• De stelling van deze week luidt:
    Mensen geven te snel op in een huwelijk.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik zou het echt niet weten, honestly niet.


    No growth of the heart is ever a waste

    Mensen trouwen te snel. Dat is het probleem denk ik. Want eerst zijn ze nog verliefd, maar dan komen de negatieve kanten. De ruzies de drama's en dan valt de hele boel uit elkaar. Dan is er ook nog het probleem dat er dan misschien al kinderen zijn en die krijgen dan ook nog de volle laag. Ik heb laatst gehoord dat een meisje van 8 moest kiezen of ze bij haar pa of ma wilde wonen. Triest vind ik dat, gewoon triest.


    26 - 02 - '16

    Eens, want je trouwt niet alleen voor de mooie momenten. 'In goede en in slechte tijden.' en daar hebben ze ja op gezegd toch?

    [ bericht aangepast op 8 jan 2012 - 21:26 ]

    Ligt eraan. Als ik nu gewoon naar de mensen in mijn omgeving kijk, mijn oom en tante zijn een paar maanden geleden uit elkaar gegaan, terwijl zo'n 5jaar geleden het al over was. Ze bleven bij elkaar voor de kinderen, ze hebben het geprobeerd maar het lukte niet. Nu is het echt over.

    Als ik naar mijn ouders kijk, die zijn nog steeds bij elkaar maar ik geef ze nog 5 jaar. Hoe ik er naar kijk is dat mijn moeder alleen bij mijn vader blijft voor mijn broertje, omdat hij een stabiele omgeving nodig heeft. Als mijn ouders dan uit elkaar zullen gaan, gaat dat tenkoste van mijn broertje. Ik zou het liefste zien dat ze uit elkaar zouden gaan, maar dat is (nog) niet het geval.

    +Je weet niet wat er schuilt achter een huwelijk, het kan allemaal wel een mooi plaatje lijken vanaf buiten maar je weet niet wat er allemaal gebeurd. Dus ik vind niet dat mensen het te snel opgeven, je kan er gewoon vanaf buiten niks over zeggen.


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Resurrection schreef:
    Geen idee, ik ben nog nooit getrouwd geweest. (cat)
    En sowieso denk ik dat dat enorm verschilt van koppel tot koppel.


    Let's do this poo

    Ik ben zelf nog niet getrouwd geweest, maar ik vind wel dat het overgrote deel veel te makkelijk denkt over scheiden.


    Il est toujours l'heure de ne rien faire

    Disposition schreef:
    Hoewel het lang niet voor iedereen geld ben ik het meerendeels eens. Mensen trouwen vaak in een te vroeg stadium al met elkaar, wanneer ze verliefdheid met liefde verwarren, of zonder elkaar goed genoeg te kennen. Of ze verwachten teveel waardoor het teveel tegenvalt en vervolgens wordt er vaak te snel opgegeven. Maar bovenal zou ik het meer met de stelling eens zijn als hij zou zeggen 'Mensen trouwen te snel/gemakkelijk.'


    Tell me about it, stud.

    Wandering schreef:
    Nee, eigenlijk vrijwel unaniem tegen. Als het niet gaat, dan gaat het gewoon niet meer. Kijk, dan kan de oorzaak wel zijn dat mensen te vroeg huwelijken sluiten. Maar dat doet niet af aan het feit dat het gewoon niet meer gaat.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Ik denk dat je als buitenstaander niet kunt oordelen over andermans huwelijk. Ook hangt het van de personen af en zal niet iedereen om dezelfde reden uit elkaar gaan. Dus denk ik dat je geen "eens" of "oneens" over deze stelling kunt maken.

    Nee vind ik eigenlijk niet, ik ben blij dat we nu deze mogelijkheid hebben in plaats van ons hele verdere leven ongelukkig te zijn. Bovendien, ons leven duurt nu langer, vroeger ging je eerder dood dus hoefde je minder lang een slecht huwelijk te hebben. :3


    Life is hard and then we die

    Disposition schreef:
    Hoewel het lang niet voor iedereen geld ben ik het meerendeels eens. Mensen trouwen vaak in een te vroeg stadium al met elkaar, wanneer ze verliefdheid met liefde verwarren, of zonder elkaar goed genoeg te kennen. Of ze verwachten teveel waardoor het teveel tegenvalt en vervolgens wordt er vaak te snel opgegeven. Maar bovenal zou ik het meer met de stelling eens zijn als hij zou zeggen 'Mensen trouwen te snel/gemakkelijk.'


    Pass the damn ham, please.

    Ik denk eerder dat ze te snel trouwen;)
    maar ja ik kan er niet veel over zeggen want ik ben zelf
    nog niet getrouwd geweest (A)


    Uiteindelijk word je toch wie je zelf bent(A)

    Kweenie, want:
    1. Ben nog maar vijftien xD
    2. Mijn oudertjes zijn nog altijd samen
    3. Ik ken maar weinig mensen met gescheiden ouders

    so, yeah...


    ''They're taking the hobbits to Isengard.'' - Legolas

    nou, mijn opa en oma zijn al 50 jaar bij elkaar !
    ( nu inmiddels al 52 )
    dus niet bij iedereen is dit het geval ;p
    en ik denk inderdaad ook dat dat gewoon verschilt van koppel tot koppel.


    According to Adam Levine fairy tales are full of shit, but so is life.

    Resurrection schreef:
    Geen idee, ik ben nog nooit getrouwd geweest. (cat)
    En sowieso denk ik dat dat enorm verschilt van koppel tot koppel.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.