• Voor de vakantie heb ik mee gedaan aan een toelating voor de cursus Cambridge English. Dat is een cursus voor mensen die buitengewoon goed zijn in Engels en meer uitdaging willen.
    Naja aangezien we maar 2 dagen bedenktijd hadden of we mee wouden doen met de toelating had ik me maar opgegeven en ik ben dus ook door gegaan. Maar ik weer helemaal niet zeker of ik nog wel wil en of ik het zou gaan redden, want het zijn 2 extra lesuren, wat zou betekenen dat ik nog langer dan normaal op school zit, 3 keer mer week tot 3 uur en twee keer tot 4 uur en dan moet ik vaak ook nog twee avonden van 5 tot 7 werken en dan nog extra huiswerk erbij enzo. Maar aan de ene kant wil ik het ook weer wel omdat ik later hoogst waarschijnlijk naar het buitenland toe wil (Engeland of Amerika)
    Maar ik had in de klas voorzichtig laten vallen dat ik het misschien niet meer wou en toen kreeg ik meteen als commentaar: ''Jezus jij bent echt dom, ga je je inschrijven en dan wil je nu niet eens meer! Echt fk dom van je blablablabla.'' En toen vroegen ze aan 1 van mijn vriendinnen: ''Ja doe jij nog wel mee?'' Zij zegt dus: ''Ja natuurlijk.'' Zeggen ze zo vet lullig: ''Ooh nou dan gaat Renée nu ook wel mee doen, omdat ze zo'n meeloper is.'' Nu gaat dat wel vaker zo en ze doen altijd wel lullig tegen me, zonder reden en daarom trek ik het me nogal aan want er is geen reden en die probeer ik dus wanhopig te vinden (:
    Maar nu ben ik dus door en ik weet niet wat ik moet kiezen, wel of niet doen? Want wat ik kies in de ogen van m'n klasgenoten is het toch nooit goed, maar dat is maar een klein gedeelte wat ik kut vind. Want ik weet ook niet zeker wat ik zelf nou wil.
    Dus weet iemand hoe ik dit kan oplossen en mijn keuze kan maken? :Y)
    Edit:
    Gewoon proberen is geen optie, want de cursus plus boeken zijn 250 euro en het examen is 200 euro.

    [ bericht aangepast op 11 jan 2012 - 16:57 ]


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Als ik jou was en je ouders kunnen het gewoon betalen, zou ik het doen.

    Ikzelf doe nu al vijf jaar tweetalig (alleen dan niet het Cambridge programma, maar het International Baccalaureate) en naar het schijnt is ons Engels echt veel beter dan dat van regulier vwo. Wij hebben ook twee uur meer Engels dan regulier, maar ikzelf merk er echt niks van :')

    En ook, zoals al is gezegd, als je geïnteresseerd bent in studeren in het buitenland, is het echt een plus om dat certificaat/diploma te hebben; ik weet niet precies hoe het bij Cambridge English zit, maar met mijn English A-level IB diploma volgend jaar zou ik niet meer zo'n aparte Engels toets hoeven te maken wanneer ik me aanmeld bij een buitenlandse uni, omdat dat diploma al bewijs is dat mn Engels goed genoeg is.

    Daarbij staat het inderdaad ook goed op je CV. Eigenlijk weet ik niet heel goed hoe Nederlandse uni's daartegenover staan, maar vooral in het buitenland zijn ze eerder geïntresseerd in leerlingen die zich voor vanalles inzetten/mee bezig zijn.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Remembrall schreef:
    Als ik jou was en je ouders kunnen het gewoon betalen, zou ik het doen.

    Ikzelf doe nu al vijf jaar tweetalig (alleen dan niet het Cambridge programma, maar het International Baccalaureate) en naar het schijnt is ons Engels echt veel beter dan dat van regulier vwo. Wij hebben ook twee uur meer Engels dan regulier, maar ikzelf merk er echt niks van :')

    En ook, zoals al is gezegd, als je geïnteresseerd bent in studeren in het buitenland, is het echt een plus om dat certificaat/diploma te hebben; ik weet niet precies hoe het bij Cambridge English zit, maar met mijn English A-level IB diploma volgend jaar zou ik niet meer zo'n aparte Engels toets hoeven te maken wanneer ik me aanmeld bij een buitenlandse uni, omdat dat diploma al bewijs is dat mn Engels goed genoeg is.

    Daarbij staat het inderdaad ook goed op je CV. Eigenlijk weet ik niet heel goed hoe Nederlandse uni's daartegenover staan, maar vooral in het buitenland zijn ze eerder geïntresseerd in leerlingen die zich voor vanalles inzetten/mee bezig zijn.

    Oké dankje, zoiets had ik ook al vaag gehoord ja! Dus dan is het wel beter om te doen denk ik, maar!


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Doen, je hebt er echt veel aan. Bovendien hoor ik van degenen die ik ken die cambridge doen nooit dat ze het heel zwaar vinden. Ik ga het volgend jaar als het goed is ook doen.


    i put the fun in funeral

    Ik zou zeggen dat je voor je eigen gevoel moet kiezen. Stel dat ik in jou schoenen stond en ik wilde het niet meer. Dan deed ik het gewoon niet en wat de klas zou zeggen kan me niets schelen. Kies wat je zelf wil.


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!