• Zeurtopic-alert.

    Ik zit de laatste paar maanden met een probleem. Er valt gewoon niet normaal over te praten met mijn ouders; Ik geloof niet meer. Ik weet gewoon niet meer wat ik ermee moet. Ik weet dat een aantal van jullie dit gevoel niet herkennen, omdat jullie niet allemaal gelovig zijn opgevoed en dat snap ik. Maar ik zit er gewoon heel erg mee.
    We hebben het er aan tafel wel eens over, maar als ik het dan zeg op compleet normale toon, beginnen mijn ouders gelijk van: 'Je komt er later wel achter.' Ik kreeg hierdoor een schuldgevoel, hoe vreemd dat ook klinkt en ik ben zelfs bang voor de dood geweest.
    Nu ben ik dat niet meer, omdat ik het idee heb dat het me allemaal niet zoveel meer kan schelen.
    Elke keer als ik in de kerk zit voel ik me gewoon ook zo waardeloos. Omdat mijn zus, die wel belijdenis heeft gedaan, telkens weer benadrukt hoe erg ze het vindt dat ik van het geloof 'afdwaal', maar ik ben er gewoon klaar mee. Ik voel er niets meer voor en ik wil ook uit de kerk stappen.
    Morgen moet ik naar Eleos om te werken aan een aantal emotionele problemen, maar nu willen mijn ouders ook dat ik daarheen ga om aan mijn geloof te werken. Ik heb het idee dat ze dat, ik ben nu even lomp, stomme geloof belangrijker vinden dan mij.
    Ik voel me hier echt stom van. Ook wil ik gewoon heel graag een piercing, ik weet ook al waar enz. Maar ik mag dat ook al niet van mijn ouders. Alleen maar omdat de mensen van de gemeente dan negatief over mij gaan denken of zo.
    Ook moet ik elke zondag verplicht mee naar de kerk, omdat ik per se moet doen wat mijn ouders willen.

    Respect voor degenen die dit gezeik allemaal gelezen hebben.

    [ bericht aangepast op 8 jan 2012 - 20:19 ]


    26 - 02 - '16

    Zeg hen, dat geloof iets voor jezelf is en dat God nooit zou willen dat je die dingen deed zonder erin te geloven, dat God je meer zal accepteren als je je gevoel volgt.

    Omdat ik niet geloof, klinkt dit zo belachelijk, maar als je ouders echt heel hard geloven, kan je ze volgens mij zo wel wat manipuleren... ;x


    Has no one told you she's not breathing?

    LaJoie schreef:
    Zeg hen, dat geloof iets voor jezelf is en dat God nooit zou willen dat je die dingen deed zonder erin te geloven, dat God je meer zal accepteren als je je gevoel volgt.

    Omdat ik niet geloof, klinkt dit zo belachelijk, maar als je ouders echt heel hard geloven, kan je ze volgens mij zo wel wat manipuleren... ;x


    Dat is wel een awsome idee ;3
    Maar daar trappen mijn ouders niet in denk ik ;x
    Thx dat je meedenkt (:


    26 - 02 - '16

    Ben ik blij dat ik niet gelovig ben opgevoed.

    Wat als je gewoon weigert om nog iets met het geloof te doen? Dus niet meer naar de kerk gaan enzo. Misschien hebben ze dan door dat het niks voor jou is.
    Of zeg dat God je heeft geschapen naar zijn evenbeeld en dat jouw keuzes dus net slecht zijn, want je ouders hebben je goed opgevoed. Alleen het naar de kerk gaan enzo vind je niet meer bij je passen, omdat je op een andere manier God eert/bid/aan Hem denkt.
    Dat het niet van belang is dat je naar de kerk gaat en aan andere laat zien dat je gelooft, want God zit in je hard. Waar hij hoort te zitten en wat het belangrijkst is.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik zou er met hen over praten want het is moeilijk om te blijven geloven terwijl je dat helemaal niet meer wil. Mijn moeder is Rooms-katholiek opgevoed en leeft nu zonder geloof. Toch is ze heel gelukkig, ook al heeft ze geen geloof. Misschien kun je, je ouders over halen met het argument dat men nooit iemand een geloof mag opdringen, iemand moet zelf beslissen of hij of zij wil geloven. Want als diegene er niet bewust voor kiest, dan zal diegene ook niet werkelijk zo gelovig zijn als iemand die er wel voor heeft gekozen.

    Ik hoop dta je er wat aan hebt, zelf ben ik ondanks mijn moeders opvoeding zonder geloof opgevoed. Op mijn basisschool werd met pasen en sommige andere christelijke feestdagen voorgelezen uit de Bijbel


    Physics is awesome

    Lol! Ik heb vanavond een gezamenlijk iets van de kerk, het thema is Maarten Luther en de titel is 'Ik haat God' ;x
    Eigenlijk vond ik dat wel even grappig ;x


    26 - 02 - '16