• Gelieve met meer dan twee woorden of één zin te reageren. Dit is een serieuze vraagstelling en dient daarom ook met respect behandeld te worden. Ik moedig vooral mensen ook aan om de mening van henzelf te verkondigen en uit te typen en niet blindelings te quoten. Nogmaals; Respect voor het onderwerp alsjeblieft, en vooral ook voor elkaar. Nu, debateer er stevig op los! :)


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Voor, liefde bestaat uit man-vrouw, man-man en vrouw-vrouw dus waarom zouden twee mannen niet met elkaar mogen trouwen?


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Voor. Ik heb niet echt iets met homoseksuele mensen - al houd ik wel van de meesten hun
    karakter -, maar als ze geen kwaad doen aan anderen mensen en ze houden van elkaar, dan hebben zij evenveel recht om te trouwen met hun geliefde als heteroseksuele mensen. Ze zouden niet veroordeeld mogen worden vanwege hun seksualiteit, daar kunnen ze namelijk niets aan doen.
    Ja, ze voelen zich aangetrokken tot hetzelfde geslacht. En wat dan nog? Het is niet alsof ze daarmee een moord plegen...
    Trouwens, de meeste homo's zijn veel liever en grappiger dan 'gewone' heteroseksuele mannen.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2012 - 9:49 ]


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Voor. Waarom zouden twee geliefden niet mogen trouwen omdat ze man-man of vrouw-vrouw zijn? Het is discriminerend om het te verbieden, wat bij de wet verboden is.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Voor. Liefde is liefde. Geslacht heeft daar niets mee te maken. Als twee mensen van elkaar houden, moeten ze kunnen trouwen, ongeacht hun afkomst of geslacht.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Voor. Ieder mens verdient een huwelijk, of het nou homoseksueel of heteroseksueel is.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2012 - 10:20 ]


    your eyes are like stars in the night.

    Voor, liefde is niet geslachtsgebonden, het is persoonsgebonden.


    Let it come and let it be

    Voor. Wat maakt het nu uit dat het 2 mannen zijn, ook zij verdienen het om gelukkig te zijn en te trouwen als ze dat willen...


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Tegen. Er bestaan niet voor niets twee soorten geslachten.
    Er staat letterlijk in het Genesis: "“Wees vruchtbaar en word talrijk," Dit is onmogelijk met twee mannen.
    Bovendien is de kans op een SOA bij homo mannen groter dan hetero mannen. Dat is bewezen in een onderzoek.

    Maar als mensen dat per se willen, houd ik hen niet tegen hoor. :Y)
    Het is niet mijn keuze.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    MissSharp schreef:
    Tegen. Er bestaan niet voor niets twee soorten geslachten.
    Er staat letterlijk in het Genesis: "“Wees vruchtbaar en word talrijk," Dit is onmogelijk met twee mannen.
    Bovendien is de kans op een SOA bij homo mannen groter dan hetero mannen. Dat is bewezen in een onderzoek.

    Maar als mensen dat per se willen, houd ik hen niet tegen hoor. :Y)
    Het is niet mijn keuze.


    Er bestaan vast ook niet voor niets verschillende seksualiteiten. (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    MissSharp schreef:
    Tegen. Er bestaan niet voor niets twee soorten geslachten.
    Er staat letterlijk in het Genesis: "“Wees vruchtbaar en word talrijk," Dit is onmogelijk met twee mannen.
    Bovendien is de kans op een SOA bij homo mannen groter dan hetero mannen. Dat is bewezen in een onderzoek.

    Maar als mensen dat per se willen, houd ik hen niet tegen hoor. :Y)
    Het is niet mijn keuze.

    Niet om bot te zijn, maar volgens jouw hoofdredenering, zouden mensen die om welke reden dan ook onvruchtbaar zijn, ook niet mogen trouwen?

    Voor, omdat iedereen een huwelijk verdient waarin je gelukkig wordt/blijft


    Today will be Girl's Day party with you~

    Combustible schreef:
    Voor, liefde is niet geslachtsgebonden, het is persoonsgebonden.

    dit, helemaal.


    Cool, neat, swell -Cry

    Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een homohuwelijk en een lesbiehuwelijk? Want iedereen heeft het hier om een of andere reden alleen over mannen :l

    OT: Voor, iedereen moet het voor zichzelf weten, niet een of ander twee duizend jaar oud boek.


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    Stormcloak schreef:
    Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een homohuwelijk en een lesbiehuwelijk? Want iedereen heeft het hier om een of andere reden alleen over mannen :l

    OT: Voor, iedereen moet het voor zichzelf weten, niet een of ander twee duizend jaar oud boek.
    Het is hetzelfde.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Voor. Je kunt liefde niet dwingen, als 2 mensen van elkaar houden is dat nou eenmaal zo. Of ze nou van hetzelfde geslacht zijn of niet.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen