En dit klinkt misschien stom, maar kan jij een stukje plaatsen van hoe jij schrijft? Je hebt nu co-auteurs voor het uitkiezen, maar ik zou zelf bijvoorbeeld niet goed kunnen schrijven met iemand die geen interpunctie gebruikt *grammar nazi, kuch*

    Kijk, kijk, kijk! MIMIMIMI<3


    Carry me away, I hope that you don't break.

    "Tom."
    De jongeman in het bed kreunde en draaide zich op zijn andere zij.
    "Neem op. Het is voor jou."
    Het irritante gepiep bleef maar aanhouden. Tom vervloekte de beller hartgrondig. Hij had vreselijke hoofdpijn door de alcohol die gisteren op het 'feestje' - waarop onder andere Matthew, James en Oliver, Evanna, Bonnie, Jamie (Bonnies vriendje) en zijn vriendin Jade van de partij waren geweest- rijkelijk had gevloeid.
    De beller scheen echter van geen ophouden te weten. Uiteindelijk kon Tom, na een por van Jade in zijn ribben, zich ertoe brengen om naar de gsm op het nachtkastje te grabbelen en op te nemen.
    "Hallo?" mompelde hij met een rauwe stem, zoals hij altijd na een avondje uit had.
    "De secretaresse van Tim Burton hier. Spreek ik met Tom Felton?"
    Tom knikte (wat de hoofdpijn niet bepaalde verminderde), besefte daarna dat de vrouw aan de andere kant van de lijn hem niet kon zien en bevestigde vlug zijn identiteit.
    "Klopt het dat u auditie hebt gedaan voor Burtons nieuwste film Parasite?"
    "Inderdaad." fluisterde hij terwijl hij alles op een rijtje probeerde te zetten. Was hij goedgekeurd? Hij gooide de dekens van zich af en besloot om naar de keuken te gaan zodat hij Jade niet verder zou storen in haar slaap. Terwijl hij de aspirines zocht, praatte de secretaresse verder.
    "Nou, Mr. Burton zou u vandaag graag willen ontmoeten bij een lunch in The Wolseley. Zou dat passen voor u?"
    The Wolseley? Dat chique restaurant vlakbij het Ritz Hotel? Tom kon zijn oren bijna niet geloven en stemde gauw in. "Dat kan zeker. Om welk uur precies?"
    De secretaresse wist hem te vertellen dat hij om twaalf uur werd verwacht.
    "Komt in orde. Ik zal er zijn."
    Ze hing op en Tom bleef een minuut lang euforisch tegen het aanrecht leunen, met de gsm in zijn handen.
    "En?" Blijkbaar had Jade de slaap niet meer kunnen vatten. Ze stond in haar kamerjas in de deuropening.
    "Ik ben hoogstwaarschijnlijk aangenomen voor een film van Burton en ik heb om twaalf uur een diner met hem in The Wolseley. Is dat niet geweldig?"
    "Heel leuk." Jade zweeg even, maar voegde er toen met een kleine glimlach aan toe: "Ga jij je nog aankleden? Voor je fans je over een uur in je boxer-short op het internet kunnen bewonderen."


    Interpunctie genoeg, Eurydice? Heb hierboven gewoon het eerste stukje van het oude verhaal, dat ik heb geschreven, gekopieerd (ja, je hebt me overtuigd, we zullen wel helemaal opnieuw beginnen.)Thnkx trouwens voor je reactie! (flower)
    Heeft er trouwens iemand een idee voor de correspondentie? Ik bedoel, Eledhel en ik schreven altijd pb's maar dat vond ik een beetje vervelend en onoverzichtelijk...

    [ bericht aangepast op 16 feb 2012 - 18:02 ]


    You only live once, but if you do it right, once is enough.

    Florreke schreef:
    (...)

    Interpunctie genoeg, Eurydice? Heb hierboven gewoon het eerste stukje van het oude verhaal, dat ik heb geschreven, gekopieerd (ja, je hebt me overtuigd, we zullen wel helemaal opnieuw beginnen.)Thnkx trouwens voor je reactie! (flower)
    Heeft er trouwens iemand een idee voor de correspondentie? Ik bedoel, Eledhel en ik schreven altijd pb's maar dat vond ik een beetje vervelend en onoverzichtelijk...
    Yay, interpunctie *-*
    (O God, dat klonk erg.)
    En je kan via MSN of zo corresponderen, ligt eraan of jij het niet erg vindt om je adres aan allemaal vreemde, enge mensen te geven. Je kan ook een nep emailadres aanmaken, natuurlijk.


    Carry me away, I hope that you don't break.

    Als je geen gehoor geeft aan mijn oproep, ga ik ervan uit dat je je hebt bedacht. Ik zeg het maar...


    You only live once, but if you do it right, once is enough.

    ik vul morgen wel even in


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Trouwens, wie ziet het zitten, mocht hij co-auteur worden, om zijn e-mail adres te geven (voor MSN) want ik ben die Pb'tjes echt heel beu...
    Dan kunnen we zo overleggen voor het verhaal.
    Zoals het er nu uitziet gaat Eurydice blijkbaar mijn co-auteur worden (A)


    You only live once, but if you do it right, once is enough.

    Ik geef jullie nog tot zondagavond...

    EDIT: Ik heb Euridyce als co-auteur gekozen.

    [ bericht aangepast op 5 maart 2012 - 18:22 ]


    You only live once, but if you do it right, once is enough.