• Hallokidokie!
    Ik heb dus een probleem en ik vroeg me af of jullie mij zouden kunnen helpen. (een mond vol, oeh)
    Ik schrijf heel graag en heb vaak een writersblock. Maar als ik die niet heb, de writersblock, kan ik mezelf er niet toe zetten om het te doen. Ik doe er dan weet ik veel hoe lang over of het komt er gewoon niet van. Opschrijven werkt ook niet, want dat wil ik dan ook niet. :[

    Help mij? -puppyeyes-

    Alvast bedankt!
    (K)


    I believe in nothing but the truth and who we are.

    Ik schrijf eerlijk gezeg gewoon als ik er zin in heb. Ik dwing mezelf er sowieso niet toe.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Douche, en proberen te slapen.. Dan komen bij mij de meeste ideetjes XD
    En anders muziek luisteren -liefst als je nooit clip heb gezien- en bedenk daar een clip bij..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik heb precies hetzelfde aan de hand! Op dit moment heb ik 2 stories op Quizlet staan waar ik écht nog eens iets op moet gaan schrijven en ik heb genoeg tijd maar kan mezelf er gewoon niet aan zetten...
    Dus die tips die je gaat krijgen zullen ook voor mij handig zijn :9~


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Wandering schreef:
    Ik schrijf eerlijk gezeg gewoon als ik er zin in heb. Ik dwing mezelf er sowieso niet toe.


    + dwingen werkt enorm averechts! D:

    [ bericht aangepast op 14 jan 2012 - 19:15 ]


    26 - 02 - '16

    Wat trouwens bij mij wel werkt als ik er zin in heb maar niet weet wat zet ik bepaalde muziek op waarop ik mijn gedachten heerlijk kan laten gaan. Of ik ga eerst even iets anders doen en probeer het een kwartiertje later weer.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Wandering schreef:
    Wat trouwens bij mij wel werkt als ik er zin in heb maar niet weet wat zet ik bepaalde muziek op waarop ik mijn gedachten heerlijk kan laten gaan. Of ik ga eerst even iets anders doen en probeer het een kwartiertje later weer.


    Ik ga eens kijken. ;)

    Meer tips? Dankudankudanku!


    I believe in nothing but the truth and who we are.

    Ga iets totaal anders doen. Dan komen vaak de ideeën. Schrijf ze op, werk ze later uit.
    Zoek iets waar je sterke gevoelens bij krijgt, zoals muziek, een film, een mooi boek, een afbeelding, wat dan ook. Daardoor kom je een beetje in de juiste stemming.

    EDIT: kijk in het topic "wat te doen tegen een writersblock". Daar staan meer tips.

    [ bericht aangepast op 14 jan 2012 - 23:05 ]


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    Ga eens iets anders uitproberen. In plaats van verhalen schrijven, gedichten bijvoorbeeld. Of andersom. Een beetje variatie kan geen kwaad. ^^;

    Niet dat je aan mij veel hebt, maar als ik totaal vastloop ga ik eerder naar bed en lig ik daar uren te ploeteren. Het helpt echt, de meeste ideeën komen bij mij als het helemaal stil en donker is. Het helpt bij mij ook om videoclips te gaan kijken. En dan heb ik het niet over videoclips van die funky house persoontjes, maar met een andere diepliggende betekenis erachter. (Op dit kanaal staan zelf-gemonteerde videoclips van mijn favoriete band, echt super mooi: http://www.youtube.com/user/SlideshowArt)


    Full of envy behind that anonymous mask

    Ehh... Computer uit, TV uit, alles uit. Zet je in een stoel of in een zetel en doe je ogen dicht. Probeer je hoofd leeg te maken en aan niets te denken. Zeker niet aan iets dat je pas hebt gelezen, gedaan,... op de computer etc.
    Dan komen normaal gezien, als je een creatieve geest hebt, de meeste ideeën boven. Die moet je niet meteen uitwerken. Schrijf gewoon die ideeën in grote lijnen op en kies het beste idee eruit. Daar kan je dan over schrijven, als je eens niets te doen hebt. Ipv dan gewoon rond te dolen op het forum van Quizlet, kan je dan tegen jezelf zeggen:
    "Nu ga ik eens aan mijn verhaal werken!"

    [ bericht aangepast op 15 jan 2012 - 12:04 ]


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Er is hier een topic over;
    [url]http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=62163
    [/url]
    Verder heb ik niet echt tips voor je, omdat ik er zelf eigenlijk nooit last van heb. Succes in ieder geval ;D


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Wandering schreef:
    Wat trouwens bij mij wel werkt als ik er zin in heb maar niet weet wat zet ik bepaalde muziek op waarop ik mijn gedachten heerlijk kan laten gaan. Of ik ga eerst even iets anders doen en probeer het een kwartiertje later weer.


    Tell me about it, stud.