• Hea,

    Nou mijn Engels is dus best wel slecht. Bij lezen vooral dat ik te weinig woorden ken of niet weet hoe ik ze uit moet spreken en bij het zelf schrijven/ zeggen dat ik niet weet hoe ik van het Nederlands in mn hoofd een normale Engelse zin moet maken of niet weet hoe ik het moet schrijven.

    School leert je alleen de meest standaart dingen vind ik. Iedere keer als ik "grotere" opdrachten moet maken als zelf bijv. een brief schrijven of een tekst lezen en vragen beantwoorden, lukt dat gwn niet niet, zonder heel veel te moeten vragen en opzoeken.

    Tips??

    Want ik zit nu een vmbo examen te oefenen, waar ik echt niets van begrijp. Ik zit btw in 3 vwo en dit zou ik dus eigenlijk moeten kunnen maken.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2012 - 18:19 ]


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Tragically schreef:
    Ik kijk heel veel Engelse Soaps, films, ik spreek en schrijf ook veel Engels als ik met mijn familie uit Amerika bel en email. (:

    Helaas heb ik geen familie in AmerikaxD Godthanks not. Hoewel ik bijna zelf in Amerika had gewoont *O* Damn it, dan had mn Engels wel goed geweestxD


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Frigga schreef:
    4 VMBO is gelijk aan 4 VWO, dus dat je die nog niet kent is niet vreemd.
    Ik heb al mijn Engels geleerd door Engelse muziek en programma's te kijken. Als je een Engels programma kijkt luister dan en lees geen ondertiteling. Kijk Engelse programma's op BBC, dan heb je geen ondertiteling en moet je wel op je gehoor vertrouwen.
    Bij Engelse liedjes, luister naar de tekst en probeer het te vertalen, zoek de Engelse tekst op en probeer dat te vertalen. Als je een woord niet weet zoek het op, zelf, dan onthoud je het beter.
    Of vraag bijles als je er echt moeite mee heb.
    Probeer veel met Engels bezig te zijn, ik denk soms in Engels. Mijn zinnen zijn dan wel niet helemaal kloppend maar zo leer je het wel.


    Het kan nooit dat 4VMBO gelijk is aan 4VWO, hahaha. Eerder 4VMBO aan 3VWO.
    Iig, dat examen is dus enkel tekst lezen en zo. Misschien dat je gewoon Engelse televisieseries moet gaan kijken? Daar verbeterd je Engels echt door! (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik zat in groep acht toen ik deze site ontdekte. Ik kon geen woord Engels spreken, maar wilde een story schrijven over Justin Bieber. Ik vond het dom als hij Nederlands zou zijn, omdat JB helemaal geen Nederlands kan praten. Dus, ik had een story over een Nederlands meisje die in Amerika ging wonen en daar Engels moest praten. Zoals ik al zei kon ik echt geen Engels, maar door woorden te vertalen op internet en soms hele zinnen lukte het me wel. Het ging steeds beter en in de brugklas was ik de beste van de klas (ik zit nu in de tweede) en eindigde ik met een 9 op mijn rapport. (:
    En ik ging alleen maar verder vooruit, dus nu ben ik nog steeds heel goed in Engels (dikke attitude hier, hahaha). :'D

    [ bericht aangepast op 6 jan 2012 - 19:02 ]

    Mooney schreef:
    Ik zat in groep acht toen ik deze site ontdekte. Ik kon geen woord Engels spreken, maar wilde een story schrijven over Justin Bieber. Ik vond het dom als hij Nederlands zou zijn, omdat JB helemaal geen Nederlands kan praten. Dus, ik had een story over een Nederlands meisje die in Amerika ging wonen en daar Engels moest praten. Zoals ik al zei kon ik echt geen Engels, maar door woorden te vertalen op internet en soms hele zinnen lukte het me wel. Het ging steeds beter en in de brugklas was ik de beste van de klas (ik zit nu in de tweede) en eindigde ik met een 9 op mijn rapport. (:
    En ik ging alleen maar verder vooruit, dus nu ben ik nog steeds heel goed in Engels (dikke attitude hier, hahaha). :'D

    Ik zat op de basisschool en had een onbeschrijfelijke hekel aan Engels omdat dat het enige vak was waarvoor ik iets moest doen. Ik haalde vaak 6'en, soms 5'en en een keer een 3. Ik zat in de brugklas en ik haatte het nog steeds, maar begon er halverwege het jaar voor het eerst wat aan te doen, het enige vak waar ik onvoldoendes voor had gehaald was Engels. In de tweede heb ik er ook best wat aan gedaan en nu ook, maar qua "gevoel" voor het maken van goede zinnen en het schrijven van woorden etc. lig ik echt heel veel achter. Maar daar kan ik nu ook niets meer aan doen, behalve oefenen.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Engelse boeken lezen :3

    Of films in het Engels kijken en dan met Engelse ondertiteling > hoor je ook gelijk hoe de woorden worden uitgesproken.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.