• Gelieve met meer dan twee woorden of één zin te reageren. Dit is een serieuze vraagstelling en dient daarom ook met respect behandeld te worden. Ik moedig vooral mensen ook aan om de mening van henzelf te verkondigen en uit te typen en niet blindelings te quoten. Nogmaals; Respect voor het onderwerp alsjeblieft, en vooral ook voor elkaar. Nu, debateer er stevig op los! :)


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Iedereen heeft evenveel recht op liefde als een ander, of dat nu met een man of vrouw is.


    Cool, neat, swell -Cry

    Voor, liefde is iets speciaals tussen 2 personen. Het maakt niet uit of ze van hetzelfde geslacht zijn of beiden verschillend. Liefde is liefde.

    voor, liefde is iets moois en dat mag je niet van iemand afpakken omdat ze van hetzelfde geslacht zijn. het maakt niet uit of je een man of een vrouw bent, het gaat om de binnenkant.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    @Resurrection. Ja, maar die bestonden vroeger ook. En waarom zouden we ons daar nu wel aan toe geven?

    @Ganymede. Nee, ik denk het niet. Maar dat klinkt dan weer zo hard. O.o
    Laten we het zo zeggen, de meeste homo's zijn vruchtbaar, dus dan moeten ze dat niet weggooien.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    MissSharp schreef:
    @Resurrection. Ja, maar die bestonden vroeger ook. En waarom zouden we ons daar nu wel aan toe geven?

    @Ganymede. Nee, ik denk het niet. Maar dat klinkt dan weer zo hard. O.o
    Laten we het zo zeggen, de meeste homo's zijn vruchtbaar, dus dan moeten ze dat niet weggooien.


    Maar we zijn al met zoveel, misschien is het gewoon beter dat zij een kindje adopteren, zoals de meeste dat doen?


    Olive

    MissSharp schreef:
    @Resurrection. Ja, maar die bestonden vroeger ook. En waarom zouden we ons daar nu wel aan toe geven?

    @Ganymede. Nee, ik denk het niet. Maar dat klinkt dan weer zo hard. O.o
    Laten we het zo zeggen, de meeste homo's zijn vruchtbaar, dus dan moeten ze dat niet weggooien.

    Dus je geeft alleen om voortplanting? Mensen moeten trouwen omdat ze vruchtbaar zijn?
    Ga jij later niet uit liefde trouwen?

    [ bericht aangepast op 7 jan 2012 - 11:36 ]


    Cool, neat, swell -Cry

    @Tate. Ja, dat kunnen onvruchtbare mensen dan doen.

    @Paynelinson. Het is maar hoe je het uitlegt. Als je verliefd bent, en beide zijn vruchtbaar, dan is dat toch mooi meegenomen?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    MissSharp schreef:
    @Resurrection. Ja, maar die bestonden vroeger ook. En waarom zouden we ons daar nu wel aan toe geven?

    @Ganymede. Nee, ik denk het niet. Maar dat klinkt dan weer zo hard. O.o
    Laten we het zo zeggen, de meeste homo's zijn vruchtbaar, dus dan moeten ze dat niet weggooien.



    Dus ik MOET met een man trouwen omdat ik een kind MOET hebben omdat ik vruchtbaar ben?
    dat is jou redenering.
    Well screw you then, cause i'm not going to...

    Ahum, ik ben voor. Iedereen heeft het recht om te trouwen met wie ze willen, of dit nu een man of een vrouw is.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    MissSharp schreef:
    @Resurrection. Ja, maar die bestonden vroeger ook. En waarom zouden we ons daar nu wel aan toe geven?

    @Ganymede. Nee, ik denk het niet. Maar dat klinkt dan weer zo hard. O.o
    Laten we het zo zeggen, de meeste homo's zijn vruchtbaar, dus dan moeten ze dat niet weggooien.


    Omdat de tijden veranderen.
    Waarom zouden we nu niet anders aanpakken? Wie zegt er dat we al die tijd juist zijn bezig geweest?

    Het ding is, ik heb het gevoel dat jij een zeer gelovig iemand bent, en ik snap niet dat als je zo hard gelooft, hoe je dan voortplanting (die vanwege de overbevolking niet eens zó hoog noodzakelijk is) kan verkiezen boven het oprecht geluk en de liefde van twee mensen, ongeacht hun geslacht.
    Zou jij als gelovig persoon niet in de eerste plaats aan het geluk van mensen moeten denken?


    Edit: Nog ene vraagje. Vind jij trouwens ook dat als je trouwt je ook absoluut kinderen moet hebben? Of ligt dat anders?

    [ bericht aangepast op 7 jan 2012 - 11:48 ]


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Saph schreef:
    (...)


    Dus ik MOET met een man trouwen omdat ik een kind MOET hebben omdat ik vruchtbaar ben?
    dat is jou redenering.
    Well screw you then, cause i'm not going to...

    Ahum, ik ben voor. Iedereen heeft het recht om te trouwen met wie ze willen, of dit nu een man of een vrouw is.
    Relax, relax. Ze geeft alleen haar mening


    Today will be Girl's Day party with you~

    Voor; ik heb niet zoveel met het huwelijk, maar als iemand mij vraagt waar het om gaat, dan zeg ik dat het, het vieren van de liefde tussen twee mensen is. Aan de wereld laten zien dat je van elkaar houd en elkaar beloven er altijd te zijn. Het is een contract dat je elkaar lief zult hebben. Het gaat dus om de liefde. En twee mensen van hetzelfde geslacht kunnen elkaar liefhebben.
    Zoals ik al zei, ik heb persoonlijk niets met het huwelijk (mijn ouders zijn nooit getrouwd, misschien komt het daardoor), maar als mijn vriendin ooit wil trouwen dan zou ik dat voor haar doen. Ik zou mijn liefde wel vieren.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2012 - 11:42 ]


    I can't even think straight.

    LoveyDovey schreef:
    (...)Relax, relax. Ze geeft alleen haar mening


    Het was meer op haar redenering dan op de mening zelf bedoeld eigenlijk. :Y) Van mij mag ze tegen zijn, niet mijn probleem, maar om zoiets vind ik een beetje vaag. (Lichtjes uitgedrukt)


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Voor, trouwen doe je uit liefde voor elkaar en dan maakt geslacht niks uit.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    MissSharp schreef:
    @Tate. Ja, dat kunnen onvruchtbare mensen dan doen.

    @Paynelinson. Het is maar hoe je het uitlegt. Als je verliefd bent, en beide zijn vruchtbaar, dan is dat toch mooi meegenomen?

    Voor mij is liefde veel belangrijker dan voortplanting.
    Hoe jij het uitlegt komt het voor mij over als; "Als je man (ik ben hetero) onvruchtbaar is dan moet je maar een andere zoeken, ookal houd je van hem."


    Cool, neat, swell -Cry